stabeist Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 min skjønne lille sønn på 5 mnd er sutrete på natta. han sovner fint ved legging i 7 tida og sover til vi legger oss el til mat mellom 22.30-23.30. da ammer jeg han. etter dette går det slag i slag nesten hver time at han våkner og ikke vet hva han vil. noen ganger gir jeg sutt andre ganger tar jeg han i armene mine for å roe han. han får grøt ihalv 6-6 tiden på kvelden og ammes ved legging. han får melk igjen i 3 tia på natten og i 6-7tia på morgnen. grunnen til at jeg er striks på dette er at han for bare noen uker siden spiste seg mett på natten istedet for på dagen. iom at jeg ammer han og han ofte bæsjer tenker jeg at det ikke kan være magevondt. (han har aldri hatt magevondt). men nå er mammaen sliten og lurer fælt på hvorfor han ikke finner en dyp god søvn på natten da han sover veldig godt på dagtid. siste dupp på dagtid er i 3-4 tia.
Ella S Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Ja, den som hadde noe godt råd du.. Snuppa mi på 4 1/2mnd er også skikkelig urolig på nattestid, hun skriker til før hun er våken og vekker dermed både seg selv og oss. Gjerne en gang i timen eller i det jeg prøver å lirke puppen vekk fra henne - hun her er også en sånn som spiser størsteparten av maten på nattestid. Jeg har tenkt som så at siden hun er vant med dette, så er det vanskelig for henne å forstå at noen ganger når hun våkner (og er vant til å få mat), så får hun det, andre ganger ikke - kan det være at sønnen din fortsatt sliter med å forstå dette og komme inn i den nye rytmen med mat sjeldnere? Og så prøvde vi også å ikke la siste dupp gå lengre enn til fire, men da blir hun overtrøtt og umulig både å roe ned og å få til å sove rolig, så vi innførte en liiiten dupp i fem-halv seks-tida (hun legger seg halv åtte-åtte), det hjalp for oss i alle fall. Men, de er så forskjellige disse små, så man får trøste seg med at det eneste man vet, er at alt går over før eller senere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå