Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Eventuelt hvor mye?? Å hvor langt er dere på vei? Jeg er 50 % sykemeldt - vært det siden uke 18 ca pga mye kynnere. Hjalp med sykemelding da :-) Er 28 uker på vei å begynner å kjenne det godt i bekken og kors rygg, spørsmålet er når jeg skal kaste inn håndklede å få full sykemelding....
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Nei jobber fortsatt mine 75% turnus som sykepleier. 36 uker på mandag. Superfornøyd for med de to forrige var jeg sykemeldt fra uke 27 og 30 oga MYE kynnere. Denne gangen er det knapt nok noen kynnere og bekkenet er mye bedre. Skiftet jobb siden sist da så overbevist om at det var sykehusstresset som utløste kynnerne. Rolligere i kommunen. Da var bekkenet også noe helt annet enn nå. Så jobben har veldig mye å si!Tungt og nok å gjøre der jeg er nå også men får hjelp om en trenger det og mindre stress.
2prinsesser11og08 Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Ja, er 100% sykemeldt (vært det i 1 1/2 uke, og frem til permisjonen min starter neste fredag) pga tunge løft og masse bøy og tøy på jobben, noe som bekken, rygg og mage ikke ville være med på. Tenkte som så at når jeg er kommet så langt, og ikke greier å gå etter å ha vært på jobb, er det på tide å begynne å tenke på at man skal faktisk gjennom en skikkelig kraftanstrengelse ved fødsel. Og at det er flere hjemme som trenger at jeg virker i det daglige. Er 36+3 i dag, og har ikke dårlig samvittighet for at jeg prioriterer helse fremfor jobb =) Kjenn litt på det, men ikke gå for lenge med vondter. Evnt kan det hende at kiropraktor kan hjelpe deg litt, og at du da klarer en stund til. Det har i allefall hjulpet meg masse på vei =)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 Jeg jobber fortsatt 100%, regner med jeg vil fortsette med det frem til permisjonen. Trener fortsatt på treningssenter 3x i uka også jeg da, så formen er finfin! Er fullgåtte 30 uker, 7 uker igjen til permisjon! )
gulda Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 Jeg er sykemeldt, og merker nå at jeg ha vært mye hjemme. Vært sykemeldt hele svangerskapet av ulike ting. Først var jeg sykemeldt pga en annen fysisk plage som ikke hadde med svangerskapet å gjøre. Først fullt, deretter jobbet jeg delt. Så fikk jeg masse blødninger, og ble fullt sykemeldt til jeg var 13 uker. Deretter jobbet jeg delt, før jeg gikk på aktiv. Kjente bekkenløsningen allerede fra jeg var 3 uker på vei, så fra jeg var ca 18 uker, ble jeg fullt sykemeldt. Ingen drømmesituasjon, men det ble et helt annet liv! Sååå mye bedre, og jeg har klart å holde smertene i sjakk mye lenger enn ved sist svangerskap. Jeg har også klart å kose meg helt frem til nå, men nå stoppet tiden plutselig opp. 33+1. Når det gjelder bekken, så er det viktig å lytte til kroppen. Har ei venninne som slet lenge etter fødsel også med bekken, og hun angret seg for at hun presset seg på jobb -prisen var for høy. Det er jo det som er skrekken..
helene0: jan09+jun11 Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Jeg er nå 100% sm (har vært i en uke) er nå i uke 30. Har vært delvis og økende sm fra uke 12 pga bekkenet. Skulle ønske jeg kunne jobbe mer, men er nædt til å ta hensyn til kroppen. Det gjorde jeg ikke så mye sist og endte med bekkensmerter frem til 1,5 år etter fødselen. Prøver nå å nyte tiden
www.sovehjerte.no Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Jeg har hatt hjemmekontor i 3 uker og skal ha det til jeg går ut i perm...Det gjorde underverker for meg! jeg slet med rygg og bekken, men heldigvis har jeg en jobb jeg kan gjøre hjemme Hadde nok blitt 100% sykemelding hvis ikke jeg kunne det! Bekkenplagene er ikke i nærheten så vonde som de var og ryggsmertene er borte Men, jeg har blitt plaget med løs mage så det er deilig å være hjemme nær toalettet!
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 Er 31+2 nå, og har vært 100% sm i to uker ca. Har vært mer eller mindre sm siden uke 7 pga ekstrem kvalme og bekkenløsning. Startet med 30% sm, så var det 100% mellom uke 10 og 15, og 50% etter det, frem til nå. Jeg syns det er dødskjipt å være hjemme, men kjenner godt hvorfor legen sier jeg skal.
++juni2011++fødeklar!!! Skrevet 1. april 2011 #9 Skrevet 1. april 2011 Er 28+1 og har vært 50% sm siden forrige uke. Har en veldig stressende jobb,og begynte å føle meg fryktelig sliten og slapp. Blir lett kvalm og svimmel når jeg stresser litt for mye.. Lurt å ikke presse seg for langt og for lenge,kjedelig hvis man går på en kjempesmell rett før fødsel.. :/
snopeguri:-) Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 Jepp, er 100% sykemeldt og har vært det i en mnd nå. Er 33 uker på vei. Har en svært travel arb. plass med stress både fysisk og psykisk. Men grunnene til at jeg ble sykemeldt var mange.... en blanding av lite jern og blod, forhøyede infeksjonsprøver i blod, bekkenløsning og masse kynnere.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 2. april 2011 #11 Skrevet 2. april 2011 Ja, nå er jeg 100% sykemeldt, vært det fra 34 svangerskapsuke. Før det var jeg 50% sykemeldt i fire uker. Har en svært hektisk jobb, som førte til mye og langvarige kynnere, samt veldig vondt bekken. Tror nok jeg kunne vært lengre i jobb i en annen type jobb, eller bedre tilrettelegging. Har nok pushet det litt vel lenge med å jobbe i denne jobben...
Rio Skrevet 3. april 2011 #13 Skrevet 3. april 2011 Jeg hadde planer om å spørre om å bli sykemeldt 20 prosent fra uke 32 som er til torsdag.Sa det til sjefen min at jeg synes 7,5 timer hver dag var slitsomt.Hun sa da at jeg kunne komme senere og gå tidligere,la det følge dagsformen.Jeg ble veldig glad fordi jeg har variasjon i formen utifra hvor mye jeg har sovet,må følge gutten vår i barnehagen osv.Sjefen min har også tilrettelagt slik at jeg kan hvile en halvtime hver dag på jobb hvis jeg har ønsket det.Er veldig takknemlig for å ha en sånn sjef,hun har skjønt det med tilrettelegging mener nå jeg:)Håper flere har slike gode erfaringer.
Mai11Mamma Skrevet 3. april 2011 #14 Skrevet 3. april 2011 Er i full jobb enda, men det blir bare tyngre og tyngre. Har kontorjobb og hvis jeg skal ha bordet i riktig ergonomisk høyde dulter jeg magen i kanten hele tiden og det gjør at jeg får kynnere. Heiser jeg bordet opp blir jeg anspendt i skuldre og nakke. Men så har jeg en veldig god arbeidsgiver som lar meg få avsparere når jeg har behov for det. Og smart er det påskeferie så da er det ikke så mange arbeidsdager igjen før permisjon!
May the force be with you Skrevet 3. april 2011 #15 Skrevet 3. april 2011 Jeg var 20% sykemeldt de første ukene av svangerskapet (pga. kvalme) altså uke 8-15, fra uke 16 til uke 26 var jeg sykemeldt 100% (pga. for mye vekttap, bekkenplager osv.), jobbet 50% frem til uke 32 og ble 100% sykemeldt igjen etter det (pga. dårlig tilrettelegging for gravide på jobb).. Har hatt litt dårlig samvittighet for at jeg er fullt sykemeldt nå, kan jo igrunn gjøre noe, om det bare blir litt tilrettelagt, men på forrige kontroll så hadde jeg tegn på svangerskapsforg. så da kunne jeg uansett ikke ha jobba mente jm:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå