Gå til innhold

Dere som har vært/bodd i USA...hva må man få med seg når man skal på rundreise??


En_av_hver

Anbefalte innlegg

Regner med å være borte i 4-5 uker:))

Skal ha med to barn på 7 og 11 år...

 

VIl gjerne ha tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke reis til hollywood i hvertfall:)

Den ene gangen jeg var i usa så dro jeg til Hollywood, var 20 år da så jeg er unnskyldt. Hadde sett alt før, på tv.

 

har hørt at grand canyon er helt utrolig fantastisk og kunne tenke meg å dra dit en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre bil disse ukene, eller fly, eller hva? Jeg spør fordi tidsramme virker ikke så stor til det dere skal gjøre. For eksempel, vi kjørte fra Dallas, Tx til Los Angeles, opp kysten til Portland, Oregon, og så bort til Idaho, ned til Utah (Bryce Canyon Natl Park), nordlige delen av Arizona, og tilbake til Dallas. Vi var et par dager i LA, Portland og Bryce pga familiebesøk og National Park besøk, men vi brukte 3 uker og 1 dag og det var litt over 9000 km vi kjørte. Og det var bare den vestlige delen av USA.

 

Som ekte texaner, så synes jeg at ALT i Texas er verdt et besøk, men kan muligens innrømme at det er andre steder som kunne vært interessant også. :-) I Texas, liker jeg San Antonio (Riverwalk og Alamo) og Ft. Worth/Dallas best. Har ikke besøkt Big Bend Nat'l Park selv, men har hørt at det er utrolig vakker. Ellers i landet så er Grand Canyon, Bryce National Park, Arches National Park, Redwood Forest, Yellowstone, og Yosemite alle sammen vakker å se i vesten, for ikke å snakke om Route 66. Nå begynner det å bli bortimot 30 år siden jeg var på østkysten, men jeg likte godt Atlanta (Stone Mountain), og alt opp i New England, særlig minnene fra kolonitiden. I midten, så er St Louis (Gateway Arch) og Silver Dollar City fine, og i Indiana synes min eldste jente (da 8 år) at Conner Prairie in Indianapolis var helt fabelaktig og hun drømmer seg tilbake dit (anbefaler virkelig Conner Prairie!!).

 

Det er nok mye å se i USA, du må nesten velge om du skal til byene og se alle de turist-greiene, eller prøve å se USA for dets natur (noe jeg anbefaler; min norsk mann blir imponert hver eneste gang vi er der) og hvordan livet er for folk som bor der. Du ser av mine anbefalinger at jeg er mer natur-menneske enn fornyelsespark-menneske, men det er sikkert moro, det også, særlig for barn.

 

En annen ting er at å kjøre på Interstates går mye fortere, men hvis du vil "se" USA, så gjør som vi gjorde for 2 år siden da min mann ville virkelig se USA: kjør på State Highways. De er mindre, mer svingete, lavere fartsgrense, og går gjennom hver eneste by, men du får virkelig oppleve USA på en måte man kan bare drømme om fra Interstates (som går hovedsakelig rundt, over, eller hva-som-helst-fortest-metod gjennom byene).

 

Lykke til på turen! Det blir veldig moro!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!!! Det var litt av ett svar!!!

 

Veldig mye interessant, og jeg har vært innom flere nettsider nå med mye av det du skriver:))

Kjenner nå at jeg gleder meg mer og mer....selv om det er en stund til ennå:)

 

 

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg så langt!!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dere bør gå for å få med dere "hele USA" på så kort tid og med barn. Velg et område og konsentrer dere om det. F.eks er Florida + "Deep South" finfint, eller California/South West. Mye årstidsavhengig, da.

 

Leiebil er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på flere roadtrips med barn i USA. Fulgte selv Pilas råd for et halvannet år siden og tok for oss Deep South, angrer ikke et sekund på det:-) Jeg har mye mer sansen for å ta for meg "en bit av gangen", og liker ikke metoden der det er om å gjøre å krysse av mest mulig på listen.., og der flest kryss er målet i seg selv.

 

Ellers er rådet om å komme seg av hovedveiene et veldig godt råd:)

 

Også har jeg sansen for å være i ro noen dager på et sted, slik at man ikke bare pakker inn og ut av bilen;)

 

Det er moro å dra på ferie i USA med barn. Så utrolig mye å se og gjøre, også er folk så vennlige, hjelpsomme og barnekjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Enig i at L.A. og Hollywood overhodet ikke er verdt det. Kjedeligere by skal du lete lenge etter. Har hørt at San Diego (sør for L.A.) er en fin by å dra til (bl.a fantastisk og verdenskjent ZOO), men der har jeg ikke vært selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, samboer og lillejenta bodde i Texas en stund. Vet ikke om du husker det shari_z, men du sende meg en PM og stresset meg ned veldig før jeg dro. så takk for det! det var helt fantastisk og bo der, og jeg og samboer vurderer å dra tilbake om noen år og bo der litt lengre.

 

 

Som flere skriver her er USA er så stort så det er vanskelig å få med seg en brøkdel på 5 uker. Det er fortsatt ting jeg gjerne vil oppleve og se i Texas, hehe;-)

 

Uansett kos deg på tur!! jeg er super misunnelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utrolig flott tips folkens!!!

 

Vi legger nok opp til en rolig tur, og er ikke så opptatt av at vi må besøke flest mulig stedet.

 

Har lyst på et par dager i New york for deretter å reiser til San Fransisco og ta biltur defra og nedver mot Mexico.... så får vi se litt hvor vi ender opp:))

 

Har lyst på litt "sydeferie" den siste uka, og tenkte Florida. Noen tips der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...