Gå til innhold

Hvor går som regel vannet? ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper virkelig ikke at vannet går i sofan, bilen eller i senga. hehe.

Noen som vil fortelle hvor deres fostevann gikk?;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i sofan ;.) men d gikk idet jeg reiste meg så gikk mesteparten i teppet! :/ barnefar kjapt på plass m handduker ! :-D

Skrevet

dette var da m førstemann :) termin om 62 dager m nr 2 så spent på denne gangen ja

Skrevet

Hehe, er dette jeg frykter:P Har tøysofa, og slikt loddent teppe på gulvet. Vil virkelig ikke "ødelegge" sofan med fostervann:P

Skrevet

den gang hadde vi skinnsofa og et teppe som skulle kastes når vi skulle flytte. denne gangen har jeg også tøysofa og loddent teppe. ehhe, får satse på de ik skjer ;)

Skrevet

På sykehuset etter 7 timer med rier med nr 1, og etter 12 timer med rier med nr 2. Jordmor har stukket hull på fostersekken begge gangene, så vannet har aldri gått av seg selv. :)

Skrevet

I senga, men rakk å reise meg opp og alt kom på gulvet, lagde en fin elv fra soverommet og inn på badet. Surrealistisk syn å se pappa stå og vaske gulv kl halv to om natta mens jeg snakket i tlf med føden.

Og hos meg gikk vannet før hodet var festa, så det var liksom ikke bare litt som kom, mer sånn som man ser på film at det er når vannet går...ALT blir vått liksom. Så håper det ikke skjer i butikken eller på bussen eller på besøk hos andre denne gangen. Bedre at det skjer hjemme eller i bilen da ja.... Var rimelig flaut da jeg troppet opp på føden, kliss våt. Ingen bind jeg hadde holdt tett, denne gangen får jeg gå for bleiene til eldstemann hvis noe lignende skjer igjen.

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

De fleste opplever ikke at vannet går, før de ligger med skikkelige rier på sykhuset. Vannet mitt ble tatt, da jeg hadde ca. 7-8cm. åpning :)

Hadde da en styrtfødsel på to timer tilsammen.

Bra vannet ikke gikk hjemme, da hadde det nok gått enda fortere, og jeg hadde født i bilen ;p

Skrevet

Vannet gikk da jeg hadde ca 8 cm åpning. Rett før nurket kom ( begge gangene.)

Håper det skjer denne gangene også.

Skrevet

Vannet gikk mens jeg lå og sov i uke 34. Hodet var ikke festa og det kom stoore mengder. Senga ble kliss våt.

Med nr 2 ble vannet tatt noen minutter før han kom ut.

Veldig spent hvordan fødslen begynner denne gangen. Kjenner en som vannet gikk på i butikken.

Sånn passe flaut:=)

Skrevet

med første gikk vannet da jeg snudde meg i senga, men heldigvis klarte jeg å velte meg ut av senga så det meste kom på gulvet fra soverommet til badet;-) dette var kl 06.30, mannen kjørte på jobb kl 06.00 å da sa jeg på tull at vannet går om ein halv time;-)

så du kan si det sånn at han ikke trodde på meg når jeg ringte etter en halv time å sa vannet hadde gått..hehe

men når han kom hjem å så alt sølet han måtte vaske... hihi;-)

blir spennede å se med nr 2 va som skjer:-)

Skrevet

Jm tok fostervannet på 8 cm, etter ganske mange timer med rier.

Skrevet

Mitt gikk I DO! hehe..

Satt på do, og det sa splæsj! så var litt usikker i begynnelsen om det var vannet som hadde gått.. men en halv time etter begynte riene.

Må si eg var fornøyd med at det valgte å gå i do ;)

Skrevet

På meg pleier det å gå når jeg ligger i senga, he he. ;o) Sånn var det iallefall sist!

Skrevet

Vannet midt begynte å gå når jeg satt i sofaen. Jeg hørte ett klikk, også kjentes det ut som noe begynte å renne. Jeg rakk å reise meg opp og gå ned på do før det kom noe mer ut, så ble ikke noe søl. :-) Hadde tisselaken i senga og bilen den siste uken før termin sånn i tilfelle vannet skulle gå der.

Skrevet

Hos meg har vannet gått bare 1 gang av seg selv før riene begynte og det var med nr.3...

Ellers så har vannet gått like før jeg skulle begynne å presse!

Skrevet

Her gikk vannet i senga, eller rettere sagt på gulvet rett ved siden av senga ettersom jeg rakk å reise meg opp da jeg hørte et "klikk" og kjente noe som rant nedover låret.

Det ble et skikkelig plask på gulvet ettersom hodet ikke var festet ennå. Riene startet 10 min etterpå, og da var det ca 3 min imellom dem.

Skrevet

Seriøst... Bør man ha tisselaken i bilen..? Har splitter ny bil med skinnseter så vil jo helst ikke ødelegge setet, men syntes det hørtes litt drastisk ut å sitte på tisselaken i bilen de siste tre ukene. Hehehe.. :)

Skrevet

Hos meg kom det i sammenheng med første pressrie.....føltes nesten som om jeg pressa vannet ut. Hodet til gutten min var aldri festet før det, og han var ute en knapp halvtime etterpå!

Skrevet

Med førstemann ble vannet tatt på sykehuset. Det gikk aldri av seg selv.

Med nr 2 gikk vannet i sofaen. I store mengder! :)

Vi har ny seng så vurderer å bruke tisselaken nå de siste ukene, just in case.

Skrevet

Som regel går det på sykehuset.

De fleste fødslene starter ikke med vannavgang

Mine har startet med vannavgang, den første på do, men jeg gikk å splætta rundt da det kom i flere doser.

Da kjørte jeg i 3 timer til sykehuset og satt i 3 timer i baksetet på en bil på et hånkle, det komm ikke noe særlig vann da jeg satt der, men etter å ha gått fra bilen og inn på sykehuset så la jeg igjen en skikkelig ladning med vann i Sykehuslobbyen.

Med nr 2 så gikk vannet i det jeg fikk en intuisjon eller noe så jeg spratt opp og landa på parketten samtidig som vannet splatta i parketten,. Denne gangen var det bare en vannlomme som gikk så resten kom sammen med babyen på sykehuset.

Skrevet

På termindato mens jeg var ute på skogstur i kuptert terreng for å få litt fortgang i sakene =). Gikk de snarveiene vi kunne hjem da, gitt =)

Skrevet

Hos meg gikk vannet akkurat da vi hadde begynt å kjøre til sykehuset... Kom litt hver gang jeg hadde ei rie. Vi har tre kvarter å kjøre, så det var ganske klissete, og jeg var rimelig bredspora da jeg kom inn på sykehuset... Heldigvis hadde vi skinnseter, så det var greitt å fjerne.

Skrevet

Jeg lå våken med "rare kynnere" kl 01:45, hørte ett klikk å spratt ut av senga...samboer hold på å sovne, men forsto alvoret da jeg sa: Nå skjer det. Vannet gikk i over 1 time i takt med riene som bygget seg opp. Bilsetet var polstret med tisselaken og mange håndklær, for vannet gikk og gikk i over 1 time. Glad for det i ettertid. Men som ei annen her skriver, så kom jeg oxo inn "pisse" flau over å være helt gjennomvåt av vann. Så neste gang er det libero 7 som skal på :o)

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Med nr en så gikk vannet i den store sykehus-bleia. Med nr to spruta vannet ut over hele jordmoren som akkurat skulle sjekke åpningen min. Gud det var pinlig! Hun måtte løpe ut å skifte klær, stakkars. Tror jeg skal prøve å satse på sykehus-bleia denne gangen ja, he he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...