Gå til innhold

Huff, treåring alvorlig skadet etter barnehage-ulykke!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, nå tenker jeg automatisk til to innlegg jeg leste igår. Ett inllegg der moren til et barn fant ungen sovende ute i vogna i barnehagen uten at betjeninga visste at ungen lå der i steiksol godt innpakket i det ene og det andre. Det kunne ha endt katastrofisk.

Og ett annet innlegg der en mor fant sitt barn innelåst naken sammen med andre barn.

Altså... Jeg blir så bekymret. Føler vi til stadig blir minnet på at man ikke skal ta sikkerheten til ungene for gitt. Denne tragedien kunne skjedd i hvilken som helst barnehage.

Jeg føler så kraftig med den lille jenta, pårørende og de ansatte ved barnehagenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en lignende sak i Danmark i dag også, der følgene ble fatale. Ungen satt fast i ikke godkjent lekeaparat. Var visst lua hans som hang seg fast. Hvor er de voksne? Og i Danmark vil de atpåtil innføre tvunget barnehage, for å få innvandrere og andre til å være bedre forberedt på skoletiden. Kanskje på tide å få styr på sikkerheten først, for ikke å snakke om flere og bedre ansatte? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen!! Hvorfor kan de aldri lære?

Blir så steikande forbanna når jeg leser sånt!

Enda er funksjonshemmet barn pga barnehagen. De følger jo faen meg ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ulykken kunne like så godt skjedde hjemme, er ingen garantier for slikt..Er ikke mange dager jeg selv fandt min datter slik. Det vil si en tråd litt rundt halsen, men det var heldigvis ingen fare da jeg oppdaget det raskt. Men, hadde jeg ikke gjort det, så hadde jo saken blitt kanskje som den i bhg. Vi har jo ingen garantier for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det mindre sjans for det hjemme. En eller to voksne pr 1-3 barn (vanligvis) hjemme, mot x antall barn pr voksen i bhg... og som du sa- du oppdaget det fort. Det er den store forskjellen mellom hjemme og bhg det. Forsvinner et barn hjemme legger man merke tid det. Det har man ingen garantier for i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan dette hindres. Alle farer skal fjernes i barnehagen og dette er jo en opplagt fare! Dette er barnehagens feil. Ene og alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange som jobber i barnehage bare tar det for gitt at det går bra.De BØR ha oppsyn HELE tiden!!! Det er tross alt andre sine barn de passer på!SKATTENE VÅRE!!!!!

Alt kan skje bare på 1-2min.Lærer de virkelig ingenting med så mye som har skjedd den siste tiden?GRRRRRRRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en tragisk sak, men det kan skje fort og en ansatt har dessverre ikke seks par øyne og kan ha ett par på alle barna samtidig. Noen må trøstes, bleier må skiftes og foreldre har spørsmål de vil ha svar på.

 

Hver gang noe slikt skjer er folk ute etter å legge skyld på barnehagen. Dette kan ikke sammenlignes med tvillingene i vognskuret og barnet som ble glemt i sovevognen sin som er klare feil gjort av en ansatt, dette er noe som kan skje alle. Ikke fortell meg at dere selv har øynene på barna konstant, at de aldri leker i noen minutter alene på rommet osv. Hjemme har man mye bedre mulighet til å avverge ulykker, likevel skjer fremdeles de fleste ulykker i hjemmet.

 

En klarer ALDRI å lage en farefri tilværelse for barna, de kan dø av å spise helt vanlig mat. Det finnes ikke garantier.

 

Mine tanker går til familien og til de ansatte... Dette er nok en ekstremt vond dag for dem alle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg kjipte meg da jeg så dette innlegge, sønnen min på 4 fortalte idag om et barn som hadde klartet på taket til et av lekeapperatene ( ca 3m tenker jeg) .. og datt ned å skadet seg.. Så utrolig mye så skjer.

 

Leste akkurat bloggen http://kjempendaniel.blogspot.com/ ...

 

Gråter rett og slett av tanken på hvor mye som skjer rundt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna var uten tilsyn av voksne, så de ansatte trodde nok det var et fullstendig barnesikkert rom. Kanskje rullegardinene alltid var helt rullet opp i arbeidstida, men akkurat den dagen fant barna ut at de skulle sette noe under vinduet og dra i snora. Eller snora hang lengre ned enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt sjokkert her jeg. I følge det de skriver, har ungene vært alene noen minutter i ett rom og barna det gjelder er over tre år. Mener dere seriøst at dere ikke lar så store unger leke for seg selv i noen få minutter? Har dere øynene på dem hele tiden? Ting de kan få rundt halsen finnes overalt. Det kunne vært ett belte som en hadde på seg, noe fra utkledningstøyet osv som havnet rundt halsen. Det som er skjedd er selvfølgelig en stor tragedie, men det var ett hendelig uhell som kunne ha skjedd hvor som helst, når som helst. Jobbet selv i barnehage for noen år tilbake og det at det skulle skje noe med en av ungene var mitt store mareritt. Man gjør alt man kan for å sørge for sikkerthet, men noen garantier har man aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja dette var tragisk! Har selv jobbet i den barnehagen en gang i tiden, og det var forhold der som gjorde at jeg valgte å slutte. Ting har jo helt sikkert endret seg siden da håper jeg, men dette var utrolig trist å lese. Varme tanker til pårørende og de ansatte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 21:14.

 

Det er menneskelig å feile. De fleste uhell skjer jo forsåvidt i hjemmet, men det er når slike ulykker skjer andre steder enn hjemmet at det blir blåst noe så sinnsykt opp.

 

Det er selvfølgelig trist at ulykker skjer, men sånn er det jo en gang. Det er urealistisk å tro at en ansatt i barnehagen holder øye med akkurat ditt barn hele tiden, på samme måte som at man ikke gjør det hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ikke mange år siden døde en baby på ca 1 år av kvelning av en ledning på et soverom. Barnet skulle bli avvendt med brystmelk, og sov inne på et annet rom enn mor, sammen med far. Far sov SAMMEN med babyen, og våknet av at babyen lå med ledningen rundt halsen.. ulykker kan skje alle, man kan ikke klandre noen for ulykker, det er vondt nok som det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fælt! Man ønsker jo at barna sine skal være trygge i barnehagen. Blir jo nervøs av sånne historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de må ha vært alene mer enn "noen minutter", for et barn løper ikke bare bort til gardinsnora og vikler den rundt halsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når de har lekt på et rom alene for lenge så gjør de gjerne det? Det er vel ikke noen mindre sjangse for at de gjør det to minutter etter de kommer inn på rommet enn etter 20? Dette er jo ikke et nytt og ukjent rom for disse barna, så de trenger ikke tid for å finne ut hv som finnes der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...