Gå til innhold

Vi skal over fjellet i natt fra Bergen til Vinstra. Forslag til noe godt å lage med seg til niste?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker å lage god og sunn grønnsaksuppe på thermos når vi skal på tur. Sunt, rimelig og godt. Lager kjøttboller og har oppi eller pølser.. Dette liker barna veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta med oppdelt grillet kylling, baguetter og salat. En god pai er også fin mat. Pølsetermos, dersom det skal være helt enkelt. Pizzasnurrer/piroger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingwraps- like gode varm som kald.

Kutt kyllingfilet i terninger, stek med taco-krydder. Legg litt kyling+mais+ost på en tortillalefse og stek i ca 10min i ovnen på 200g

 

Omelett- lag i langpanne, så får du mye. Bruk det du liker + 12/15 egg til en langpanne. Del i bilter og legg på skiven. Tacoomelett er kjempegodt! Bruk tacokrydder når du steker kjøttdeig, også tar du det i omeletten.

 

Baguetter- stek slike små halvstekte baguetter (gjerne first price sine) ha på godt pålegg som ost,skinke og salat etter hva du liker. Pakk de en og en i sølvfolie som små pakker. Det liker spesielt ungene godt;)

 

Spyd: ta det du liker f.eks småpølser, små kjøttboller, sopp, paprika,agurk,bacon, squash,ostebiter på små grillspyd. Det er også godt kaldt. Jeg har brukt tacokjøttboller, og kyllingfilet i terninger som vi har hatt igjen ettermiddagen, og laget spyd til matpakken neste dag. Suksess!

 

Suppe på termos- også har du med ristedeskiver eller annet godt brød til.

 

 

Lag en god salat i en stor boks- så tar du med tilbehør i små bokser, så kan folk blande den salaten de vil selv. f.eks. ost,mais,skinke,sopp,bacon,pasta, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...