A_K Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Hei! Hvor lang Behandlingstid har NAV på permisjonssøknaden?
MomLina Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Det er nok ganske forskjellig fra sted til sted! Enkelte får svar etter et par uker, mens andre må vente i alle fall en måned... Send en mail med navnet ditt og adressen din, så får du gjerne svar! Det gjorde jeg og fikk raskt svar om at det tok ca. en måned på det NAV-kontoret : )
Minigull07/11 Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Det varierer hvor du bor i landet.. Det er som regel mellom 1 og 2 md. Får du utbet av arb.giveren din, er det 3 md beh.tid. Det viktigste er at alle vedlegg følger med søknaden og at den blir sendt direkte til den adressen som står på førstesiden. Er det noe som mangler vil saksbehandlingstiden ta mye lengre tid enn vanlig. Det er viktig å purre på vedtaket om du ikke har fått det i posten når permisjonen starter. Da kan du ringe eller maile ditt lokale NAV kontor, så får du som regel svar med en gang.. Lykke til.
Gjest Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 Fikk beskjed om at det kom til å ta ca 2 måneder, og der er 6 dager til de 2 månedene har passert, så da får man bare vente da. Har termin om 23 dager, så de burde jo raske litt på. Får heldigvis utbetalt penger fra arbeidsgiver, så er ikke så bekymret egentlig. Men har vært borti flere som har vært både en og to måneder uten svangerskapspenger pga sen behandlingstid hos NAV. Det synes jeg er helt på tryne. Hvem har vel råd til å leve flere måneder uten lønn nå for tiden?
Gjest Ms. Muffins Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 Spørs hvor i landet du bor Jeg fikk svar etter ei, og en halv uke.
Håpefull77 Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Det spørs sikkert om hvor i landet du holder til og om arbeidsgiver utbetaler permisjonspengene. Jeg søkte om fødselspenger i begynnelsen av februar og har enda ikke fått svar. Ringte for noen uker siden og fikk da beskjed om at de skal behandle søknaden min innen 30.4. Terminen min er 22.4 og jeg skulle begynne permisjon i dag. Fikk til beskjed at de prioriterte ikke søknader der arbeidsgiver utbetaler penger, men at jeg skal ta permisjon fra 1 april........ selv om søknaden ikke var behandlet. Alt av opplysninger lå inne i datasystemet dems, og de hadde fått alle papirene de trengte. Det manglet bare å behandle søknaden. Ble temmelig sjokkert. og jeg har ingen bekreftelse fra NAV på at jeg faktisk får permisjon, er jo noe jeg har krav på, men likevel.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 NAV forklarte meg at de behandler søknaden den måneden du har termin etter de nye reglene (nå sendes jo alt til Oslo for scanning for deretter å bli sendt elektronisk lokalt), har du termin i april, så skal du få vedtaket i april! Har selv ringt og sjekket at søknaden er mottatt, fikk bekreftelse på telefon, så er vel bare å smøre seg med tålmodighet, regner med at jeg får vedtaket nå i løpet av april ja Lykke til Klem fra
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 For jeg får heller ikke penger fra arbeidsgiver for slutter der når jeg går ut i permisjon. Men har ikke termin før den 4.juni jeg da. Vil bare vite at alt er som det skal og slikt i god tid.
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Men om terminen er 4 juni så får jeg ikke vite det før i juni? det er jo litt sent da!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå