Gå til innhold

Jeg føler meg gravid, men får negative tester, andre som har opplevd det og vært gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med kommentarer om at jeg sikkert innbiller meg det, men det er ikke sånn at vi planlegger barn og at jeg går og tenker på det hele tiden.

Jeg har hatt regelmessig mens så lenge jeg kan huske. Kun en gang har jeg opplevd å gå 10 dager over tiden uten å være gravid. Nå er det en måned siden jeg skulle hatt mensen, men den har fortsatt ikke kommet. Jeg har vært gravid to ganger før, så jeg vet jo litt om hvordan det kjennes ut...

Det jeg gjenkjenner spesielt nå er stikninger på sidene og nederst i magen slik jeg hadde da jeg var gravid (selv om de har begynt og gi seg nå, kjente mest for 1-2 uker siden, når jeg hostet, nøs osv.) og murring/verk nederst i korsryggen. I tillegg har jeg hatt ømme pupper siden før jeg skulle hatt mensen, altså rundt 5-6 uker. Jeg har alltid ømme pupper rett før mensen, og så går det over når mensen kommer. Denne gangen har det ikke gått over. Jeg har våknet og vært litt småkvalm flere morgener, og jeg har også blitt akutt kvalm når jeg har holdt på med noe, men uten å være syk - og så har det gått over etter en stund.

Det som kanskje er mest påfallende nå, er at jeg har en "annerledes følelse" nederst i magen, en følelse av å ha noe der, at magen føles litt "full" helt nederst. Det er overhodet ikke som å ha forspist seg, for det er helt nederst i magen, akkurat som når man er gravid. Denne følelsen har jeg kun hatt når jeg har vært gravid. (Tenker at hvis jeg ikke er gravid, må det være en svulst eller noe, for jeg kjenner så tydelig at det er "noe" der...) I tillegg ser jeg at magen min har vokst nederst (og forrige svangerskap måtte jeg begynne med gravidbukser i uke 8, fordi jeg syntes vanlig bukser strammet ubehagelig over magen - altså der jeg evt. er nå). Mannen min vet at jeg ikke har fått mensen, men har ikke tenkt noe mer over det siden testene var negative. I går så han litt rart på meg, og kom bort og kjente på magen min og spurte om jeg var heeelt sikker på at det ikke var noen der inne, for han syntes jeg hadde fått sånn tidlig gravidmage (har jo sett det to ganger før hvordan det ser ut på meg...). Skal litt til før han tørr å "fornærme" meg såpass ved å antyde at jeg har blitt tjukk...

Jeg har tatt flere tester fra billig-tester (strimler) og alle har vært negative. Har nå begynt å tenke at det kan jo være noe galt med den produksjonen av tester og skal dra å kjøpe meg en clearbluetest. Har også bestilt legetime for gynekologisk undersøkelse, men får ikke før om 1 1/2 uke. Den følelsen av å ha noe i magen - en slags oppfylning - den er så ekstremt typisk gravid.

Noen som har opplevd å være gravide å likevel få negative tester? Har lest om det mange steder når jeg har googlet, men innleggene er gamle, så jeg får ikke spurt dem om noe - og skulle gjerne spurt litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn... I nesten 3 mnd.

Følte jeg var grvid, mensen kom ikke.. men alle tester viste neg.

Selv etter å ha sett det lille hjertet banke på UL i uke 10, viste tester neg ;)

Så jeg stoler ikke på dem... =)

Lykke til =)

Skrevet

Endelig noen som har opplevd det!

Hva slags tester brukte du og hvor ofte testet du? Har selv testet sikkert 8 ganger (to ganger i uka). Hadde du masse gravidsymptomer? Gikk du til legen og ba om blodprøve/gynekologisk undersøkelse/ultralyd eller tok du privat ultralyd? Fikk du aldri positiv graviditetstest? Tok du blodprøve og vistes det på den? Tok du gynekologisk undersøkelse som tydet på graviditet før du fikk ultralyd?

Fortell gjerne mer! :-)

Skrevet

Brukte clearblue tester.. og de andre på apoteket.. rosa pakning.. husker ikke hva de het... tesata regemessig i 5 - 6 uker... legen sendte meg til UL. Da hun mente å kunne "se" at jg muligens var gravid under gyn sjekk.

Å der var det spire gitt, i uke 10... testet også "på gøy" 14 dager etterpå, like negativt!

Hadde ikke sympt, utenom opplåst følse og mens uteble...

=)

Skrevet

testa regemessig i 5 - 6 uker... skulle det stå.. ikke tesata!! :P

Skrevet

Tusen takk for svar!

Så bra at legen kan "se" at man muligens er gravid... Jeg har bestilt time for gynekologisk undersøkelse, og håper å få klarhet i det... Måtte du vente på ultralydtime eller fikk du omtrent med en gang? Torde ikke si til legesekretæren hvorfor jeg ville ha gynekologisk undersøkelse, for jeg regnet med at legeskretæren bare ville si at det ikke var noen vits i når jeg hadde negative graviditetstester... Gleder meg i hvert fall til å få klarhet i det!

