Gå til innhold

Samværsavtale for baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bør samværsavtale for baby se ut?

 

Jeg har en 4 mnd gammel baby. Til nå har vi ikke hatt noen konkret avtale, bare avtalt fra gang til gang. Jeg har sagt til bf at han kan komme så mye han vil, for jeg synes det er er så trist å skulle nekte han å møte barnet sitt. Men han er ikke særlig flink til å holde disse avtalene. Ofte kommer han flere timer for sent, eller at han ikke kommer i det hele tatt. Med de samme dårlige unnskyldningene (sovnet på sofaen etter jobb, måtte jobber overtid, brukte lang tid på trening). Dette fordi han er dårlig til å planlegge og å holde avtaler. Nå er jeg lei av å sitte hjemme å vente på han forgjeves.

 

Kan jeg si at han kan få samvær en ettermiddag i uken, pluss en dag annenhver helg? Det er ca så ofte han treffer barnet nå, og jeg synes derfor ikke jeg bør sette av mer tid til han, når han møter opp så sjeldent uansett.

 

Finnes det noen steder man kan få standard skjemaer på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra å skriv en meklings avtale på fam.kontoret.

Skriv ned faste dager og kl. slett... dette må han da holde. Å holder han det ikke, elr si han ikke er der innen en halvtime... så er samværet over for den dagen.. skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har selv en baby på 4 mnd og har en samværsavtale med faren her. pga mye som skjedde oss i mellom så måtte jeg bringe inn en advokat som kunne svare meg på spørsmål osv.. men familievernkontoret er behjelpelig med slikt. Min advokat ringte å stilte generelle spørsmål der for å høre hva de anbefalte. Siden barnet er så lite så holder det med en gang i uken i 2 timer også heller øke når barnet blir større også samt at far har holdt de samværene han skal. det greieste for begge parter er å ha en dag og et klokkeslett å forholde seg etter. for da ser du om han er interessert i å ha samvær med ungen eller ei. for klarer han ikke å holde en avtale med sin egen unge nei da er det ikke håp for han heller! i avtalen er det også greit å sette ned hva som skal skje når far er tilstede f.eks at det er han som har ansvaret for barnet når han er der.. han er der ikke på besøk å skal bli vartet opp. men han skal bli kjent med ungen sin å lære det å kjenne ved å leke med det, skifte bleie, mate, bade ja, det som skal foregå da han er tilstedet. Etter hvert går det ann å utvide at han får ta med seg ungen på en trille tur uten at du er tilstede så han føler seg som en far og har ansvaret alene uten at du er tilstede. Du finner eksempler på hvordan en slik avtale kan se ut på nettet også. Håper det ordner seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...