Gå til innhold

Hva er disse smertene i bryskassen og bak på ryggen??? HJELP


Mamma til 3 gutter-<-@

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli beskymret når dette har kommet over flere dager, opp til flere ganger om dagen, varer ikke lenge, men gjør meg beskymret.

 

Tror selv det er kanskje pga stress?

 

Smertene kommer i brystkassen (jeg har ikke vondt når jeg puster, det knyter seg heller ikke).

 

Også kom de bak på ryggen, tvers gjennom liksom, oppe midt i mellom lungene.

 

Jeg er i uke 39, har noen opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde liknende smerter som du beskriver.. Men det var i uke 32 og mest sansynlig pga press fra livmora som lå veldig høyt da.

 

Så hos deg så er det nok noe helt anna..

 

Jeg var inne til sjekk også for jeg fikk noen skikkelig vonde tak.

Hadde da mange vonde kynnere og noen prematur rier.

 

Du burde nok ringe føden og komme opp der til en sjekk:) Er ikke noe godt å ikke vite noe heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest sannsynlig luftsmerter.

 

Det er sykt vondt når det holder på.

I følge legen min og mamma så var det iallfall luftsmerter. Har det av og til,også når jeg ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også lignede smerter i forrige svangerskap.Med meg kom det i ryggen og så til brystet.Var endel stiv/vond i ryggen så jeg trodde det kom fra ryggen men spurte aldri legen om det siden det gikk over. Håper du finner ut av det. Det løser seg vel mest sannsynlig i løpet av en uke eller to:) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å skremme deg, men jeg vil anbefale at du tar kontakt med legen eller føden. Da jeg gikk gravid med vårt første barn opplevde jeg at jeg plutselig fikk vondt i ryggen, på høyre side i høyde med BH-stroppen. For mitt vedkommende var smertene vedvarende i to uker før babyen ble forløst med keisersnitt i full narkose en måned før termin. Da jeg kjente smertene ringte jeg legekontoret, men sekretæren der sa det ikke var noe å gjøre med. Jeg gråt meg gjennom nettene, og smertene opplevdes som strålende smerter i ryggen. Det viste seg å være HELLP-syndrom, en alvorlig form for svangerskapsforgiftning der forløsning er eneste alternativ. Smertene på høyre side skyldtes at leveren blir syk ved HELLP, og det er uvanlig at smertene stråler ut i ryggen. Det vanligste er å få vondt i magen.

 

Nå høres det ikke ut som at det er dette du har fått siden smertene dine ikke er vedvarende eller på høyre side, men hvorfor ta unødvendige sjanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde akkurat det samme hi i uke 34-35.. jeg dro på legevakta så ille vondt gjorde det.. ble tatt masse prøver og skjekket for blodpropp.. hadde ox veldig tungt for å puste jeg da.. var veldig bekymret.. jeg hadde kraftig halsbrann som satt i brystet, å skøyt gjennom ryggen som du sier, kom fordi livmora lå så høyt opp å masse magesyre ble presset opp og lungene fikk ikke yte maksimalt.. jeg begynte å tabletter mot halsbrann, det hjalp litt, men en ukes tid etterpå så sank magen som den gjør på slutten og ungen la seg lengere ned i bekkenet.. etter det så har jeg ikke kjent det siden, bare halsbrann i ny å ne som sitter i halsen helsdigvis.. går over til slutt.. men ta deg en tur, ting trenger ikke være likt for alle, men bedre være føre var enn etter snar mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...