Jeg har forøvrig mindre symptomer enn mine to tidligere graviditeter, for da var jeg så kvalm at jeg nesten ikke fikk i meg mat i 6 uker og kastet også opp noe, men alle de andre symptomene har jeg... Imidlertid har jeg to jenter, og har hørt at man gjerne er mindre kvalm hvis det er gutt - men vet ikke om det stemmer... Blir uansett interessant å finne ut om jeg faktisk er gravid eller ikke...

HI

Skrevet

Har du forresten flere barn? Har du evt. fått positive graviditetstester da, og evt. når i svangerskapet eller ikke?

Skrevet

nå leste jeg ikke hele innlegget ditt..

men jeg var gravid for noen år siden, tok mange tester og alt slo ut negativt. jeg tok pergo kur for å bli gravid. og ifølge legen skulle jeg vite når eggløsning var, og ble så lei meg når det viste negativt. men jeg følte meg gravid, men hørte ikke på kroppen. reiste på juleferie og festet og drakk en del, men så kjente jeg tegn på kroppen igjen og da kjøpte jeg enda en graviditetstest og den var positiv.

hadde og disse billigstrimlene. men da jeg kom hjem fra juleferie hadde jeg time første arb dag etter jul, ca 5 jan el og da var jeg 4 uker gravid, fikk komme igjen 10 dager etterpå og da banket hjertet på ul og baby var 5 uker ca. fikk termin på bursdagen min :-)

så du får fortsette å ta graviditetstest, kan være eggløsning ikke var helt da du trodde?

jeg har aldri vært påklokken, så det var ikke nytt for meg.

og det var puppene jeg merket på at jeg var gravid,det er et ganske tydelig tegn.

lykke til!

Skrevet

Takk for svar, begge to!

Flere?

Skrevet

Nå er det noen som skrøner her litt.Det går ikke ant å gå gravid i flere uker og testene ikke klarer å fange det opp.

Skrevet

Hvis du googler litt, så vil du finne flere som har opplevd dette...

• 1 måned senere...
Skrevet

Har du funnet ut noe mer?

Jeg er i samme situasjon som deg. Skal ta privat UL i morgen for å se om det er noe der, for legen ville ikke ta blodprøve, bare 'vente å se'. Holder på å bli sprø, for jeg har kastet opp hver dag i flere uker, har alle symptomene jeg hadde med datteren vår, og som deg så kjenner jeg også at det er noe i magen, og har begynt å tenke at om det ikke er en baby må det være svulst eller noe.... Tenkte akkurat det samme sist jeg var gravid, testet ikke positivt før i uke 6-7, men nå er jeg ca i uke 8 om jeg er gravid. Gleder meg til å få svar i morgen, men er kjempenervøs, for enn om det ikke er noen baby de? Hva er det da som feiler meg?

Vi har heller ikke prøvd å få barn nå, og det var ikke noe jeg ønsket meg velidg i utgangspunktet (men begynner virkelig å like tanken nå, da!), så tviler på at jeg inbiller meg elle rleter etter symptomer. Magen har også begynt å bli større, og buksene strammer rart, selv om jeg bare har lagt på meg en kg.

Nå har jeg gått å lurt på dette så lenge og følt meg så gravid så lenge at dersom det skulle vsie seg i morgen at det ikke er noe der, så kommer det nok til å føles litt som at jeg har mistet en baby. Men mest blir jeg nok redd for hva det ev er som feiler meg.... *sukk* VAnskelig og skummelt, dette.

• 5 år senere...
Skrevet

Hei. Jeg så at det var noen som skrev at det var "noen som skrønte", men det er ikke sant. (Jeg spurte legen min hvordan jeg kunne være gravid uten å få posetive tester, og han sa; "Det står at testene er 99.9% sikre, men det gjelder bare for de posetive resultatene. Om testen blir negativ er det ikke sikkert at du ikke er gravid.)

Men ja, jeg har vert gravid før, da fikk jeg posetive test med en gang og fikk ei flott jente :)

Den andre gangen testetil jeg og testet og testet, men fikk bare negative resultater. Jeg hadde alle graviditets-symptomer som finnes og var 100% sikker på at jeg var gravid, men jeg hadde mensen og som sagt negative tester (både clearblue og rfsu, billige strips og div. andre). Jeg var også innom legen fra januar til mars (8 ganger) og han klemte på magen min og tok blodprøver og testet urinen min og sa "nei, du er ikke gravid".

Så reiste jeg til Syden i påsken, og tenkte hvis jeg skal drikke litt så skal jeg i alle fall ta en sisste test for å sjekke. Å den var POSETIV. Da jeg kom tilbake til Norge gikk jeg til legen og måtte omtrent kjefte meg til at han skulle sende en henvisning til gynekologisk for å få tatt en ultralyd. Fikk brev i posten to dager etter og time dagen etter der. Å på ultralyden viste det seg å være TO FRISKE FLOTTE BABYER PÅ 3MND!!! 😁 Er nå veldig stolt trebarns-mor 😍!

Men ja, det kan skje at testene ikke er posetive når de burde vert det. :)

Anonymous poster hash: 171a6...e16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...