Gå til innhold

Siden det var så mye snakk om tv som barnevakt. Hva syns dere om dette da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er ikke så veldig interessert i tv heldigvis. Kan hende fordi vi ikke har sett på så mye tv i det hele tatt. Men hun liker fantorangen. Den ser hun på kvelden før kveldsstellet.

Men noen ganger lar jeg tv stå på i bakgrunnen uten at hun følger meg. Hvis det er noe jeg vil se, eller hun har våknet på kvelden.

Er det også FY FY?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet ditt, men mener du om det er greit at du ser på TV mens hun er våken?

 

Isåfall:

Om det er barnevennlig innhold, og ikke du gjør det store deler av hennes våkentid mener jeg det er greit.

 

Om hun står opp etter at hun har lagt seg er det bare bra at du ikke vier henne mye oppmerksomhet, hun skal sove. Men små barn kan bli redde av lite, så vær kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at tv står å surrer litt i bakgrunnen. Sitter aldri pal å ser tv på dagtid mens hun er våken, men den kan være på innimellom. Kanskje en time til sammen i løpet av en hel dag hjemme. Ingenting hvis vi er borte så klart.

Men hun våkner sjeldent på kvelden lenger heldigvis, men da hun gjorde det sto det på.

Hun er 1 år forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er så galt med det?? er vel ingen som skal blande seg borti hva du gjør...alle er forskjellig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ingen grunn til at det skal være noe å utsette på det... Mødre er også mennesker, ikke maskiner... Tenk på hvordan du og andre du kjente hadde det i oppveksten. Mye bra du kan bruke derfra.

 

Jeg var akkurat på kurs i motivasjon og stressmestring. Der var det snakk om krav. Hvem setter kravene, og er de reelle?

Eks: På fotballtreninga tar en forelder seg av kjøring, et par av kakebaking og salg, mens noen vasker trøyer. Det er ikke meningen at DU skal gjøre det samme som fire andre deler på...

 

Så når du leser her at noen er opptatt av å gå i tur og mark, noen er opptatt av å lage all mat fra bunnen av, noen er opptatt av å ha huset plettfritt, noen involverer barna i alt av matlaging, noen vier alt av våkentid til å aktivisere barna.

Du kan ikke klare i innfri alt dette, det er mange forskjellige familier her...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...