Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet ikke om jeg har endo, men jeg har de siste dager lett etter info om dette etter 2 negative prøverørsforsøk (+1 frys) og tips om endo.

Jeg har siden jeg var 12 år hatt store smerter under menstruasjonen, så ille at jeg ikke klarte å gå på skolen de dagene det er verst. De dagene jeg allikevel gikk på skolen så endte det med at jeg holdt på å svime av, blek og store smerter gjorde at jeg måtte ligge på et rom for jeg klarte ikke å sitte oppreist. Da jeg begynte med p-piller rundt 20-årsalder, ble smertene bedre og blødningene var ikke så sterke.

I flere år har jeg og samboer prøvd å bli gravide, jeg sluttet med p-piller for rundt 4 år siden. Smertene har tatt seg på igjen under menstruasjonen og blødningen er atter igjen ganske kraftig. Dette resulterer også i jernmangelanemi og lav hb (jeg bøtter innpå med jerntabletter)

Jeg har også store smerter like før eggløsning og samme dag, jeg må ofte gå på huk for å klare å bevege meg.

Jeg har nå bedt om mer utredning og skal ha time med lege.

Hva tror dere damer? Kan det være endo eller rett og slett bare kraftige menssmerter? Er det noen som har erfaring med ass.befruktning og som har blitt gravide?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143092197-lurer-p%C3%A5-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...