Gå til innhold

Er ikke min huseier ganske urimelig?

Anbefalte innlegg

Utenfor huset der vi leier en sokkelleilighet er det fire biloppstillingsplasser. En av plassene står det i vår kontrakt at vi skal bruke. Nå har jeg fått meg en liten bil i tillegg til den mannen min har og vi har parkert den på plassen ved siden av. Huseier har to biler men altså tre plasser.

Nå sier huseier til meg at hvis vi skal ha to biler får vi parkere dem bak hverandre eller langs veien og at den plassen jeg har parkert på nå er til deres gjester. Synes nesten aldri de har gjester så jeg blir litt sur.

Er det ikke litt sært?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143092282-er-ikke-min-huseier-ganske-urimelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel... Både og... Hadde sikkert latt seg løse litt smidigere om du hadde hørt med huseier før du "tok deg til rette". Men prøv å hør om det er mulig at du kan parkere der når de ikke har gjester?

Kan hende at han snur bare du henvender deg på rett måte. Mange vil jo gjerne være litt særepå sine ting, men ser løsningene bare man stryker dem med hårene ;)

Annonse

Nei, din huseier er på ingen måte sær, og du er nå ganske freidig. Og hva vet du om hvor mye besøk de har? Har du ikke jobb eller noe annet du kan sysle med?

Men syns det er veldig bra av din huseier å ta dette opp med deg, så har du mulighet til å fortsette å bo der, i stedenfor at han sender deg en rekke advarsler om kontraktsbrudd.

Huseier skal ikke måtte gå til dere og spørre om det passer dere å flytte bilen fordi bestemor eller noen andre kommer på besøk.

jeg må faktisk gå å be om lov å bruke en plass over lengre tid. tar jeg bare en plass sånn helt uten videre får jeg kjeft. skaffer jeg meg egen bil må jeg pent gå å spør huseier pent om å få fri tilgang til en plass.

så huseier er ganske rimelig der ja. du har en kontrakt så da skal du forholde deg til den. det du skulle ha gjordt var å snakke med huseier først før du tok deg til rette.

Huseier eier faktisk biloppstillingsplassene,og kan bruke dem til hva han vil.Om han ønsker å la alle sine 3 stå tomme så har han rett til det uten å være urimelig. Det er ikke en selvfølge at han må dele med dere.

Når du får ditt eget hus med biloppstillingsplass da kan du sette bilen din som du vil:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...