Gå til innhold

Alle dere gravide som er sykemeldte (helt eller delvis). Er dere likestilt hjemme? hvis ikke, er det riktig at din arb.giver skal lide fordi mannen din er lat?

Anbefalte innlegg

du syns det er greit å ofre familielivet for jobben! det gjør ikke jeg..

riktig prioritering:

1.familie

2.jobb

du burde ikke få barn du..

Fortsetter under...

Ja, vi er likestilte hjemme. Til vanlig, riktignok. Nå gjør mannen alt. Så nei, arbeidsplassen min lider ikke. Og om den hadde gjort det, hadde jeg helt ærlig ikke brydd meg noe særlig.

Når jeg blir gravid får jeg ikkje lov og jobbe der. Jeg blir ikkje tilbudt noen andre alternativ på arbeidsplassen. pga det er andre som står i kø som kan komme inn igjen før jeg kommer tilbake. Så jeg blir sjukmeldt fra dagen posetiv test til barnet er født.

16:02, hvorfor mener du Hi ikke høres god ut? Fordi hun mer enn antyder at mange gravide sykemelder seg for å få overskudd til å være med på sosiale ting og å gjøre husarbeid? Er det SÅ radikalt å mene det at man ikke kan være "god" ved å nevne det?

Hvis du tror alle gravide som er sykemeldte faktisk trenger en sykemelding, da er du bra naiv.

I mitt første svangerskap var jeg 50% sykmeldt fra ganske tidlig i svangerskapet. Jeg sov da jeg kom hjem, jeg sov om natta, jeg sov på vei til jobb- t.o.m. så sovnet jeg på jobb.

"Ofre familielivet for jobben" 20:56?

Nei, men hvis man ikke klarer begge deler så får man gå ned i stilling da, og ikke forvente at andre skal betale for prioriteringene sine!

Eller syns du det er riktig at noen skal betale deg for at du skal orke å ta deg av familien din?

Annonse

noen som tror at vi som er sykemeldt absolutt vil være sykemeldt?

det er utallige grunner for å bli det, hovedårsaken er vel muligheten for tilretteleggingen på jobb. og det er ikke alltid nok til å få svangerskapspermisjon som har vært enklest enn sykemeldingsyret.

jeg var sykemeldt på grunn av bekkenløsning! jeg verken jobbet eller tok meg av husarbeid..... var så dårlig, de få dagene jeg klarte å bevege meg var mannen min så snill gikk en liten tur sammen med meg......

syns du er veldig fordomsfull hi!!!!!

Du kan like gjerne snu på det. Skal mannen og familien din lide for at du bruker all energi på jobben din? Er det så mye mer moralsk høyverdig?

Jeg er hjemme nå, og gjør en del husarbeid mens mann er på jobb, og barnet i barnehagen. Forrige svangerskap jobbet jeg, og gjorde litt mindre hjemme. Jeg gikk ned til 50% før jeg ble for sliten til å klare noe sist.

23:49: Det er helt greit å snu problemstillingen på hodet slik du gjør, men det sier seg selv at da skal man betale for det selv. Dvs. at man kan gå ned i stillingsprosent. Det er ikke dere som skattebetalere som skal betale mitt overskudd til å lage middag fra bunnen av og holde huset rent. Vi har selv valgt å få flere barn, da medøfrer det alt det kjipe både for meg og mannen min. Jeg må føde, han må vaske o.l.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...