Gå til innhold

Jeg reiser til Roma neste helg, hjelp meg å planlegge reisegarderoben!


Gjest overlord

Anbefalte innlegg

Gjest overlord

Bare min mann og jeg:) Første gang på 5 år vi reiser på ferie uten barn.

 

Vi skal være 4 dager. Jeg har alt av klær, men aner ikke helt hvordan jeg skal pakke. Ute av trening. Hjelp meg med forslag!

 

Innser jo at jeg må ha joggsko, men hvile jakke skal jeg velge da? Her hjemme bruker jeg bare joggessko når jeg går med college-jakke eller allværsjakke, og på tur vil jeg jo være litt mer fancy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bare skal pakke det du syns er fint. Kanskje 2 bukser med forskjellige topper, som du kan bytte om. I og med at dere skal være der i 4 dager. Så kan du ha på deg en joggebukse på flyet? Nei, har egentlig ikke noe tips...litt vanskelig.

 

Jeg var i roma i fjor, men det var på sommeren, så det var veldig varmt. Pakket alt jeg hadde av sommerklær, selv om vi bare var der i 5 dager. Heldigvis er sommerklær mye lettere, og tar lite plass, så jeg fikk med alt i en koffert.

 

Men hvertfall...god reise. Roma er et romantisk by. Dere kommer helt sikkert til å kose dere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig når man ikke vet klesstilen din generelt.. men joggesko kan jo fint brukes til dongri bukse med skinnjakke eller en lett vårjakke.. er vel god temp i Roma nå utover??

 

Ville tatt ei behagelig bukse på flyet,ikke joggebukse.. skal da ikke fly i 5 timer heller..

 

Å kanskje et skjørt og en kjole til middag på kveldene :)

 

God tur! Håper også på en Roma tur med min kjære i år :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilldress til selve reisen og til sightseeing og shopping

Miniskjørt og singlet til kveldsturer og muligens en cardigan om det er kaldt.

Bunad når du ikke vil se trashy ut, f,eks når dere skal spise en bedre middag.

Bunadsko fungerer til alle anntrekkene, paraply om det skulle regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ du ha joggesko?

 

Jeg bruker aldri joggesko, bare noen vanlige sko som samtidig er gode å gå langt i. Og jeg går mye. Og med vanlige sko kan du jo bruke en helt vanlig jakke ved siden av:)

 

Er det varmt der nå?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart valgt noen sko som er behagelige å gå i. Regner med det blir litt gåing på dere når dere først er der.

 

Har selv bodd der, og vil si at du kan være både heldig og uheldig med været denne tiden. Men varmen er nok kommet mye lenger der enn her. En lett jakke er nok greit å ta. Vi gikk ofte uten på denne tiden av året.

 

Jentene der er jo veldig feminine da så allværsjakka bør nok bli hjemme ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Roma, og hadde med meg bare joggesko. Vi gikk i flere timer om dagen, og da var det godt med joggesko. Hadde med 2 par sko, men brukte bare joggesko til slutt. Og joggeskoene jeg hadde med, passet både til bukse og skjørt.

 

Så anbefaler på det sterkeste: JOGGESKO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid gode sko, men aldri joggesko.

 

Jeg anbefaler et par gode sko og et par litt finere, men likevel gode, sko. En bukse eller to (en olabukse + en annen kanskje?) og en kjole eller et skjørt. En jakke som ikke er allværsjakke. Noen topper og en cardigan eller to.

 

Det burde vel holde? Da har man jo noe til alle anledninger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overlord

Takker for svar!

 

Hva er egentlig gode sko uten å være joggesko? Tror aldri jeg har eid et eksemplar av arten...

 

Hvilken jakke? Trenchcoat, kort bomullsjakke eller kort skinnjakke? Eller bare noen cardigans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...