Gå til innhold

Oi, var innom kontoret til stemoren min her om dagen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På veggen har hun bilde av ALLE barnabarna, dvs unntatt mine... Hun hadde jo ikke fått noen bilder av meg, de jeg hadde gitt dem var jo innrammet... ehhhh javel...

De sier de har x ant barnebarn ( mange mao) så i går så telte jeg opp, og ops sann det manglet to stk gitt...

 

Kanskje jeg bør nevne at jeg har to barn....

 

Jeg og stemoren min har ikke alltid sett øye til øye, men kan jo omgåes sosialt. Jeg har sagt til min far at så lenge han er det bra så er det ikke så farlig med hvem, hvis hun gjør han lykkelig så er det helt ok for meg.

 

Trodde virkelig at hun hadde lagt alt som skjedde da jeg var tenåring bak seg, men tydligvis ikke.

Er det andre som har sånne familier?

Hva gjør dere med det, tar dere det opp? Skal jeg levere bilder av mine barn og forvente at hun henger dem opp på kontoret?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke forvente at hun regner dine barn som dine barnebarn, du kan ikke forvente at hun stiller de på lik linje. Folk er forskjellige. Men du kan kreve at hun behandler dine barn med samme respekt og høflighet som sine egne barnebarn. Gjør hun det, må du nok være fornøyd der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vel det er ganske naturlig at hun ikke utstiller dine barn på jobben som sine barnebarn når de ikke er det.

 

Om hun hadde villet det ville hun kanskje velge rammer selv slik at alle rammene var like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stemor har to døtre som også har barn. Jeg forventer ikke at stemor henger opp bilder av mine barn på jobb, har bilder av dem i lommeboken osv.

Vi har et veldig godt forhold og hun er ei bra dame, men jeg skjønner at mine barn ikke har den samme plassen i hennes hjerte som de barna hun er mormor for. Det er naturlig og plager meg ikke et øyeblikk.

Hun er glad i barna mine, leker med dem, klemmer dem og er gode mot dem. Det er betyr mye for meg:)

 

Jeg forventer heller ikke at mamma eller pappa har bilder av barna mine. Det er noe voksne mennesker må få velge selv,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var merkelig er at mine søskens barn hang på veggen der, til og med halvbroren, som ikke har noen genetisk link til min far, sine barn hang på veggen hennes...

Når hun teller barnabarna teller hun med sine, sine barns stebarn og alle sine stebarns barn dvs unntatt mine.

 

Har ikke tenkt til å lage noen sak ut av det, det gidder jeg ikke. Bare syntes det var utrolig merkelig at hun eksluderte kunn meg og hadde med alle andre sine barn.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun av alle de andre har fått foto uten ramme og hengt de opp på kontoret, men kun fått bilder i ramme av dere, er det nok det som er grunnen :-)

Helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har motsatt. jeg har IKKE stemor selv om hun er gift med pappa. jeg har vokse opp hos min mor, og hatt samvær med pappa. hun har krevd tittel som bla mamma fra mag.

 

nå som jeg skal ha barn står hun attpåtil og nærmest krever og bli bestemor når pappa blir morfar.

 

hun har alltid blitt titulert som kona til pappa eller navnet hennes. slike vesen fungerer begge veiene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemoren min kom inn i livet vårt da jeg var tenåring. Hun hadde egne barn og forskjellsbehandlet dem og oss noe voldsomt. Selvfølgelig reagerte jeg voldsomt tilbake.

Min stemor har lagt skylden for vårt dårlige forhold på meg, altså meg som tenåring må ta ansvar for at vi har et dårlig forhold...

 

Uansett, så har jeg sett forbi alt dette da jeg ble voksen. Barna mine har hun prøvd å misslike på sterkeste lenge, men de har sjarmert henne i senk.

Jeg trodde jo at alt dette tullet som var var lagt langt bak oss. Jeg inviterer henne til sosiale settinger og anser jo at jeg høflig mot henne da vi treffes.

 

Barna får ikke lov til å kalle henne bestemor, de har en, men de kan godt bruke det kallenavnet de andre barnabarna bruker på henne.

 

Skjønner ikke at dem dame på over seksti år ikke klarer å bli voksen, men det er jo ikke noen vits å grave noe mer i dette... Hun er som sagt seksti og har ikke forandret seg enda så hvorfor skal jeg gå på det.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare stemoren din..

 

Du kan ikke kreve hvem hun skal ha bilder av..

 

 

Tror du skal la det være, for hvis du dukker opp med bilder av dine barn så vil det nok lage et større mellomrom mellom deg og henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...