Gå til innhold

Min mor sier at jeg "ikke vet åssen det er å ha barn/baby".. hva mener du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mamma mener at min samboer og jeg "ikke vet åssen det er å ha barn", fordi da jegog mine søsken var små, hadde vi alle kolikk og skreik mye, sov aldri om nettene og var en litt "tungvinne" babyer..

Vår gutt er 6 mndr nå, har sovet 12-14 timer om natten uten oppvåkninger siden han var 1,5 mnd (får mme, sikkert derfor han sover så godt). Han har sovet i egen seng fra han var 2 mndr. På kvelden er det bare å synge nattasang, og legge han i senga så sovner han av seg selv innen 5 min.. På dagtid er han en blid og glad gutt, som kan ligge på gulvet å leke lenge aleine. Krever stort sett svært lite oppmerksomhet, selv om han selvfølgelig får mye! Han sover 2-3 lange dupper hver dag på mellom 1,5-3 timer.. litt ettersom.. Han er en utrolig god og snill gutt og han gjøre foreldrejobben veldig lett for oss =)

 

Min mor nevner det hver gang hun er her, at vi ikke vet åssen det er å ha baby, og jeg kjenner jeg blir ganske lei av å høre det hver gang. Jeg vil jo tørre påstå at vi vet åssen det er å ha baby!! Vi har jo en baby!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får også jevnlig høre den kommentaren fra familie og venner. Får også høre at jeg ikke vet hvordan det er å føde fordi jeg hadde en rask og enkel fødsel.

Jaha? Så jeg dro ut en liten hybelkanin gjennom øret jeg da.... Yack! Så slitsomt med piss-kommentarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet hvordan det er å ha deres baby!

MEN det er overhode ikke normalen du beskriver (det med mme som du sier er forøvrig bare tull - har ingen betydning).

Det hun vel egentlig prøver å si er at dere er heldige - og det er dere!

MEN ikke bli overrasket om dette snur seg på et eller annet tidspunkt. Vi hadde snupp som som mange timer hver natt, men plustelig ved 10 mnd var det stopp gitt! og stoppen varte i 1,5 år... ganske slitsomt og veldig overraskende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener nok bare at dere er heldige :) I min familie er kolikk ukjent, av en eller annen grunn. Vi kan da ingenting om barn, vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tildels enig med din mor....

 

Synes det hørtes lekende lett ut ift hvordan det har vært med min svært krevende sønn!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stor forskjell mellom barn, og om hun mener dere ikke vet hvordan det er en KREVENDE baby, så har hun nok rett:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er mme absolutt av betydning!

Uansett, jeg hadde også et slikt barn. Veldig rolig, sov godt og mye osv, og det endret seg ikke.

Nå har jeg to til, derimot.. Av et heeeelt annet kaliber! Men unger er de alle tre:) Alle er/har vært utfordrende på hver sin måte.

 

Tror nok din mor mener å si at du er heldig, ja. Har du spurt om hun var deprimert etter fødslene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva hun mener, det gjør vel alle, men det høres ut som om hun har "hengt seg opp". Har du gjort henne oppmerksom på at hun gjentar seg selv til det kjedsommelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at de største kravene kan komme senere ;) Jeg har et barn med handicap, som var den enkleste av alle babyer den gangen. Slik er det ikke i dag........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby er en baby selv om den ikke er så krevende.

 

Selvfølgelig vet man hvordan det er å ha baby når man har baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det slik som hun ønsket å ha det når dere var små.. Klart hun er misunnelig, og det er sikkert litt sårt for henne. Det er synd at hun ikke klarer å glede seg over at der har et ukomplisert barn, det er ikke all forunnt ;-) Fortell henne om dette, at hun har "hengt seg opp" og at du faktisk synes at du blir såret av dette. Dere kan jo ikke noe for at dere har et friskt, fornøyd barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg bare jeg hadde svart ironisk "ja, stakkars deg du må ha hatt det helt forferdelig" også latt det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20:45 Hun har hengt seg veldig opp i det. Mens jeg gikk gravid sa hun hele tiden ting som "sov mye nå, for det blir ikke mye søvn når babyen kommer" , "dere må bare venne dere til skriking og sutring" osv osv..

 

Nå i ettertid så virker det nesten som hun er "sur" fordi vi har det så lett. Hun hadde kanskje håpet at vi skulle få kjenne litt på åssen hun hadde det jeg og mine søsken var små.. har ikke tatt det opp med henne, jeg bare ler det litt bort.. men nå er både jeg og samboer (og svigerfamilien min!!) enige om at nok er nok.. nå har hun sagt det mange nok ganger. Nå blir det bare for dumt.

 

Vi VET åssen det er å ha barn, vi vet IKKE åssen det er å ha krevende barn... enda!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...