gulda Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Jeg ble i går målt til å ligge like under den røde streken. Har stort sett ligget rett over, bortsett fra en måling nesten utenfor den grønne. Babyen er estimert til å bli 8% over termin. Føler at målene spriker alle veier, he he. Noen erfaringer med at SF-målene gir noen indikasjon på størrelse på baby? Fikk sist en rett under gjennomsnittet, mens SF målet lå like over den røde streken, tror jeg. Så et lite avsnitt som ikke må leses av dere som er redd for fødselsdetaljer.. :Rredd for veldig stor baby! Sist kom han med hånden ved hodet, så jeg revnet sånn. Skal noe til at akkurat det skjer igjen, men litt opptatt av størrelsen -redd for stor baby etter det som skjedde sist.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Jeg har alltid lagt under den røde streken, og vært litt redd for stor baby ettersom jordmoren på 3D ultralyd sa flere ganger at jeg måtte sjekke bekkenet mitt, og fordi samboeren min var nesten 5 kg.. Jeg var hos legen på tirsdag, og da lå jeg litt over streken.. hos gynekologen på onsdag ble hun estimert til 2460.. han mente det var en slank baby og at jeg ikke trengte å være bekymret for at det ble en stor baby ettersom jeg var liten selv. Jeg vet ikke hva som stemmer jeg, velger å stole på det gynekologen sier:)
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 2. april 2011 #3 Skrevet 2. april 2011 Har ligget på øverste strek altså godt over gjennomsnittet tidligere og fått babyer på 3200 og 3600 så bryr meg ingenting om sfmålet. Var innom jordmor på første og hennes mål lå jevnt lavere enn legens så er kanskje kun han jevnt får høye sfmål når han måler. Så dermed personavhengig ut fra hvem som måler også.
gulda Skrevet 2. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2011 Takk for svarene. Jordmor har målt jevnere enn legen. Var overrasket når jeg lå under streken sist, men da betyr det ikke så mye? Bare jeg ikke får en kjempe -vil ikke revne igjen.. ( Men får bare vente og se hva som kommer da, he he..
jente_80 Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 etter sist UL og symfysemåling - (31+5) bestemte jeg meg for å ikke se så nøye på symfysemålet. På UL'en fkk vi beskjed om at jenta var 9 % under snittet, men symfysemålet er over det grønne feltet.... forstå det den som kan.... Hun ble estimert til å veie ca 1600 g. Lita
mammatil4ioktober :) Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Eg ligg langt over den grønne, ana ikkje størrelsen på babyen og har masse fostervatn. 2 veker igjen til termin :s Babyen er ikkje synka ned i bekkenet heller enno. Så det meste som skal gjerast er TUNGT!!!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 Jeg ligger over normalfeltet jeg, altså langt over gejnnomsnittstreken. Men snuppa er 4% under gjennomsnittet. Forrige gang lå jeg litt over gjennomsnittsstreken hele veien og hun var 15-20 % under normalen:P
Taurus80 Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 Jeg havnet under den rød streken de to siste ukene sist gang, og alle mente jeg hadde altfor liten mage... Ut kom en 4 kg stor jente Så tror ikke man skal basere alt på SF målet. Denne gangen ligger jeg godt over streken, og er allerede over termin... spent på størrelsen her og gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå