<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Noen som vet når man må søke om permisjon? har prøvd å lese litt på nav-men skjønner ikke så mye av det som står der. Skal jeg søke til nav eller arbeidsgiver? eller begge deler? Jeg er nå i uke 25 og da står det på BIM at det er nå tid for å søke permisjon, men har lest på noen innlegg her at man må vente til uke 28?? skjønner nada!
Babyønske �� Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Fra uke 26-28 kan du søke. Det er ikke noen frist sånn sett, men du bør ha søkt innen 3 mnd etter fødsel. Vil du være sikret å få utbetaling fra du starter i permisjon kan det være lurt å søke tidlig. Behandlingstid på inntil 3 mnd kan forekomme. Du søker til Nav om å få foreldrepenger, og til arbeidsgiver om at du skal ha permisjon(ca 1 mnd før).
Trultemora er presseklar!! Skrevet 2. april 2011 #3 Skrevet 2. april 2011 Nav skal ha bekreftelse fra Jordmor eller lege etter uke 26 på termin.. Så når du har fått det så sender du inn søknad! Bør helst ha blitt søkt innen uke 28!
Herman sin mamma Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Syns egentlig alt dette burde gått gjennom arbeidsgiver jeg. Hadde vært mye enklere for oss som ikke skjønner noenting ;-) Leser om folk som får foreldrepengene utbetalt av arbeidsgiver som igjen får det av NAV, så burde vel være en enkel sak ;-) Men men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå