Gå til innhold

Dere i permisjon. Er huset rent og middag på bordet hver dag når mannen kommer hjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her kan jeg fint overse litt hybelkaniner og middagen kan vi godt lage sammen når han kommer hjem. Heldigvis er mannen veldig fornøyd med det og vi tar husvasken sammen i helgene.

Det er alltid rent og pent her, men det grove tar vi altså sammen.

Middagen har jeg klar når han slutter tidlig, men han slutter stort sett sent og da spiser jeg og barnet en lett middag sammen også lager vi noe godt når han kommer hjem og barnet er lagt. Ellers så lager han seg noe raskt selv.

Hva forventer mannen av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det jeg har overskudd til og resten tar han eller så tar vi det sammen, men middagen har jeg klar når han kommer hjem :) Rett og slett fordi jeg synes det koselig å lage middag til mannen min :)

Han har aldri stilt krav eller forventninger til at alt skal være strøkent eller at middagen skal stå på bordet, men han vet virkelig å vise meg at han setter pris på det som er gjort når han kommer hjem :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærregud så lat du må være! Hadde jeg ikke vasket og holdt orden her hadde dagene blitt kjedelige ja..og er jo litt godt å føle at man gjør noe også...Men jeg forventer selvsagt at min mann gjør det samme når han tar permisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min forventer ingenting han, gjør det fordi jeg har lyst. Kan jo ikke bare henge på cafe hele dagen:))

Men jeg har det ryddig og greit til han kommer hjem (ikke noe helgevask hver dag altså, og det kan være en hybelkanin eller to siden vi har hund og katt, men greit ryddig og rent) og middagen står alltid klart på bordet når han kommer hjem.

Har 2 barn, en baby og en 4-åring med halv plass i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du går å vasker hele dagen 11:05?

HI skrev jo at det alltid var rent og pent, men de store tingene tok de sammen. Kanskje det faktisk finnes noen som syns det er koselig å bruke permisjonstiden sin på barnet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt det samme..Nei, var ikke strøkent HVER dag (but close to it), men middag, nesten uten unntakt...

 

Hva ellers gjør man hjemme med en baby. Sitter og SER på ungen? Glaner på TV? Jeg trillet tur på 1,5 t HVER dag, vasket og ryddet unna FØR; dusja etterpå, og laget middag, også tok vi litt sammen på ettermiddagen om noe mer skulle vært gjort. Vakset ikke HELE huset hver dag, men ryddet opp leker når vi var ferdig med de og tok et rom om dagen SKIKKELIG; støvsugde hele huset så og si hver dag..

 

Nå jobber jeg 100% og har to barn og gjør unna husarebid i løpet av 2 ettermiddager. KLesvask, selvsagt litt nå og da, men rene klær ryddes bort 2 dager i uka. Leker ryddes bort i fellesskap med barn før leggetid. Så det ser vel like greit ut nå som før. Hender det ikke VASKES hver uke, men støvsuge prøver vi oss på:o) Det verste og finne tid til nå er bad og toalett.:Føler jeg skulle vasket der SKIKKELGI mye oftere..Men, men...

 

De gangene jeg har vært hjemme med sykt barn har jeg greid og ta alt husarbeid jeg bruker og gjøre den uka, i løpet av noen få formiddagstimer...Før 1200 er jeg fullt og helt til den sykes disposijon, hvor vi også koser oss med det jeg har bakt (prøver og få til det på slike dager)..SIste syktbarndag, var jeg ferdig med alt, hadde boller i stekeovnene og var ferdig trent før klokka 1115....

 

Hadde ikke gjort slikt hver dag om jeg gikk hjemme, men tror nokmat fra bunnen av og OVERrent hus hadde vært et resultat om jeg plutselig skulle måtte gå hjemme fra i dag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen hadde begge middag klar til den som kom hjem fra jobb. Det er klart at noen ganger så var vi ikke hjemme, eller noe hadde hendt og middagen ble ikke klar. Men vi var begge enige om at det var deilig å komme hjem til middag etter en dag på jobben. Huset er det mer opp og ned med, vi forsøker begge å holde det noelunde hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he må le av du som påstår at det ikke går an å være en god mor for barnet sitt og i tillegg ha et rent hus. Jeg sa ikke perfekt hus men et ryddig og rent hus.Typisk folk som er late og har et rotete hus og si" jeg prioriterer heller å være sammen med barna mine" Sakl jeg vaske første etg tar jeg bare med meg lillegutt ned for han spiller det ikke noen rolle om jeg vasker han pusler med sitt på gulvet. Og tar kanskje tilssammen 2 timer i løpet av en dag i rydding ol er ganske mange timer igjen av dagen med kos ol Du får kose deg i det møkkete hjemmet ditt og bruke de duste unnskyldningene dine for å slippe å ta fram bøtta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke akkurat lat siden jeg velger å være ute på tur med jenta eller være sosial med andre mammaen istedenfor å ta nedvask av rom for rom hver dag.

Huset er rent og pent til enhver tid. Det skal ikke så mye til når man er to ryddige voksne.

Når det gjelder middag så slutter mannen 18.00 så og si hver dag. Og det er i leggetiden til jenta vår så da blir det at middagen lager vi sammen.

Og har da allerede laget middag tidligere på dagen, men med en kresen baby og en mann på diett så spiser vi ikke det samme som barnet hver dag. Og ja, jeg følte litt for å forklare meg når folk kommer å kaller meg lat!

Og jeg absolutt elsker å tilbringe tid meg jenta mi og nyter lange frokoster, lunsjer og lek på gulvet på morgenen. Og vil ikke bytte det bort i brødbaking gulvskrubbing!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen forventer ikke så mye egentlig. Men maten er klar. Og rydder litt, støvsuger. Kjeder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, nå nei! Her ser mannen heldigvis at det er mye jobb å være sammen med en baby hele dagen også - så middag og annet husarbeid deler vi på 2, og ferdig med det. En uke lager kanskje jeg middag hver dag, mens han tar neste uke - uavhengig av om jeg har vært hjemme hele dagen. Mannen min har vasket klær de siste 3 årene, mens jeg har vasket gulv. Funker fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og sånn har det alltid vært, permisjon eller jobb.

Ryddig, rent, klesvasken er det eneste han avogtil ser - den må jo tørke ett sted ;) Middagen klar, niste smurt på morningen (til tenåringene også forøvrig)

Men han forventer det overhodet ikke, det er noe jeg gjør med glede..

Han bidrar med å ta kattesanda annenhver dag, men det er jo fordi jeg er gravid nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo hatt helsa på topp og utvhilte for å greie å ha et rent hus og middagen på bordet! Misunner dere der!

Hadde bekkenløsning også etter fødsel, så ikke i stand til å verken støvsuge eller vaske huset, heller ikke å gå lange turer. Kjipt å ikke få gjort så ekstremt mye, men sånn ble det uten å ha valgt det selv.

Holdt det ryddig og greit, mens mannen tok seg av husvask osv..måtte bare godta at det var litt hybelkaniner o.l her og der. For meg var det vanskelig å kunne gå mye, bøye meg, bære osv. Slappet av når nurket sov halvtimen sin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir jeg nysgjærrig...dere som IKKE lager middag og har det ryddig og rent..hva driver dere med da? Ikke fortell meg at dere går tur og prater med barnet i 8 timer....sitter litt for mye her på barnimagen og ser dr phil tenker jeg:) RIGHT ON ! HE HE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke permisjon for å være hushjelp. Hverken jeg eller han har rent hus og middagen klart når vi har permisjon. Men nå går jeg sjelden hjemme hele dagen når jeg har perm. Er som regel i Åpen BHG eller på trilletur o.l., og eldstebarnet hentes som regel i halv tre-tiden, så det er begrenset tid til vaksing på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min forventer ingenting, men siden småen er fremdeles liten og han sover mye får jeg gjort en del. vi har en til på 2,5 år som er i bhg og som er vant med rutiner. og mannen jobber mye sent for tiden, så han lager til middag for oss. så slipper jeg å gjøre så mye med det. alt jeg gjør er å varme den opp.

men vi har faste ting vi gjør her, han tar alltid kjøkkenet (tar det mye jeg og) men det er hans område. og resten er mitt.. dvs husvask, klesvask og sortering av alt i alle rom. det vil jeg ikke at han skal ta alikavel :-)

 

men man gjør det man kan :-)

ikke alltid jeg gidder eller får tid til å støvsuge vaske, men tar det når energi og tid er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å trø varsomt 17:48? KAN jo hende at de faktisk er i såpass elendig form at de har mer enn nok med babyen og trenger de gode lange pausene foran tven eller hva det måtte være. Kjekt? Tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alene flere måneder i strekk da mannen jobbet utenbys i permisjonstida. Og jeg hadde bekkenlåsning og ryggproblemer, hjalp ikke at unge hadde Kiss-kid med kolikk og svært vanskelig for å sovne både natt og dag. Måtte trille og bysse i times. Så knapt på Tv eller åpnet et blad.Kom meg heldigvis mye ut på tur med andre i barselpermisjon.

 

Så dere som er så heldige å ha en "enkel" unge som sovner av seg selv og ikke skriker i smerte i timesvis, eller må underholdes hele døgnet, ikke vær så raske til å tro at andre mødre er late TV-slaver fordi de ikke har et strøkent hus. Det kan faktisk hende vi har viktigere ting å drive med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:48: For meg er det like umulig å se Dr.Phil (noe jeg aldri ville gjort uansett) som å vaske gulv. Barnet mitt bir forferdelig urolig dersom vi bare er hjemme. Hvis jeg skulle vasket så må jeg gjøre det når hun sover. Og det hender det jeg gjør. men huset er ikke strøkent og middagen på bordet likevel. har ikke det som noe mål for dagen, liksom. Men setter da gjerne på en vaskemaskin, rydder ut av oppvaskmaskinen o.l.

 

En typisk dag for meg er slik:

- Frokost kl.07.00. Dra til bhg ca. kl.08.00 med eldstebarnet. Det tar ca. 30 minutter til bhg (med buss og gå osv) så er tilbake kanskje 09.15. Går i Åpen bhg - er der kl. 10.00-13.00. Deretter handler jeg mat og går hjem, er da hjemme ca. kl. 13.45. Da hender det barnet mitt sover, å da kan jeg enten slappe eller gjære noenyttig. Drar for å hente eldste kl. 14.30. Er i bhg ca. kl 15.00 og hjemme igjen kl. 15.45. Da leker jeg med barna til mannen min kommer kl. 16.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:48: For meg er det like umulig å se Dr.Phil (noe jeg aldri ville gjort uansett) som å vaske gulv. Barnet mitt bir forferdelig urolig dersom vi bare er hjemme. Hvis jeg skulle vasket så må jeg gjøre det når hun sover. Og det hender det jeg gjør. men huset er ikke strøkent og middagen på bordet likevel. har ikke det som noe mål for dagen, liksom. Men setter da gjerne på en vaskemaskin, rydder ut av oppvaskmaskinen o.l.

 

En typisk dag for meg er slik:

- Frokost kl.07.00. Dra til bhg ca. kl.08.00 med eldstebarnet. Det tar ca. 30 minutter til bhg (med buss og gå osv) så er tilbake kanskje 09.15. Går i Åpen bhg - er der kl. 10.00-13.00. Deretter handler jeg mat og går hjem, er da hjemme ca. kl. 13.45. Da hender det barnet mitt sover, å da kan jeg enten slappe eller gjære noenyttig. Drar for å hente eldste kl. 14.30. Er i bhg ca. kl 15.00 og hjemme igjen kl. 15.45. Da leker jeg med barna til mannen min kommer kl. 16.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:48: For meg er det like umulig å se Dr.Phil (noe jeg aldri ville gjort uansett) som å vaske gulv. Barnet mitt bir forferdelig urolig dersom vi bare er hjemme. Hvis jeg skulle vasket så må jeg gjøre det når hun sover. Og det hender det jeg gjør. men huset er ikke strøkent og middagen på bordet likevel. har ikke det som noe mål for dagen, liksom. Men setter da gjerne på en vaskemaskin, rydder ut av oppvaskmaskinen o.l.

 

En typisk dag for meg er slik:

- Frokost kl.07.00. Dra til bhg ca. kl.08.00 med eldstebarnet. Det tar ca. 30 minutter til bhg (med buss og gå osv) så er tilbake kanskje 09.15. Går i Åpen bhg - er der kl. 10.00-13.00. Deretter handler jeg mat og går hjem, er da hjemme ca. kl. 13.45. Da hender det barnet mitt sover, å da kan jeg enten slappe eller gjære noenyttig. Drar for å hente eldste kl. 14.30. Er i bhg ca. kl 15.00 og hjemme igjen kl. 15.45. Da leker jeg med barna til mannen min kommer kl. 16.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:48: For meg er det like umulig å se Dr.Phil (noe jeg aldri ville gjort uansett) som å vaske gulv. Barnet mitt bir forferdelig urolig dersom vi bare er hjemme. Hvis jeg skulle vasket så må jeg gjøre det når hun sover. Og det hender det jeg gjør. men huset er ikke strøkent og middagen på bordet likevel. har ikke det som noe mål for dagen, liksom. Men setter da gjerne på en vaskemaskin, rydder ut av oppvaskmaskinen o.l.

 

En typisk dag for meg er slik:

- Frokost kl.07.00. Dra til bhg ca. kl.08.00 med eldstebarnet. Det tar ca. 30 minutter til bhg (med buss og gå osv) så er tilbake kanskje 09.15. Går i Åpen bhg - er der kl. 10.00-13.00. Deretter handler jeg mat og går hjem, er da hjemme ca. kl. 13.45. Da hender det barnet mitt sover, å da kan jeg enten slappe eller gjære noenyttig. Drar for å hente eldste kl. 14.30. Er i bhg ca. kl 15.00 og hjemme igjen kl. 15.45. Da leker jeg med barna til mannen min kommer kl. 16.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:48: For meg er det like umulig å se Dr.Phil (noe jeg aldri ville gjort uansett) som å vaske gulv. Barnet mitt bir forferdelig urolig dersom vi bare er hjemme. Hvis jeg skulle vasket så må jeg gjøre det når hun sover. Og det hender det jeg gjør. men huset er ikke strøkent og middagen på bordet likevel. har ikke det som noe mål for dagen, liksom. Men setter da gjerne på en vaskemaskin, rydder ut av oppvaskmaskinen o.l.

 

En typisk dag for meg er slik:

- Frokost kl.07.00. Dra til bhg ca. kl.08.00 med eldstebarnet. Det tar ca. 30 minutter til bhg (med buss og gå osv) så er tilbake kanskje 09.15. Går i Åpen bhg - er der kl. 10.00-13.00. Deretter handler jeg mat og går hjem, er da hjemme ca. kl. 13.45. Da hender det barnet mitt sover, å da kan jeg enten slappe eller gjære noenyttig. Drar for å hente eldste kl. 14.30. Er i bhg ca. kl 15.00 og hjemme igjen kl. 15.45. Da leker jeg med barna til mannen min kommer kl. 16.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:48: For meg er det like umulig å se Dr.Phil (noe jeg aldri ville gjort uansett) som å vaske gulv. Barnet mitt bir forferdelig urolig dersom vi bare er hjemme. Hvis jeg skulle vasket så må jeg gjøre det når hun sover. Og det hender det jeg gjør. men huset er ikke strøkent og middagen på bordet likevel. har ikke det som noe mål for dagen, liksom. Men setter da gjerne på en vaskemaskin, rydder ut av oppvaskmaskinen o.l.

 

En typisk dag for meg er slik:

- Frokost kl.07.00. Dra til bhg ca. kl.08.00 med eldstebarnet. Det tar ca. 30 minutter til bhg (med buss og gå osv) så er tilbake kanskje 09.15. Går i Åpen bhg - er der kl. 10.00-13.00. Deretter handler jeg mat og går hjem, er da hjemme ca. kl. 13.45. Da hender det barnet mitt sover, å da kan jeg enten slappe eller gjære noenyttig. Drar for å hente eldste kl. 14.30. Er i bhg ca. kl 15.00 og hjemme igjen kl. 15.45. Da leker jeg med barna til mannen min kommer kl. 16.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...