Gå til innhold

Er det dyrt å kjøpe allværsjakke til en gutt på 8 år for 1500,- kroner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er en Bergans jakke jeg har så lyst til å kjøpt til sønnen min som han kan bruke om våren og høsten..Men så har jeg i grunnen ikke så god råd akkurtat nå :(

Synes dere jeg skal kjøpe 1 slik dyr kvalitetsjakke eller 2-3 billige (de billige blir sikkert ikke mer enn 600-700,- kroner tilsammen)?

 

Er så i tvil. Denne er skikkelig god kvalitet og holder vask etter vask..

Hva hadde dere kjøpt til en 8-åring? Det er 7 år i mellom han og broren så den kan derfor ikke gå i arv (blir fort umoderne)..Sånt blir jo også fort slitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du sier du ikke har spesielt god råd skjønner jeg ikke engang at du spør. Sjekk rei.com. De sender til Norge og har mye billig. Bla north face o.l . Jeg har en bror i USA og kjøper mye gjennom rei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg er forferdelig dyrt. Hva gjør du når han river den opp i et tre eller på en spiker? Kjøper en til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir dyrt vist du må fortolle fra usa. Men du kan gå inn ein dil om dei vil skrive verdien på 30$. Lite sansynligt vist dei finner det ut så får dei straffegebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også rundt og hadde lyst på dyre ting, merkeklær til både oss og barna, dyrere bil, ting til huset.

Vel jeg har slutta å kjøpe disse tingene, samme hvor mye bedre og fantastiske disse tingene liksom skal være. Jeg går konsekvent for det billigere alternativ.

Og det er helt supert. Nå har vi mindre merketing, og ikke så mye nytt interiør til huset. Men vi har fått så god råd :-)

Nå har jeg alltid mye penger på konto, jeg kan kjøpe det jeg vil, bare at jeg ikke vil lenger, vi har en helt annen økonomisk trygghet! Og det er ingen som savner merkeklærene, eller nye kaffe kanner. Vi har faktisk det vi trenger.

 

Hadde je vært deg hadde jeg kjøpt en allværsjakke av billige typen. Ser ikke helt hvorfor du må ha tre jakker, om du klarer deg med en dyr jakke, så klarer du deg også med en billig jakke.

 

Bruk pengene på andre ting, som ferien, ha dem p bok, kjøp edre mat, gjør mer aktiviteter, betal på huslånet ditt, eller på annet du måtte skylde, frigjør penger i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke råd til å kjøpe så dyre jakker til mine barn. Jeg ville kjøpt en billig jakke,og om gutten syns han trenger merketøy så kan dere vel spare sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetsmessig får du mye for pengene om du kjøper skogstad. Jeg syns ikke 1500 kr er så enormt mye for en allværsjakke som kan brukes ett par år. Men har du dårlig med penger er det kanskje bedre å droppe det, spesielt om det er du som ønsker denne jakka og ikke sønnnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo selv om du har 1500,- å bruke eller ikke;)

Men skjønner ikke helt det du sier om enten en dyr eller 2-3 billige?

Hva med en Skogstad feks til en pris midt i mellom?

Jentene her har hatt Skogstad-jakker i flere år, og de er kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dere er ute aktivt i all slags vær hele året, på fjellet osv, så hadde jeg ihvertfall ikke spandert det!

 

Det finnes gode jakker (omtrentlig like gode som bergans) til en mye billigere penge enn det!

(stormberg, hh på tilbud, name it...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til - jeg har store kvaler nå jeg nå velger å kjøpe meg en kåpe til 1200 - og det er til meg som er voksen og kan bruke den i mange år - og jeg har god råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Vi bruker mye av merkene Skogstad, navigare og Reflex. Dette er også klær som blir arvet videre til nestemann. Koster ikke så mye som en Bergans jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du kjøpe 2-3 billige jakker? Sansynligvis vokser han fra både den billige og den dyre jakka før noen av dem er utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...