Gå til innhold

Er det noe som hjelper å drikke/spise e.l når man har halsbetennelse?


WorkingMom - m/jente og gutt:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Solbærsirup blandet med varmt vann.Har du barnefri annbefales en dæsj brennvin oppi:-P

Det hjelper også å gurgle med tannskyll langt bak i halsen. Og paracet tar smerten;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper med kalde ting, f eks is:) Det er ikke for ingenting at barn får is når de har operert mandlene. Hjelper med å få ned hevelser etc. Personlig synes jeg varm drikke blir helt feil, føler da at jeg hovner mer opp i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm melk blir ofte anbefalt, men melk gir ofte mer slim om du er plaget med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Is ja, det hjelper. Jeg er veldig slimete, så melk hjelper ikke.

Og det er mulig at jeg har kyssesyken, så jeg får ikke lov til å ta paracet. kan skade nyrene.

 

Men takk for tips!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke er en streptokokkinfeksjon (jeg kjenner ikke forskjellen), så klarer du deg uten antibiotika.

 

varmt vann med honning og sitron gjør at du føler at du kan svelge litt og snakke noe også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whiskey funker fint på kveldstid her i huset, men sånn tidlig på dagen eller rundt barn så er det lurere å koke vann og ha oppi et par dråper peppermynteolje (fåes på helsekosten), eller å spise is og lignende. Kulden får det i det minste til å slutte å klø og svi.

 

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På prøvene på torsdag viste de negativt på streptokokker, så det er nok ikke det. Regner med at det "bare" er halsbetennelse".

Men til tross for at også prøvene på kyssesyken også viste seg å være negative, trodde han kanskje det kunne være det likevel pga allmenntilstanden min. Jeg var veldig sliten, trøtt og utmattet. Kjente ikke helt igjen meg selv på formen. Aldri vært sånn tidligere.

 

Nå skal det sies at jeg jobber 60 %, studerer 75% og har hus og 2 barn ved siden av dette. Mulig det ble som det ble utslagsgivende for formen min, jeg aner ikke. Har følt at det har gått greit, selv om minstemann er oppe flere ganger hver natt og det er lekser 5 ganger i uka. Kanskje det bare kom som en bombe og slo meg rett ut.

 

Jeg føler meg bedre, sånn formmessig, er ikke fullt så sliten og tung i kroppen, men jeg er uggen og kvalm og har sykt vondt i halsen. Prater ikke mer enn jeg må.

Mannen er jo fornøyd med at han kan legge seg uten all den skravlinga mi :) hehe

 

Takk for tips - skal prøve honing og sitron!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...