Gå til innhold

Hvem kan jeg be i 2-årsdagen?

Anbefalte innlegg

Vi har ikke så stor omgangskrets, og lurer på hvem vi kan be i barnebursdagene framover. Kan vi be noen fra barnehagen? Foreløpig har ikke barnet vårt blitt invitert i noen bursdager, men så er det ikke så lenge siden vi startet der heller. Tenker da hvis det er slik at mange har nok med å be de man omgås privat. De er jo rundt 14 barn på avdelingen også, så kan jo ikke be alle, hvordan velger vi ut i så fall?

Barnet vårt stortrives i barnehagen og leker fint med de andre barna.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143093543-hvem-kan-jeg-be-i-2-%C3%A5rsdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har familiebursdag fortsatt (hun er 4 år) og dagen etter bursdag har vi noen venner og deres barn på "reste-bursdag" (uten gaver og slikt. mest for det sosiale).

Er vanlig rundt her at man begynner med barnebursdager når ungene begynner på skolen og det passer meg egentlig ganske bra;)

Vi begynner med vennebursdager når barna er fire år. Skal du ha bursdag for yngre barn, må du regne med å få foreldrene "på kjøpet", få barn under fire år vil gå alene i bursdag. Velg i så fall ut tre . fire barn på samme alder hvis du føler at du vil ha bursdag. Husk å ikke formidle invitasjoner i barnehagen, det er sjelden tillatt så lenge alle ikke blir bedt.

På 1-årsdagen var det bare oss og 2 av besteforeldrene. Men til deg over som inviterer til restebursdag; da har du jo noen å invitere, vi har ikke så mange å spørre egentlig... Tenkte at det kunne vært hyggelig med noen barn, da skulle jeg ha laget en morsom kake, boller, pølser og slikt, men gjerne fordelt på to dager ja, med familie den ene og barn den andre.

Er det forresten vanlig at foreldrene til barna blir med? Kan bli mange å passe på om ikke:)

hi

Annonse

Det er faktisk ikke sikkert at din "romantiske" forestilling om barnebursdag stemmer, forstår det slik at det mest er du som ønsker dette. Trolig blir toåringen ikke spesielt glad for "tilstellningen". De blir lett forlegne i slike situasjoner, det er uvant og litt skremmende. Selv fireåringen min, som er normalt veldig sosial, ble forlegen og helt satt ut når vi skulle ha barnebursdag her. Han gikk på rommet, og det tok litt tid før han kom ut for å åpne gaver osv. Etterhvert syntes selvfølgelig han at det var veldig stas, men tror kanskje ikke en toåring har like stor glede av dette. Tenk litt på det, om du gjør det for barnets eller din egen skyld..

Hi her:

Jeg gjør det for barnets skyld og ikke for min egen. Jeg synes det er morsomt å stelle i stand noe til henne, men jeg trives godt i eget selskap og har ingen problemer med å "bare" være familie. Jeg trodde det var vanlig å ordne i stand barnebursdager. Venninnen min gjorde det til sin toåring, men de bor i en annen by. Jenta mi er veldig sosial og jeg tror at hun ville ha elsket det :) Hun er mye mer sosial enn mor si for å si det slik. Men om det ikke er vanlig så kan jeg jo slappe av på det da, jeg får litt dårlig samvittighet overfor henne når vi ikke har så mange å be... Jeg vil ikke at hun skal bli skadelidende fordi vi ikke har en stor omgangskrets.

Er det noen barn i nabolaget eller fra barsel, evt noen venniner eller bekjente av deg som har barn så kan de inviteres utenom barnehage barna.

Er litt enig i hun over, hadde kansje stusset litt om sønnen min ble invitert i 2 årsdag til barnehage kompis, isåfall måtte det ha vært til noen jeg pratet okay med foreldrene, ingen sender 2 åringer alene i bursdag.

Så foreldrene kommer helt sikkert også til å bli med, det kan bli "klamt" om det er folk du ikke har en god tone med.

Uansett, grattis med dagen! ps. husk ingen krise om det ikke blir barnebursdag før 3 årsdagen heller :)

jeg er ikke enig i det 21:24 mener.

De 2åringen jeg har kjent opp gjennom årene har hatt kjempeglede av å få besøk og gjort stas på i 2årsdagen. I mitt nærmiljø er det vanlig å feire alle bursdager.

Vi planlegger min sønns bursdag nå og vi har invitert 3 barn....og en liten baby da, men han blir ikke med på lek og aktiviteter..:-P

Min bror kommer med sine barn (6år og 0år) og mine 2 venninner med sine jenter (3år og 2år).

Vi skal ha pølser og kaker, lek og aktiviteter.

aktivitetene er "fisking" og piñata.

Selvfølgelig er det jeg som koser meg med planlegging og baking, men det er for å ha fest for min sønn, min øyensten og største stolthet.

Så til HI, ha den festen DU vet din sønn vil ha glede av.

Trenger ikke be hele barnehagen og borettslaget. Hvis du ikkje kjenner noen med barn, kan du kanskje høre hvem som ditt barn leker mest med og spørre foreldrene om de er interessert i å komme en tur på bursdagen.

Kanskje dere også får noen nye venner??

Be dem du har lyst å be, men tenk litt på at foreldrene må være med.

Vi ville nå kommet gladelig i en 2årsdag...:-D

Vi har ingen barselgruppe fordi vi har flyttet hjem til hjemplassen min, og barselgruppa ble jo igjen der vi bodde før:) Jeg har ei venninne her, men hennes datter er 12 år, ellers har jeg to venninner, den ene med barn, men de bor ikke her. Vi har flere bekjente med barn som vi har truffet på babysang, i barnehagen, vet om fra før osv, men ingen vi egentlig omgås med. Vi kan stoppe og prate på gata, men ikke noe mer enn det.

Vi får se etterhvert da:) hi

Annonse

2-årsdagen var en stor fest her i huset. Da hadde vi 10 barn her:) Dette var jo venner da, og foreldrene var selvfølgelig med. Vi tok masse bilder så sånn sett "husker" 4-åringen dagen sin. De har stått i et album som han jevnlig ser i så han snakker avogtil om den dagen.

Barnet hadde ihvertfall en super dag, og jeg kan ikke se at noen mener at de ikke har noe igjen for det?

I bhg begynte de med bursdager på avd fra de fylte 3 år.

Jeg syns godt du kan høre med bhg hvem hun leker mest med også be 3-4 av dem. Da vil du bli kjent med foreldrene også:)

Vi har invitert familie og venner. Barnebursdag kan man fint vente med noen år. Jeg ville ikke likt at barna ble invitert i bursfag så tidlig, det setter en standard jeg ikke ønsker å være med på. Synes man kan vente til de er 4-5 år.

Dersom du har en mamma eller to du kunne tenkt deg å bli venninner med på privaten ville jeg invitert dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...