Gå til innhold

Jeg har PCOS. Har vært drit flink å slanket meg 20kg og lever lavkarbo. Trenger litt hjelp fra dere damer med litt peiling.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mensen hver mnd til samme dato. kan variere med 1-2 dager men som oftest punktlig.

 

Det er nå ca 1 år siden jeg slanket meg ferdig og begynte å menstruere. Jeg blir ikke gravid enda vi har sex annenhver dag til rett dato ( altså ca 2 uker før neste menstruasjon.)

Noen som har noen innspill på dette, hva jeg burde gjøre evt. ?

 

P.s Mannens sperm er tipp topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt: Gratulerer med vellykket vekttap!

Jeg har også pcos,lever lavkarbo og skal ned 20 kg.

fikk mens av meg selv etter 2 uker med ny livsstil! Har gått ned 6.5 kg nå,håper jeg greier målet før jeg blir gravid :))

 

Hva sier gyno da? Produserer du fine egg hver mnd? Noen trenger jo hjelp av f.eks pergo pga dårlig eggmodning o.l.

Har ikke mye peiling jeg heller,har nylig fått diagnosen..

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ja, han sier at så lenge man menstruerer så slipper man egg så noen hjelp utover det trenger man ikke. Han ber meg ha tolmodighet.

Jeg vurderer sterkt å skifte gynekolog! Vet jo hva pergo er men da jeg nevnte det for han så fnyste han av meg å sa at det er kun for kvinner som ikke menstruerer punktlig. Best den naturlige måten mente han. Det er jeg forsovidt enig i men synes det er noe som skurrer da vi har vært aktive prøvere i ca 2 år. ( ja det tok meg 1 år å innse hva jeg måtte gjøre :P )

 

Har ikke vært gravid en eneste gang!

Sist jeg var hos gynekologen sa han at han så at jeg straks slipte egg og ba meg lure mannen til sengs. Så jeg går utifra at kroppen min stimulerer egget bra nok.

 

Ikke lett, ikke lett.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! :)

 

Jeg har gått ned 8 kg på lavkarbo, men må ned 10 til (æsj, så vanskelig det er). Min gynekolog sa at jeg måtte nok gå på Pergo hvis jeg skal bli gravid (har ikke mens/eggløsning, men håper det går seg til når jeg klarer å gå ned mer...). Har ikke nevnt Pergo din lege da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg gikk ned noen få kg. men med streng lavkarbokosthold fikk jeg eggløsning. Men selv om mensen kom reglemessig gjorde ikke eggløsningen det. Jeg anbefaler deg clearblue fertilitetsmonitor, den hjalp meg å bli gravid i løpet av 2 mnd. mot tidligere der jeg har fått homornbehadling og brukt flere år. Ene gangen kom eggløsning 2 dager etter jeg var ferdig med mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi med PCOS nytte av fertilitetsmonitor da ? Trodde ikke den ga noe klart svar siden vi har litt rare hormoner som svinger her og der.

 

Gyn. jeg går til mener jeg ikke har noe behov for pergo, jeg begynner å bli uenig.

 

 

Tusen takk for kjempe fine tilbakemeldinger dere! Og dere som er på vei til en slankere tilværelse, HANG IN THERE! Det er tøft, men guuud å deilig det er når man er ferdig.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss så flink du har vært! Jeg har også pco, og fikk barn ved hjelp av IVF. Jeg er overvektig jeg og bør ned endel kilo, men er ikke veldig stor. Jeg har vært slank før og har allikevel ikke hatt mensen.

 

Mange trenger pergo for å bli gravide, til tross for at man har regelmessig syklus. Bytt gynekolog du! Vi ble sendt til utredning etter 6 mnd som prøvere siden jeg visste jeg hadde pco, allikevel tok det nesten 3 år før spiren satt. Så det er mye venting om man må veien via IVF.

 

Jeg ønsker deg masse lykke til! Og BYTT gynekolog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. tror ikke egget trenger å ha bra kvalitet selv om du får mens av deg selv hver mnd.

Jeg er heldig å har en kvinnelig gyno. som også er min fastlege :)

Hun gir meg pergo hvis vi ikke klarer det selv fram til høsten,jeg har et barn fra før og sambo 2,så hun vil jeg skal gi lavkarbo en real sjangs å tror da vi vil klare det selv.. men mange med pcos trenger hormon hjelp..

 

Ville også vurdert å bytte gyno. om jeg var deg..

 

Lykke til!

ano. 20.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått til en annen gynekolog. Vet om mange som har blitt gravide på Pergo. Lykke til! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda fertilitetsmonitoren sier noe om nivået gjennom hele syklusen i forhold til enkelstående eggløsningstester. Vanlige eggløsningstester viste en svak strek hele perioden, mens monitoren gav klar beskjed om når jeg hadde maks fertilitet. Var i alle fall gull verdt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at hvis man spiser fisk, eller mat med riktig fett, så vil eggene lettere feste seg. For da blir livmoren mottakelig for et lite babyfrø :=)

 

Om du ikke gjør det allerede, så hadde jeg tatt omega-3 og spist fisk hver dag! :D

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...