Gå til innhold

Babyen ligger i seteleie...! Noen med erfaringer?


Nostalgia :)

Anbefalte innlegg

Jeg går nå i uke 39 og var på kontroll hos jordmor i går. Da kjenner hun at babyen ikke har snudd seg, men at han i stedet sitter godt på baken :) Ble sendt på sykehus for å ta UL, og legen der bekrefter jo seteleie. Han trodde heller ikke det var stor sjanse for at babyen kom til å snu seg nå på slutten... :/ Skal til han igjen om en uke for kontroll, hvis jeg ikke har født innen den tid.

 

Er det noen som har erfaringer med å føde en i seteleie? Eller er det noen som er i samme situasjon nå, som kanskje har noe å dele? Grudde meg egentlig ikke så mye til fødsel, men kjenner det ble litt verre nå ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si at jeg reagerte på at du har fått kontroll først om 1 uke! Har du ikke noe du skulle ha sagt ang setefødsel? Skal du ha KS må de jo gjøre det nå, ikke vente en ukes tid!

Vil du virkelig føde vaginalt altså?

 

Hadde det vært meg hadde jeg ringt sykehuset for ny time, men så er jeg livredd for å føde en i seteleie også da, redd for ruptur osv.

 

Ønsker deg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjort en vurdering på det, i samråd med meg da :) Ut i fra at jeg har født to ganger før, og ut i fra hvordan babyen ligger, så er det anbefalt setefødsel. Jeg vil helst unngå keisersnitt også jeg da, for å slippe operasjonssår og alt det der. Er litt bekymret med tanke på setefødsel.... det må jeg jo si... men velger å stole på fagfolkene som mener at dette går helt fint. Selvfølgelig gjør de vurderinger underveis også, men får håpe vi slipper noe hastekeisersnitt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ang operasjonssår osv, jeg syns du er tøff som går for setefødsel! .:)

 

Skulle gjerne hatt noen erfaringer å komme med, men litt dårlig med det dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sist jeg var gravid lå gutten min i seteleie. Og legene sa også at det var liten sjangs for at han kom til å snu seg, og det var for sent og snu han utenfra.

 

Jeg gikk samtidig til fysioterapi, og nevnte dette for henne. Hun gav meg ett tips som kunne funke, som hun sa på noen går det på andre ikke.

 

Jeg skulle ligge i bro, ja i bro, i 10 minutter! Høygravid og stor! Tenkte det var umulig : ) Men, med hjelp fra mannen gikk det. Han dro meg opp, og la mange dyner, puter sofaputer o.l. under meg og holdt meg opp. Å utrolig nok, han snudde seg den kvelden. Jeg syntes jeg kjente masse nye bevegelser, og 2 dager etterpå var jeg på ny kontroll og da lå han "rett" vei : )

 

Så som sagt, ingen vidunder kur, men hvert ett forsøk... (Skal også sies at jeg var 38 uker på vei)

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to barn i sete og regner med at nr 3 kommer samme vei... Har jo ikke en vanlig fødsel og sammenligne med, men det har ikke skremt meg fra å få flere barn for å¨si det sånn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt setefødsel, men KS pga seteleie. Bodde i Belgia frem til ca 6 uker før termin og i Tyskland når de tok KS. Var på siste kontroll i Belgia rett før vi flyttet, legen sa da at jeg måtte påregne KS. Da jeg spurte om snuing og setefødsel, bare lo han av meg og sa at slikt tull drev de ikke på med. Mye mer risikabelt for mor og barn enn KS. I Tyskland var det heller ikke aktuelt, fikk KS 2,5 uke før termin for de ville være sikre på at fødselen ikke startet. Følte meg mye bedre ivaretatt som gravid i Belgia og Tyskland enn det jeg har gjort her så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Hmm.... lurer på om jeg skal legge meg i bro jeg.... :)) Er verdt å prøve det meste, i tilfelle det skjer noe liksom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...