Gå til innhold

Vi skal over fjellet i natt fra Bergen til Vinstra. Forslag til noe godt å lage med seg til niste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker å lage god og sunn grønnsaksuppe på thermos når vi skal på tur. Sunt, rimelig og godt. Lager kjøttboller og har oppi eller pølser.. Dette liker barna veldig godt.

Jeg pleier å ta med oppdelt grillet kylling, baguetter og salat. En god pai er også fin mat. Pølsetermos, dersom det skal være helt enkelt. Pizzasnurrer/piroger.

Kyllingwraps- like gode varm som kald.

Kutt kyllingfilet i terninger, stek med taco-krydder. Legg litt kyling+mais+ost på en tortillalefse og stek i ca 10min i ovnen på 200g

Omelett- lag i langpanne, så får du mye. Bruk det du liker + 12/15 egg til en langpanne. Del i bilter og legg på skiven. Tacoomelett er kjempegodt! Bruk tacokrydder når du steker kjøttdeig, også tar du det i omeletten.

Baguetter- stek slike små halvstekte baguetter (gjerne first price sine) ha på godt pålegg som ost,skinke og salat etter hva du liker. Pakk de en og en i sølvfolie som små pakker. Det liker spesielt ungene godt;)

Spyd: ta det du liker f.eks småpølser, små kjøttboller, sopp, paprika,agurk,bacon, squash,ostebiter på små grillspyd. Det er også godt kaldt. Jeg har brukt tacokjøttboller, og kyllingfilet i terninger som vi har hatt igjen ettermiddagen, og laget spyd til matpakken neste dag. Suksess!

Suppe på termos- også har du med ristedeskiver eller annet godt brød til.

Lag en god salat i en stor boks- så tar du med tilbehør i små bokser, så kan folk blande den salaten de vil selv. f.eks. ost,mais,skinke,sopp,bacon,pasta, osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...