Gå til innhold

Er vi unormale når vi bare drikker 4-6 ganger i året?

Anbefalte innlegg

Har fått det inntrykket av mange..

Vi koser oss ikke med øl eller vin i helger og ferier og slik..

ikke til jul og nyttår heller,med mindre vi skal på en fest uten barn..

Spiser vi ute,så drikker vi heller brus..

De 4-6 gangene vi dtikker,da er det fest,og da drikker vi...litt mer enn nødvendig også,,hehe

Fortsetter under...

I mine øyne ikk eunormale i det hele tatt! Mannen her tar nok gjerne noen øl i løpet av helgen (hvis det ikke er henting av de store barna da), jeg gjør det sjelden. Men, jeg er vel kanskje som dere, de gangene jeg drikker blir det jo nok da:) ikke ofte lenger, og absolutt ikke uanstendig, men sikkert nok ja!

Annonse

Dere drakk kanskje oftere da dere var yngre? Og ikke hadde ansvaret for barn osv?

Jeg syns det er modent å tilpasse drikkevanene sine til resten av livet :) Folk som tviholder på vanene sine selv om de ikke lever som tidligere i det hele tatt, syns jeg er patetiske.

Så, nei - dere er ikke unormale!

Annonse

i såfall er vi også unormale:P

Drikker sjeldent, og da kun om vi er invitert til venner som skal feire bursdag eller annet.

Vi drikker uansett 2 ganger i året da vi feirer bursdagen våres, det er vel kansje litt unnskyldning også for og ha folk og ha noe og feire;)

Tror tvert i mot at dere er ganske så normale :-) Når man får barn, blir det ofte slik. Alle mine venninner med samboere har mer eller mindre sluttet å drikke etter de fikk barn. Samme med oss, vi drikker ca 6-7 ganger i året. Desto mer moro når vi endelig tar oss en fest :-9

Vi drikker heller ikke mye, iforhold til barskapet så drikker burde vi har drukket mye ser det ut som. Kan ikke være i en tax-free uten å kjøpe noe, men drikker det vist ikke lenger.

Vet ikke hvor ofte eller lite vi drikker, jeg drikker faktisk mere enn min mann. Jeg kjører ikke bil, så jeg kan takke ja til ett glass vin osv når vi er på besøk mens han ikke kan da han kjører. Men drikker vel kanskje en gang annen hver mnd om jeg drikker så mye, og da er det som oftes bare ett glass vin.

Drikke mye når jeg drikker gjør jeg ikke lenger.

Oi, da er nå i allefall vi unormale, jeg har ikke drukket på 1,5 år, mannen har ikke drukket siden september, i snitt er vi ute kanskje en gang i året og drikker kanskje litt. Har ikke vært på fest på 3 år, mannen har ikke vært på fest på 5 år.

Men vi er ofte utenfor huset da, er med på masse sosialt både med og uten barna. Men vi er ikke så veldig glad i alkohol.

Koser oss heller ikke med vin, øl og slikt i helgene.

Vi drikker ett glass eller to med rødvin på en fredagskveld eller lørdagskveld dersom det er noe godt til middag og vi har lyst. Blir fort annehver helg iallefall. Men festing med mer alkoholinntak skjer nok ikke oftere enn 4-6 ganger i året. Drikker jo mer enn deg, men holder det på nivå som ikke er over anbefal dose fra staten :)

Jeg fester 2-3 gang i året, så kan jeg kose meg med litt vin en skjelden gang utenom eller feks ta en pils i solveggen på sommeren når jeg er på hytta, men det er ikke noe jeg gjør ofte. Bor sånn til at jeg må kjører uansett hva jeg skal, så da er det upraktisk å nyte alkohol i tide og utide :-) Drikker aldri forran barna heller, det skal ikke mye til før man forandrer seg litt og barna kan bli usikkre.

Det var sånn jeg holdt på da jeg var 20. Drakk for mye når jeg først drakk men drakk ikke så ofte. nå koser jeg meg med et glass vin ganske ofte men blir aldri full. Er 29 år. Tror en mer voksen drikkekultur kommer med alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...