Gå til innhold

Styrkeøvelser for gravide..... viktig jenter!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stemmer at dere ikke skal trene de rette magemusklene, men dere kan fortsatt trene de skrå og de indre (de som ligger på baksiden av babyen). Disse skal nemlig hjelpe dere med å få babyen ut.

De rette magemusklene går fra hverandre når magen vokser så har ingen hensikt å trene disse :)

Styrke i svangerskapet er bare godt for dere om dere gjør det riktig og holder dere innenfor retningslinjene...

Dette er dessverre feil og jeg er lei meg for at så mange der ute informerer dere gravide om nettopp dette. Kjernemusklene våre er den muskelgruppen det er aller viktigst å trene. Kjernemusklene er de stabiliserende musklene i mage, rygg og bekkenbunn. Musklenes viktigste oppgave er å stabilisere ryggen mens resten av kroppen beveger seg. Disse musklene jobber statisk og de må kunne tåle mye.

Noen gode øvelser for å trene kjernemusklene er derfor blant annet den såkalte planken, trening av skrå magemuskler og bekkenbunnstrening.

Men- selvfølgelig alle er ikke i form til å trene og noen må justerer dette ut i fra form og lyst. Men når det kommer til å trene i svangerskapet viser forskning på området at jenter som trener får et lettere svangerskap. I tillegg kommer man seg gjerne raskere etter fødselen.

(men som alt annet: ingen regler uten unntak).

:)

Annonse

Jeg har trent armer rygg og ben som før helt til nå 2 uker til termin =0) pluss endel Zumba. Har vært i strålende form hele svangerskapet tror det har vært veldig godt for min kropp. Jeg er ikke redd for å løfte under graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...