Gå til innhold

lammeskinn i Syden (og om sommeren her hjemme)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen med erfaring? Jeg har jo hørt at lammeskinn skal være varmeregulerende og dermed være bra å ligge på i varmen like mye som kulda.. men hva er deres erfaringer? og hva er best - langhåret eller korthåret?

 

Vi reiser til syden neste uke, og er så usikker på om vi skal ha med lammeskinnet. Snuppa her har alltid hatt en langhåret skinn under posen i vogna (født i oktober 2010), og hun sover på et korthåret lammeskinn i senga.. hadde liksom tenkt vi kunne ta med et av skinnene og bruke i senga og vogna der nede, men usikker på om det er nødvendig og om det blir altfor varmt?

 

 

Leste også i en gammel forumtråd at noen mente skinnet skulle snus (med hudsiden opp) på sommeren??? Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Når vi var i Hellas forrige sommer, var det flere babyer som lå på korthårede lammeskinn. (med ullsiden opp) Vi angret på at vi ikke tok med våres, babyen vår ble ganske klam på ryggen.. Jeg hadde tatt det med, så kan du heller la være å bruke det om du synes det blir for varmt...? Sjekk inne på nøstebarn sine sider, kanskje det står noe mer der? Evt kan du jo maile de..

 

Ha en god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med det korthårete skinnet. Da får snuppa sove på et kjent underlag + at det faktisk er varmeregulerende. Mye bedre å ha på lite klær og ligge på et lunt underlag enn å bli klam. I tillegg kan det vel fortsatt bli kaldere om kvelden i Syden, så da er babyen sikra. Bruk skinnet som hjemme, med ullsiden opp!

 

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...