Gå til innhold

1 cm åpning i uke 35+2


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fått beskjed om å ta det rolig. Hadde styrtfødsel sist og en veldig rask førstefødsel også. De to forrige kom også 1 og 2 uker før termin. Dette er nr 3. Merker murring og steinhard mage etter å ha f.eks laget middag. Slimproppen har gått.

 

Noen som har vært i liknende situasjon? Med samme utgangspunkt? Hvor lenge klarte dere å "hindre" fødsel ved å ta det med ro? Hvor mye med ro tok dere det? Har også bekkenløsning så bilkjøring og å gå turer er uaktuelt. Har vært veldig lite mobil siste månedene. Går snart på veggen her....!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på kontroll da jeg var 32 + 0 og ble innlagt pga fare for åpning.. Mormunnen var fortsatt lukket, men de villa ha med på sykehuset frem til uke 34 slik i tilfelle.. Etter 5 dager sjekket de igjen og da hadde jeg fått ca 1 cm åpning.. og mormunnen var nesten flat.. sjekket igjen 1 uke senere, og hadde fortsatt 1 cm men mormunnen var nå helt flat og legen kunne godt se fosterhinna.. men jeg ble da sendt hjem pga at jeg var 34 + 0 .. ( da var jeg såpass langt at de stopper ikke fødselen hvis den starter).

Legen har hele tiden trodd at jeg skulle føde i mars.. men pr i dag er jeg 35 + 4 og det er jo april.. :)

Jeg tar det fortsatt med ro, men har smått begynt å gjøre litt i heimen igjen. Ting blir jo ikke gjort av seg selv.. Men jeg sliter med harde/vonde kynnere 24/7, så er begrenset hva jeg klarer å gjøre..

Skal på ny kontroll igjen på mandag, og er veldig spent på om det er noen forandring el ikke..

 

lykke til.. håper det går noen uker før det skjer noe hos deg.: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første fikk jeg 4 uker før termin og når jeg var ca 36 uker med nr 2, hadde jeg 2-3 cm åpning. Fikk beskjed om at det var fødsel innen 1 dag :) Men neida, jeg gikk enda 3 uker gravid før lillejenta kom omtrent til termin :) Masse kynnere men ingen større åpning før fødselen startet skikkelig. Så alt kan skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nummer fire og med nr to hadde jeg også 1 cm åpning godt over 1 mnd før (og han kom akkurat til termin), med nummer tre hadde jeg 3-4 cm åpning (også det 1 mnd før) da hadde jeg en del kynnere men det skjedde ingenting -jeg tok det ikke med ro en gang, for jeg ønsket bare at fødselen skulle starte (var så utrolig dårlig form og lei). Men denne fødselen måtte igangsettes ved termin (av forskj.årsaker). Så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for!

Nå med nummer 4 har jeg også åpning allerede (er i uke 35 og det har åpnet seg 3 cm) men jeg synes det er bare fint -det er jo "gratis" cm som vi slet oss igjennom med den første! Regner med det har åpnet seg rundt 4 cm før fødselen starter (riene)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...