Gå til innhold

Dere som sender ungene deres i barnehagen, men alikevel vil ha full kontroll...

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke dere at det ikke går an å få i både pose og sekk? Da dere tok en beslutning om å sende vekk ungene deres, så ga dere samtidig i fra dere kontrollen over barnet for all tid.

Jeg er glad mine er hjemme og at jeg kan ta vare på de selv. Mine barn skal få slippe å gå i barnehage før de er tre år. Det er helt utrolig at dere sender fra dere så små barn *rister på hodet*

Fortsetter under...

Jeg regner med at det er ganske mange som har gjort seg avhengige av to inntekter, og at de derfor har et stort behov for barnepass. Er det et spesielt innlegg du sikter til? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at foreldrene har gitt fra seg kontrollen over barnet for all tid, kan du utdype? :)

det alenemorutsagnet ditt var ganske frekt egentlig. du fikk det til å høres ut som at alenemor=snylter.

til hi: vi må faktisk jobbe for å holde hjulene i gang i dette landet. derfor må vi sende barna i barnehagen. og er det så rart at vi vil ha innsikt og påvirkning i hva som skjer med barna våre i hverdagene?

skal ha dagmamma i begynnelsen jeg, men det er pga en x som er truende til det meste. (tar ingen sjanser)

men når ungen bli to-tre år gammel så er det barnehage tid :) de trenger og bli sosiale og få ut energien sin

så alle som får barn skulle vært hjemme i tre år hver gang?

hvordan tror du det hadde gått med as norge da???

Selvfølgelig vil vi gjerne at barna skal ha det bra selv om de er i b.hage.

ikke dermed sagt at vi skal bestemme hva de skal gjøre hele dagen.

men de er jo fortsatt barna våre, og det kjæreste vi har,selv om de er i barnehage...

tullete innlegg.

Annonse

Til 01.24

Mener ikke at alenemødre er snyltere, snyltere er folk som snylter til seg penger de egentlig ikke har krav på, alenemødre har jo krav på OS

Men jeg mener hele OS-greiene skulle blitt avviklet.

HI her.

Jeg mener at når man planlegger å få barn, så må man også ta seg av barnet sitt til det er stort nok til å begynne i barnehage, altså tre år. Barn under denne alder har ingen ting i barnehagen å gjøre. Der blir de faktisk ikke passet på hele tiden slik de ville blitt av sin mor. Et så lite barn kan skade seg på hva som helst. Det er skjedd nok en barnehageulykke og det kommer frem slike historier stadig vekk.

As Norge går rundt selv om vi tar oss av barna våre. Alle familier klarer nok å begrense shopping og avhengighet av luksus ting den tiden man går hjemme med barna sine. Derimot er det nok slik at mødre i dag ikke vil gå hjemme. De kjeder seg og vil tilbake til "voksenlivet". Så da må man nesten slutte å klage på barnehagen ditt og barnehagen datt. Har man levert barnet i barnehagen, så har man levert det til oppbevaring og må ta følgene med resten.

Annonse

Dette er det dummeste innlegget jeg har lest hittil i dag, og dagen har såvidt begynt. Gleder meg til å se svarene utover dagen...

Hallis....du snakker som du ikke har det minste peiling. Du burde sette deg selv i aleneforsørgers situasjon før du skal begynner å uttale deg. Utsagnet ditt er faen meg enda dummere.

Folk klare vist ikke å tenke lengre enn til nesetippa si så tidlig på morra.

Noen mennesker har ikke råd til å være hjemme med barna sine så lenge, om alle disse menneskene skulle latt være å få barn ville det jo ha tatt seg ut.

Og hvis du skal ha meg til å tro at du ser barnet ditt 24/7 så det ikke kan skade seg så tror jeg deg ikke. De fleste ulykker skjer i hjemmet. Her krabbet storebror på gulvet da han var liten og klarte faktisk å glippe med handa og smelle munnen i gulvet derav masse blod og kutt. Det kunne likegjerne skjedd i barnehagen som hjemme og en kan lite forebygge det. Du gir jo bort like mye kontroll når du sender barnet i barnehage når det er blitt tre år.

Og hva når barnet ditt begynner på skolen da? Eller du skal kanskje ha hjemmeskole så du er sikker på å ha full kontroll da og?

Barnehagen har sin rammeplan å forholde seg til så man kan faktisk forvente at de skal bli tatt vare på.

Sønnen min har begynte i bhg like før han fylte 2 år. Og det verste som har skjedd med han i bhg var en gang da han slo seg og fikk en diger blåmerke og skrubbsår på kneet etter en sykkeltur. Utenom det så han bare falt litt her og der, fått noen blåmerker her og der.

And guess what? Han går på skolen nå, og fremdeles kommer han hjem med sår og blåmerker.

01:38: Hvorfor skal ikke alenemødre, som alle andre foreldre, kunne begynne å jobbe og tjene til livets opphold selv når barna er ett år?

Skjønner ikke hvorfor de skal få betalt for ingenting i hele tre år. Fullstendig unødvendig.

Bruk heller pengene som går til OS og kontantstøtte til å utvide svangerskapspermisjonen, eller noe annet som gagner ALLE foreldre og ikke bare noen.

Har satt meg rimeligt godt inn i aleneforsørgers sitasjon, men problemet er at den er alt for lett å snylte seg til, alle jeg kjenner har så og si ungen 60/40 så den ene kan få OS, den blir brukt feil og det er altfor lett å lure den til seg.

Jeg sender ikke barna bort før de er 3 år. Men den jenta i går var jo over 3 hun da. Er det greit at de kveles i barnehagen da, bare de er over 3 år?

Dustete, ulykker kan jo skje uansett.

Tenker på de som kommer trekkende med as Norge og det ikke nytter å være hjemme med barna, det vil få store konsekvenser for samfunnsøkonomien.

Nå er det engang slik at vi har bygd opp samfunnsstrukturen til at vi - populasjonen først og fremst skal være konsumenter. Det produseres produkter over en lav sko, og bedriftene konkurrerer om å være markedledende og kapre flest (økonomiske) verdier i produksjonskjeden. Med på lasset følger store økologiske inngripen.

Kappløpet blir bare mer og mer ekstremt, fordi den til enhver tid er avhengig av en prisvekst på 2 1/2 %. Dette er markedsøkonomien i et nøtteskall. Flere og flere eksperter i makroøkonomi advarer nå mot denne utviklingen, da den innebærer å låne penger fra fremtiden. Med andre ord, evig vekst. Evig vekst i et lukket system (jorda) er ikke mulig.

Derfor synes jeg det er BRA at noen mennesker stopper opp og tenker: Er det et slikt samfunn vi ønsker? Finnes det alternativer? Er vi bare en gjeng hjernedøde konsumenter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...