Gå til innhold

søknad svangerskapspermisjon- frist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når man må søke om permisjon? har prøvd å lese litt på nav-men skjønner ikke så mye av det som står der. Skal jeg søke til nav eller arbeidsgiver? eller begge deler? Jeg er nå i uke 25 og da står det på BIM at det er nå tid for å søke permisjon, men har lest på noen innlegg her at man må vente til uke 28?? skjønner nada!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra uke 26-28 kan du søke. Det er ikke noen frist sånn sett, men du bør ha søkt innen 3 mnd etter fødsel.

Vil du være sikret å få utbetaling fra du starter i permisjon kan det være lurt å søke tidlig. Behandlingstid på inntil 3 mnd kan forekomme.

Du søker til Nav om å få foreldrepenger, og til arbeidsgiver om at du skal ha permisjon(ca 1 mnd før).

Skrevet

Nav skal ha bekreftelse fra Jordmor eller lege etter uke 26 på termin.. Så når du har fått det så sender du inn søknad! :) Bør helst ha blitt søkt innen uke 28! :)

Skrevet

Syns egentlig alt dette burde gått gjennom arbeidsgiver jeg. Hadde vært mye enklere for oss som ikke skjønner noenting ;-)

Leser om folk som får foreldrepengene utbetalt av arbeidsgiver som igjen får det av NAV, så burde vel være en enkel sak ;-) Men men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...