prins og prinsesse og en til? Skrevet 1. april 2011 #1 Del Skrevet 1. april 2011 Først må jeg si at jeg er så heldig å ha to flotte småtroll. Nå tenker vi på tredjemann. Sist svangerskap var det mye inn og ut av sykehus (fra uke 27) med kort livmorhals og mye premature rier. Jeg satt og lå mye i ro.. Heldigvis holdt lillegull seg imagen til bare ei uke før termindato. Har vært hos fastlege, og han sier at mitt neste svangerskap betegnes som risikosvangerskap, og at han vil følge meg opp i forhold til det. For å være sikker henviste han meg til fødeavd. til en prat. (selv om vi bare er på planleggingsstadiet enda). Det var veldig betryggende, og jeg er supergla for å ha en lege som følger opp. Men i dag var jeg altså på føden. Der møtte jeg en lege som mente at man kunne ikke si noe om neste svangerskap før det var reelt.. Han mente og at siden jeg hadde gått så nært termindato, ble det betegnet som friskt svangerskap, og da tok man ingen forholdregler neste gang. Legen åpnet bare en av journalskrivene (fra første gang jeg var innlagt og fik stoppet riene). Han så ikke på resten av gangene jeg hadde vært inne engang. Jeg gikk med 3cm åpning fra uke 35, og ingen (jordmødre eller leger) trodde jeg skulle gå så lenge som jeg gjorde. Poenget mitt er at jeg nødig vil unngå langt sengeleie på sykehuset. Føler at nå er jeg bare overlatt til "å vente å se hva som skjer", og heller ordne opp hvis noe går galt. For meg blir det feil rekkefølge på ting. hvis jeg kan gjøre noe for å unngå sengeleie, tar jeg heller forbehold først... noen med erfaringer? tanker? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143094392-pr%C3%B8ve-p%C3%A5-nummer-tre-etter-mye-premature-rier-forrige-gang/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå