Gå til innhold

Hvor lenge må man vente med å amme...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...når man har spist noe babyen ikke tåler? Noen som har erfaring med sånn ca hvor lang tid det tar fra man har spist noe til det er ute av melken...?

Har en supersensitiv unge, og fikk sannsynligvis noe krydder på maten som hun ikke tålte da vi spiste ute i dag. Ammet henne da vi kom hjem, noe som resulterte i 2 timer med intens gråt og masse gulping. Nå lurer jeg på om jeg kan amme henne i natt eller om jeg bare bør lage klar en flaske og lage mme. Spiste kl.17.30 og hun pleier å våkne for nattmat mellom kl.01 og 02.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet nok ikke, men om det kan sammenlignes med alkohol, så skal det jo være ute av kroppen innen 12 timer ca...

 

Vil tro at det er blitt såpass "utvannet" til 1-2 at det skal gå bra, men som sagt, jeg vet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ja, det er vanskelig. Tror bare jeg lager til en flaske, så slipper hun mer vondt og pappaen og jeg får sove i natt... :s Tenker at hvis det bare var noe hvitløk e.l. i krydderet så bør det vel gå bra etter noen timer. Men vet jo ikke om de kan ha hatt i noe annet som hun ikke tålte, som også "sitter igjen" i melken lengre. Hun har kumelkallergi og har verdens mest ømfintlige tarmer. Kan ikke spise løk, kål, sitrusfrukter eller noe som helst som kan være litt tøft for magen. Spesifiserte på restauranten at det var allergi, men kjente når jeg spiste at de hadde krydret maten. Var sikkert godt ment og smakte nydelig. Men så ble det galt igjen for vår lille prinsesse på erten...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat kan nok (desverre) ikke sammenlignes med alkohol. Alkohol brytes ned med en bestemt hastighet (varierer om man forbrenner fort eller sent), mens for matvarer der det veldig forskjellig slik at det er vanskelig å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...