Gå til innhold

Noen som har solgt ting på finn.no før? Hjelp! :)


mamma.for.2♡

Anbefalte innlegg

Jeg har en som er interessert i å kjøpe noen sko jeg selger på finn.no. Men hun ønsker å få de tilsendt i posten...

Noen som har erfaring på hvordan man sender?

Pakke, brev, postoppkrav? Og evt. hvordan gjør man det da med betaling?

 

Har kun vært borti at folk kommer på døren og henter tidligere... Dette er ukjent territorium for min del... hehe...

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten så ber du om at kjøper betaler på forhånd (noe som er bra for deg og som er en sjanse å ta for kjøper om du skulle være en luring), dere bruker sikker betaling som feks. Paypal eller du sender i oppkrav.

Husk: Om du sender i opkrav så bli enig med kjøper om dette på forhånd og hvem som skal betale for å sende i oppkrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel et slags betalingssystem, der du får vite at penger er sendt, og blir frigjort når du har sendt skoa?? Har ikke brut det selv..

Sendte guttetøy til en her, og ville ha dekt porto, og stolte på at de ville jeg få... Hun hentet ikke pakken på posten engang...

Trur jeg hadde satset på noen som ville hente dem, eventuellt la være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen... kom borti tilbake knappen her så vet ikke om det siste innlegget kom med eller ikke...

 

Hvis jeg har en PayPal konto som jeg brukte til handel i utlandet... Kan den brukes på finn.no? Evt. Hvordan gjør man det...?

hehe... Helt grønn på dette... som dere sikkert legger merke til... :)

 

Takk for svar foressten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be henne betale sko og porto på forhånd. Så sender du etter pengene er på konto. Kan ikke være mange kronene det er snakk om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt endel på finn, og gjør som Julia sier.

Hvis noen ikke føler for å forhåndsbetale, så har vi brukt finns betalingordning. Helt ok og trygt for begge parter, men det tar litt lenger tid før du har pengene dine på konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt forhandsbetaling.

 

Har solgt en del barneklær på finn, hvor de høyeste summene har vært oppe i et par hundre kroner.

Det var ei som var litt usikker på om hun bare ville sette over pengene.

Meeen, hadde jeg lurt henne så hadde hun jo hatt meldingene vi har sendt oss i mellom som bevis :P Sammen med transaksjonen fra banken fra hennes til min konto.

Så om en skulle bli lurt er hvertfall bevisene til en anmeldelse rimelig greie så lenge avtalen ikke er muntlig pr tlf.

 

Jeg har sendt pakkene først når pengene har vært registrert på kontoen min :)

 

Jeg opplevde en gang at ei skrev at hun var politi og om det skulle bli noe tull var det enkelt for henne å fikse det. Egentlig ganske smart om en ordlegger seg riktig! (Altså, på en troverdig måte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og soldt og kjøpt på forhandsbetaling

solgte i sta herresko og de veigte mindre enn 1 kilo da sendte de som brev og porto kostet 89 kr

las selv post prisliste of fant prisen , dama i skranken sa uten å tenke 160 kr..

og etterppå ble enig med meg

da pakket de jeg i en pose og pakkepapir med hvit side opp

og skrevet adresse på den

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...