mariabee Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 det var ikke noe vakkert å høre på. Nesten som mor her måtte til med sympatigråt!! Hun er fire mnd og flaskebarn. Har ikke hatt noe problem med avføringen til nå, men det har gått 3-5 dager mellom hver avføring. Vi bruker både malt og sviske i flaskene, selv om hun gulper en del av dette. I dag var det en relativt hard klump som kom først, så forstår godt den hylingen på gullet. Vi masserer magen jevnlig, sykler med beina på gulvet, gode bad med olje og massasje osv... Noen andre tips her? Nå ble vi litt redde for neste gang hun skal bæsje.. Om det blir total stopP!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Øke mengden sviske/ malt kanskje?
mariabee Skrevet 1. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2011 Nå spiser hun maks 165ml til hvert måltid, og nå har jeg hatt ca 30 ml i hver flaske. Hva er normalt???
mariabee Skrevet 1. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2011 å glemte å skrive d ja:) sviskesaft, på glass fra nestle!
Gjest Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 HVa med å gi henne litt ren sviskesaft/sviskepurè? Nå som hun er fire måneder går det helt fint. Sviskesaft holdt magen i gang her i gården, dog ble ikke datteren min flaskematet, men vil tro det hjelper allikevel.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Har du prøvd å bytte mme merke? MME-barn skal jo bæsje hver dag, helst. Og hvis det ikke funker med hverken malt eller sviske.. så ville jeg prøvd å bytte mme merke, hvis jeg var deg =)
ChrisLuka Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 Hei! jeg delammer lillegutten min, men gir nok dobbelt opp med erstatning enn pupp. vi opplevde også hard mage med ordentlige klumper og krampehyl under bæsjing, dette med nan først etter at han hadde fått dette i halvannen måned. så da byttet vi til collet og han har vært fin i magen og gulpet mye mindre med en gang, enn med nan. hva bruker dere? kan jo være en ide å bytte litt kanskje =)
mariabee Skrevet 1. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2011 nå har vi brukt nan siden jeg måtte slutte å amme når hun var 1 mnd gammel. Har aldri vært noe problem med den bæsjingen heller. Helsesøster sa det var helt ok med så sjelden avføring så lenge hun ikke hadde vondt. I dag var første gangen hun hylgrein akkurat når hun skulle presse første gangen. Men det ga seg heldigvis når jeg masserte og snakket rolig til henne. Men er vel kanskje å bedre å være føre var og bytte merke allerede nå? Hun gulper mye av den sviskesaften, kanskje prøve mindre doser og heller litt i hver eneste flaske. Idag har jeg tørket gulp over alt føler jeg av den sviskesaften. For om hun ikke har hatt avføring på tre dager så kjører vi på med sviskesaft.
petite fleur Skrevet 2. april 2011 #10 Skrevet 2. april 2011 Vår gutt får også mme, og da han var rundt mndr fikk han skikkelig forstoppelse. Ble bare verre og verre, og han gråt når han skulle bæsje. Fælt å høre på :-( Dro til legen, og han anbefalte Duphalac. Ga ham 2,5 ml 2 ganger om dagen til det løsnet (2-3 dager), og 1,5 om dagen etter det. Etter 2-3 uker var han helt fin i magen igjen, og vi kunne slutte med Duphalac. Hender jeg må gi ham en sjelden gang nå også. Anbefaler Duphalac på det varmeste :-)
petite fleur Skrevet 2. april 2011 #11 Skrevet 2. april 2011 Ja, han var altså 5 mndr....ble visst borte :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå