Gå til innhold

Hvorfor er mannen automatisk lat mens kvinner er SÅ flink! Og gjør hun ikke alt er det fordi hun er så overarbeidet og "stakkars meg" syk osv osv, men mannen "han er SÅ lat han!"

Anbefalte innlegg

Knurrrrr!!!!!!!!!!!!! Min mann gjør lite i huset, men han jobber ræva ta seg på andre måter. Er jeg ikke likestilt da eller?

Eller ei anna jeg kjenner; mannen hennes er syk! Ikke mye likestilt hun heller, men dumme kjerringa velger jo å bli vet dere (ironi!). Herregud å idioter av noen likestillingsforkjempere enkelte er!

Fortsetter under...

???

Så de idiotene som kjemper for noe så DUMT som likestilling, mener at menn skal gjøre MER enn kvinner, også når de er syke?

Hm, jeg har helt motsatt inntrykk. Mitt inntrykk er at det stilles LANGT større krav til kvinner enn til menn - spesielt av kvinner selv. Menn blir jo rost oppi skyene som partner og forelder hvis de er så søøøøøte at de henter unga sine i barnehagen fra tid til annen liksom....

Men men, man er forskjellig.

Mitt inntrykk er stikk motsatt; At det stilles LANGT større krav til kvinner enn til menn.

Menn blir jo skamrost som partner og forelder hvis de skulle være så søøøøte å hente unga sine i barnehagen innimellom.

Og hvis en mann har gjort noe dumt, så får man bare høre hvor teit man er som dame som har valgt en sånn partner.

Men men, man oppfatter ting forskjellig.

Jeg er enig med 22.10..

Av en eller merkelig grunn så sier mange "ååå så flink mann du har" hvis han har ungene alene en dag, går på lekeplassen med dem osv osv..

Jeg synes det er rart..hvorfor er han flink?? Han er jo pappaen på lik linje som jeg er mammaen??

Hvis jeg har ungene alene 1 uke,tror du noen sier til meg "ååå så flink du er?"..hvorfor ikke spør jeg da?

Jeg gjør nok mer husarbeid enn han, men thats it, når det kommer til barna er det likt. Og hvorfor det er rart forstår jeg ikke.

Annonse

Det er vel mest det at mange kvinner her føler at de lever i et parforhold der mannen forventer at kvinnen skal gjøre de tradisjonelle kvinneoppgavene i hjemmet, og han selv skal slippe, fordi hun er kvinne og han er mann. Så kan han gjøre manneting som å skifte dekk og snekre og sånn, men så blir kvinnene frustrert fordi totalt tar de tradisjonelle kvinne-tingene mange flere timer per uke enn de tradisjonelle mannetingene. Kort sagt, han får mer sofatid, eller mer tid til å dra bort for seg selv eller lignende, fordi det forventes at kvinnen i utgangspunktet har ansvar for hjem og barn, mens mannen bare delegeres dette ansvaret av og til. Og det blir lett mye krangling når kona blir sjef og skal delegere arbeidsoppgaver, og mannen blir den ansatte som helst vil ha fri og ikke få ting delegert til seg.

Sååå, lenge leve moderne likestilte parforhold der begge parter føler likt ansvar for oppgaver knyttet til hjem og barn, uavhengig av om du har innovertiss eller utovertiss.

Hmmm, fatter ikke hva slags mannfolk dere finner dere! Jeg for min del fikser ikke bilen, så da blir det heller støvsugeren da. Om å gjøre og bli ferdige med det som må gjøres slik at man kan nyte mer tid SAMMEN! Gidder da ikke krangle om hvem som gjør hva eller hvem som er flinkest! Jobber som et helvete begge to, men jeg tar mest innendørs. SÅ ikke likestilt antagelig og så jævla problemfri. Digg!

HI

Du skjønte ikke poenget til 22:22 du Hi?

Det er jo ikke et problem om man har en arbeidsfordeling som begge er fornøyde med.

Problemet oppstår når den ENE har flere oppgaver og et større ansvar enn den ANDRE, og synes at dette er et problem. See?

Altså når konemor bruker 3 timer på husarbeid om dagen fordi hun uheldigvis har innovertiss og automatisk ble tildelt det kjedelige, tidkrevende husarbeidet, mens mannen må skifte dekk et par ganger i året og måke de to kvadratmeterne bilen står parkert på om vinteren.

U see the point? Eller syns du det er rettferdig at den ene skal ha mer fritid i den andre i et forhold - at den ene skal ha tid og overskudd til trening, hobbyer og venner mens den andre skal konstant være utslitt?

Jo, forsto det helt utmerket! Hun har finni seg feil mann.

I følge ganske mange her inne ser det ut for at mannen skal ta halve jobben innendørs, men også være mann å ta mannetingene innendørs/utendørs.... Da er man likestilte! For man må da forstå at en jente ikke kan fikse bilen?!??!! Ikke rart mange føler mannen er lat og at man ikke er likestilte da sier jeg bare!

HI

Hehe, så hvis mannen hennes ikke gidder å bidra, så har hun vært teit og finni seg feil mann?

Dette er jo litt av poenget mitt, en kvinne får ikke gjort noe riktig, når mannen hennes gjør feil så skal vi ikke fokusere på HANS feil, men det at HUN valgte feil så klart.

Har for øvrig aldri sett noen her inne mene at mannen skal dele inneoppgavene likt med kvinnen, og i tillegg ta alle uteoppgavene alene. Det folk reagerer på er vel når DEN TOTALE arbeidsbyrden er ujenvt fordelt.

Til HI

Fint for deg om du er fornøyd med at din mann gjør så lite inne i huset da.

Det hadde ikke jeg akseptert iallefall.

Her skifter mannen dekk på bilen og gjør alle slike "handy" ting, men har gjør også like mye som meg i huset.

Vi har det fint, mannen min ser rot og rydder/vasker like mye som meg av fri vilje:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...