Cmoi Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Er en smule sjokkert enda, har en datter på 22,en på 16,5 og lille pia på 8 mnd. Min eldste skal nå gi meg mitt første barnebarn, hadde forventet å bli bestemor tidlig, men hadde ønsket at jeg selv var ferdig med barn først. Vi prøver på en siste, og jeg er nok litt bekymret for å gå gravid samtidlig som min datter, føler det er litt rart. Noen andre som har opplevd det samme? og kan komme med gode råd??? Takker
Veslesnuppa Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Svigerinnen min gikk gravid sammen med dattera si.Tror de synes det var veldig fint,for da kunne de støtte seg til hverandre:)Ungene har vokst opp med hverandre og er bestevenner idag:)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Håper bare du forstår at HUN er faktisk biologisk sett i sin beste tid for å være gravid... jeg undrer litt hvorfor du er sjokkert egentlig...? det vil nok gå bra bare prøv å spille på samme lag begge to og ta hensyn til hverandre. ikke bli en sånn bedreviter selv om du har mye erfaring. la henne komme til deg med spørsmål og bekymringer, og betrygg henne på at du støtter henne og at dette klarer hun! vær et team!!!
Gjest Vestlandsdama Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Har ingen råd, men ville bare gratulere som snart-bestemor og ønske lykke til med nestemann:) Skjønner godt at det kan føles litt "rart", men tror nok at dere vil få mye glede og nytte av hverandre i lengden. Og tenk for en rikdom da - både få være bestemor og mamma! Heldige deg:)
Cmoi Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2011 Anonym 17:59 -1.06.2011 Ja det er nok mye du kan undre deg over, ligger mere bak det at jeg er sjokkert enn hva jeg legger ut her. Vet jo det vil gå bra, og at hun er i sin beste alder for å få barn, er tross alt voksen jeg da, så jeg vet det. Hun vil bli en super mor, hun er veldig flink og glad i barn, har ingen ting med hennes alder eller evner å gjøre. Er vel redd jeg ikke har tid eller overskudd til å være den bestemora jeg ønsker, så alt ligger på meg og ikke henne. Vært greit å vite hvem du er, eller tørr du ikke annet enn å være anonym????
julijente 2011 Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har ei venninne som var gravid samtidig med moren sin. Hun plagdes veldig med det... Har vel noe med at ønsket hennes om at barnebarnet skulle være i "sentrum", men istedet blir det til at hun slenger ut en pupp til sitt eget barn når de treffes... Eh.. Alt ble veldig snålt med at de fikk barn samtidig ( 14 dager i mellom).
magica fra tryll Skrevet 14. juni 2011 #7 Skrevet 14. juni 2011 Jeg har en god venn. Han har en sønn og et oldebarn på samme alder;) Går så fint så... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #8 Skrevet 16. juni 2011 Hørte på helsestasjonen et godt råd ang husarbeid og det å bli mor. Jeg tror merklig nok at det kan passe inn her også.. ikke ha for høye forventninger til deg selv, men yt det du kan! En lykkelig og avslappet mor/bestemor er vel det beste et barn kan ønske seg:)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 16. juni 2011 #9 Skrevet 16. juni 2011 Ei jeg kjenner litt skal nå bli tvillingmor i en alder av 43. For noen måneder siden ble hun bestemor. ;-) Regner med at du i tillegg til å ha årene, er "voksen" nok til å ta ting litt mer uhøytidelig enn det mange av oss sikkert gjorde da vi var halvparten så gamle som vi er nå.... Jeg er også "gammel mor", har en krevende jobb og bryr meg ganske så katten om f.eks. hvordan det til tider ser ut i heimen. Her er det langt fra nystrigla hver dag, nei! Og det er ikke barnet heller, men hun er frisk og glad, hun trives i barnehagen og vet at det er helt greit å komme hjem møkkete fra topp til tå. Men tilbake til deg: Mitt råd til deg er at du er åpen og ærlig, men at du samtidig som du evt. får baby selv viser at du er opptatt av ditt barnebarn. Det vil nok gjerne ha noe å si for datteren din, vil jeg tro... Det viktigste du unngår, tror jeg, er å virke som bedrevitende overfor henne. LYKKE TIL!
Clue Skrevet 19. juni 2011 #10 Skrevet 19. juni 2011 Svigermor var 42 da hun fikk mannen min. 3 mnd etter fikk datteren hennes sitt første barn. De hadde mye støtte og glede i hverandre når det gjaldt barna. Og ungene vokste opp og ble nære venner. Jenta (nå dame, selvfølgelig) var forlover for min mann da vi giftet oss. Så tenk fordeler istedet for ulemper når det gjelder å bli bestemor samtidig som du selv er småbarnsmor. Det kan være en utrolig verdi for både datteren din og ungene deres at dere er småbarnsmødre samtidig. Tror båndet styrkes mellom dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå