Anonym bruker Skrevet 1. april 2011 #1 Del Skrevet 1. april 2011 Hun er nesten 6 år. En av guttene i førskolegruppa i barnehagen skal ha bursdagsselskap i helgen. De er ikke på samme avdeling så det er ikke det at hun blir holdt utenfor heller, men de fleste barna leker jo sammen på tvers av avdelingene. Jeg fikk tilfeldigvis vite om dette idag da en annen yngre jente fortalte meg det da jeg skulle hente, hun skal i bursdagen i morgen. Dette er ikke noe stor greie egentlig, men jeg blir litt lei meg fordi jenta mi nesten aldri blir invitert i bursdager. Vi har få barn i nabolaget her vi bor, og vi bor litt feil til i forhold til hvilken barnehage de går i. Det er også kun to 05 jenter i hele barnehagen, og den andre 05 jenta blir hun bedt i bursdagen til. I 2010 var hun i 2 bursdager. Venninna hennes (den andre 05- jenta) var sikkert i 20 bursdager. Det er nesten ingen av jentene på avdelingen til jenta mi som velger å ha barnebursdag, ihvertfall ikke med barn fra barnehagen. Mens i den andre avdelingen har omtrent alle barnebursdag. Hadde datteren min gått i den andre avdelingen hadde nok situasjonen vært annerledes. Det føles som om jenta mi aldri blir invitert fordi hun alltid tilhører gruppen man utelater (kjønn, alder eller avdeling). Jeg håper det blir annerledes når hun begynner på skolen, er redd for at hun vil bli holdt utenfor. Jeg vet at jeg overdriver bekymringene mine litt nå, dette plager meg mer enn henne, mange av bursdagene vet hun ikke om engang. Men idag ble hun litt lei seg:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143093201-lei-meg-fordi-datteren-min-ikke-ble-invitert-i-bursdag-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2011 #2 Del Skrevet 1. april 2011 Ikke noe gøy! Det kommer seg sikkert når de begynner på skolen. Mitt 2006 barn har bare vært i en barnebursdag utenom slekta, mens kompisen som er 2005 barn har vært i ørten. De går i samme barnehage på samme avdeling, men de er på ulikt år. I vår barnehage er det vanlig å invitere hele året, og 2005 året er veldig på dette med bursdager og alle 2005 barna er stadig i en eller annen bursdag og slik har de holdt på siden de ble fire. 2006 kullet feirer tydeligvis ikke barenbursdager med hele barnehagen, da det ikke har vært et eneste selskap. Min gutt har heller ikke hatt selskap, da han ikke hadde lyst. Sikkert fordi ingen andre har, men samtidig vet de jo at de som er litt eldre feirer bursdager. Det ene selskapet han var i, var heller ikke års/avdelings bestemt i barnehagen, det var fordi de er venner og leker sammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143093201-lei-meg-fordi-datteren-min-ikke-ble-invitert-i-bursdag-igjen/#findComment-143093246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2011 #3 Del Skrevet 1. april 2011 Det er jo ofte som du sier litt tilfeldig at det blir slik, og sjelden vond vilje som ligger bak. Men det går jo an å ta det opp med pedleder, som kanskje kan tipse foreldrene om at det er dumt at det kun er noen få som blir utelatt. Hvis jeg var i din situasjon så hadde jeg vurdert å invitere barn hjem til dere (ikke i forbindelse med bursdag). Desom mange av barna i barnehagen skal begynne på samme skole som ditt barn, så kan du jo bruke det som grunn. Feks. invitere til jentekveld for alle førskolejenter e.l. Tror det kan være vel så gøy som en bursdagsfeiring. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143093201-lei-meg-fordi-datteren-min-ikke-ble-invitert-i-bursdag-igjen/#findComment-143093254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2011 #4 Del Skrevet 1. april 2011 Sånn hadde jeg det med gutten i barnehagen. Men han har CP da. Men han har jo følelser på lik linje med andre og det feiler han ikke noe i hodet. Tror de var redd for at han skulle falle eller skade seg. Han bruker og fortsatt bleie så kanskje det var det. Ikke vet jeg. Men jeg tok og inviterte unger hjem til oss for å lage litt festlig lag i stedenfor. Det satte de veldig pris på. Og sønnen min var glad han fikk besøk han. Vi tegnet og malte og spiste god mat og så film. Hadde det veldig kjekt vi da. Prøv den versjonen du. Det viktigste er at de er sammen. Ikke hvor de er sammen. Nå går han i 1 klasse og nå blir han invitert til alle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143093201-lei-meg-fordi-datteren-min-ikke-ble-invitert-i-bursdag-igjen/#findComment-143093301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå