Gå til innhold

Tidlig ultralyd? Hvordan foregår det?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal på tidlig ultralyd på mandagen, for vet ikke hvor langt på vei jeg faktisk er.. Men lurer litt på hvordan det foregår? Og hva kan man se? Jordmoren jeg har snakket med trodde jeg var et sted mellom ca 8 og 10 uker på vei, har hatt en veldig ustabil syklus så dette er grunnen til at jeg ikke helt vet hvor langt på vei jeg er...

Noen som har erfaringer de vil dele med meg? :)

Fortsetter under...

Da jeg tok UL for å sjekke om det var noe der inne tok jeg innvendig UL,da måler de str.på fosteret og utifra det regner de hvor langt du er på vei sånn ca.

Utrolig herlig å se at det faktisk er noen der inne og at det er et lite hjerte som slår:-) Masse lykke til,gled deg:-)

Om det blir innvendig eller utvendig UL er litt avhengig av hvor mye "polstring" man han rundt magen. Jeg er ganske "normal", og tok utvendig UL i 8+3 - vi så hjertet også. Det kommer også an på hvor bra UL-maskinen er. De tar alltid utvendig om det går.

Takk for svar begge to:)

Ligger under "normal" jeg også så da håper jeg de har maskin til å kunne ta utvendig. men kan de også da regne ut hvor langt på vei jeg egentlig er ? :)

Er normal selv også,men det kommer litt ann på hvor langt du er,jeg mener legen sa at er det veldig tidlig tar de innvendig:-) jeg var 5 uker på vei når jeg tok min. Alle etter det var utvendig..sikkert forskjellig paksis også:-)

aha skjønner:)

Ja ulike leger og sykehus praktiserer helt sikkert litt forskjellig. Tror jeg er et sted mellom 8 og 10 uker på vei! :o er rart og tenke på egentlig..

er du gravid nå shalin?:)

Annonse

Håper det;-) Satt inn 2 egg på torsdag(prøverør pga jeg hadde en kondisering for 7 år siden,dvs.at jeg fjærna litt av livmortappen,noe som gjorde det vanskelig å bli gravid på egenhånd) men jeg har en datter som er på den vanlige måten;-) så jeg må vente 12 dager for å få svar..blææ:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...