Babyblue1 Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Hei, er andregangs (7 år siden sist) og har hørt hjertelyd hos jordmor veldig tydelig for ca tre uker siden. Ergo har jeg vel ikke foranliggende morkake....? Venter spent på tydelige spark/bevegelser, mener jeg burde kjent dette nå. Ord. UL tirsdag neste uke, så da får jeg jo svar på om alt er vel med den lille. Men lurer på om det er flere som meg, som kjenner lite til babyen sin? Noe slags bobling er der jo, men veldig svakt. Skulle gjerne gått helga i møte beroliget og glad... Kanskje jeg skal be jordmor om en rask sjekk i dag hvis det er mulig..
JellyButt Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Det kan jo være småen din er som min. Hun romsterer mer enn hun sparker. Kan tenke at "oj nå var det stille i magen" men så viss jeg legger med litt ned og holder et svakt press på magen så kan jeg kjenne hvordan hun styrer på. Mange myke glidene bevegelser. Kjenner spark og dytt inn i mellom også, og de er hardere enn søsteren sine på samme tid. Men alt i alt fremstår hun som litt mer forsiktig av seg. Ihvertfall nå. Kommer vel til å måtte bite i meg de ordene Jeg hørte også hjerte lyd med doppler i uke 15-16 men nå på ord. ul så så vi at normalen er plassert midt forann på magen (med fin avstand fra åpningen heldigvis). Er ikke doppler en form for ul? Da vil jo man kunne høre lyden fint selv om morkaken er i veien. Nett som på ord. ul..
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Jeg kjente ikke tydelige bevegelser før etter ordinær ul i uke 20(19+3).Er forresten førstegangs.Nå er det masse liv hver dag(og natt!!),syntes beveglesene kom veldig plutselig og med veldig kraft når det først kjentes:)Er 22+5 i skrivende stund. Skjønner godt at du er utålmodig,men ikke bekymre deg - det er nok ikke lenge til du også kjenner sparketak og saltomortaler så magen buler i alle retninger;) Lykke til videre!
MammaTilLucas Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 Her er det snart 2 år siden storebror kom til verden, jeg forventet også å kjenne bevegelser tidlig. Kjente noe i flere uker, men klarte ikke gjenkjenne det før i forrige uke. Først da gikk det opp for meg at det var babyen, det var i uke 20:) Jeg hørte forresten hjertelyden i uke 15 hos legen men har foranliggende morkake, så du kan fint høre lyden fordet:) Morkaken tar mye av sparkene, det er derfor jeg ikke har kjent mer før nå. Lykke til på ul!
ops...nr.4 Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 er ifølge jordmor 18+4 idag å kjenner fint lite liv, hørte hjertelyd om tirsdagen så der skal jo være noe :-) kjenner av å til boblende bevegelser, men ikke hver dag, mener jeg har kjent det tidligere rundt uke 18. Er 4.gangs så har jo litt erfaring :-)) Har tre gutter å lurer jo på om det kan være en jente nå som er stille å rolig av seg, håpe håpe håpe :-))) (går helt fint med en gutt altså)
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Sånn er min lille frøken også Er tredje gangs,så jeg trodde jeg skulle kjenne masse spark tidlig. Kjente bevegelse rundt uke 14,så stille lenge. Nesten så jeg har vært bekymret for når jeg gikk med nr 2 kjente jeg spark tidlig og veldig kraftige... Er i min påbegynte uke 21 og idag har det vært masse spark Så det spørs om det tar seg opp nå da:)
aldine2 Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Jeg er i uke 20 og kjenner veldig lite enda, litt om kvelden bare, men ikke hver kveld. Og jeg var på ultralyd i forrige uke, der var det en svært aktiv liten jente, så da venter jeg bare på at hun skal bli litt sterkere så jeg kjenner det bedre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå