Gå til innhold

Var på mitt første Tupperware-party i går - jeg visste ikke at det fantes slik galskap!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en latterlig opplevelse med Enjo-party en gang.

Svindyre microfiberkluter som en ikke kan ha annet enn vann på, fordi da blir de ødelagt, og fordi "rent lukter ikke". Likevel skulle de vaskes i maskin på 60 grader MED VASKEMIDDEL!

Jeg skjønte fort hvor dumt det der var, så jeg gikk heller inn for å kverulere.

Jeg spurte om mine nyvaska gulver var møkkete og uhygieniske siden jeg hadde brukt grønnsåpe først av alt.

Da påsto de at en gjennomsnittlig husholdning bruker rengjøringsartikler for nesten 5000 kroner i året, så ved å kjøpe basicsettet pluss tilbehør til en samlet verdi av 7-8000 kroner så kom vi jo til å spare masse penger siden klutene har en levetid på 4 år. Ikke vet jeg hvor hu der kjøper såpa si, men jeg har ihvertfall aldri brukt 5000 kroner i året på vaskemidler!

Utrolig mye dumt folk biter på.. Selv om det er så alt for lett å gjennomskue bløffen også....

Men tupperware er ikke en bløff.Du finner ikke bedre produkter. De nestbeste er ikke i nærheten de heller.

Mye av det du finner på jernia-ikea-europris osv har ikke samme kvaliteten,og det er billige kopier av tupper sine produkter.

Er det noe jeg skal ha i plast, så kjøper jeg heller fra tupper.Da holder det ihvertfall for alltid.

hvem er det som egentlig blir invitert på tupperware?

aldri sett en slik invitasjon. noe man må bestille selv? :P

jeg er rundt 20 år så ikke helt inn i det gamet der :P

Haha, på mitt første (og siste) Tupperwareparty fikk jeg kjeft av dama fordi hun mente jeg ikke fulgte med (jeg smugtitta i katalogen hun hadde gitt meg).

Annonse

En boks er ikke en boks og en mugge er ikke en mugge nei ;) men det kommer ann på hva man prioriterer.

Selv har jeg aldri hatt noe annet enn Tupperware av plast artikler, alt fra matbokser, til mugger, til bokser osv. Skuffer og skap er fulle av oppbevaringsartikler fra Tupperware..

Jeg har også noen produkter fra min mor, kjøpt tidlig på -80 tallet og de varer for evig.

Men at noen velger å ikke bruke penger på slikt respekterer jeg fullt og helt, selv kan jeg ikke annet enn å skryte av det jeg har ;)

Det heter ikke Telys -party, men lys-party.

Partylite er rett.

Jeg syns det er utrolig bra kvalitet på lysene i forhold til andre, de lukter godet og soter nesten ikke.

Men siden jeg også bruker mye lys tenner jeg f.eks ett votivlys med lukt og 4-5 telys fra nille. Man må ikke kun ha lys fra de.

Ellers liker jeg mye av produktene til Tupperware, spesielt matboksene, drikkeflaskene og kaketerinene.

Jeg kjøpte en slik mandel/gulrot kvern og den var dyr og ikke bra.

Fikk boksåpneren av mamma en jul, den er kanonbra! Kan ikke sammenlignes med noe annet. Sikler på mye fra Tupperware, men blir aldri invitert på part. VIL PÅ PARTY!

Om du går inn på sidene deres kan du finne en konsulent i nærheten av deg og ringe dit å enten bestille eller avtale at du holder ett party hjemme hos deg.

Hmmm kjøpe 3 bokser til 300kr som holder seg like fine etter 30 år (livstidsgaranti) eller kjøpe dritt på ikea som må kastes etter 2 år da de blir stygge, ødelagte og ikke holder samme form...

Ikke vanskelig valg for meg...

Og ja mamma har Tupperware produkter som er over 30 år så vet hvordan de ser ut...

Så må jeg legge til at Tupperware er alt annet enn bare bokser, som for eksempel riskokeren som er helt genial! (De som har den vet hva jeg snakker om) ;-) Og micro-serien, fantastisk!:))

Så prate negativt om noe dere ikke engang har prøvd er vel litt talentløst?

Annonse

Riskokeren er intet mindre enn genial den! Jeg elsker produktene som kan brukes i mikro'en, den store bakebolla er et must - jeg har hatt min i 9 (tenk det!) år og den er like fin. Den tåler å gå i gulvet uten å slå sprekker, for det gjør faktisk de fleste billige bollene til 19.90 - sprekker altså. Så kan man si "jeg kjøper heller mange bakeboller til 19.90 enn en dyr en!", men det er jo særdeles lite miljøvennlig.

I <3 tupperware!

Jeg har masse plastboller fra da jeg flyttet hjemmenfra for 12 år siden som IKKE er tupperware. Alle er like fine. vi er mye i friluft og de er helt tette. Det er også bakebollene mine fra Nille som jeg kjøpte på samme tid. Jeg baker flere ganger i uken og har nå barn som leker med dem. De holder kjempe godt.

Jeg har flere ting fra tupperware som jeg har fått og noen ting jeg har kjøpt. Ingen av disse er så mye bedre som prisen til sier. Mange er også dårligere etter min mening.

Når det gjelder selgerene så har de ikke alltis så mye erfaring utenom det som de sier. Sist jeg var på party skulle vi lage eplekake i siliconform. Denne formen skal legges i kaldt vann. Alle som kan litt om bakst vet at både matvarer og former skal være temperert for å få luftig, fuktig og god bakst. Kaka smakte som sagespon jo.

Produkter til micro når micro er anbefalt å bruke minst mulig på grunn av stråling. Det er jo fler og flere som ikke har micro på grunn av dette.

Boksåpneren og grønnsaksskrelleren selges på nille. Tupperware var sikkert nytt og spennende da de kom men nå er det mange konkurrenter som er billigere og like bra gjerne bedre også.

Når tupperware begynner å lage matbokser med Spiderman eller Prinisesser da skal jeg heller vurdere å kjøpe.

Jeg har i alle fall ikke kapasitet til å høre på hyl om at "ikke den matbokse, den med HELLO KITTY på" når vi skal ut døra om morningen. Jammen søte lille toåringen min, denne matboksen har superplast som gjør at skivene dine hleoder seg friskere lenger, spesialriller i bunnen, og en vanvittig lukkemekanisme.

"HELLO KITTY!" UUUUUUUUUUUUUUUUUULLLLLLLLLLLLLLLLLLLL "HELLO KITTY"!

VIL HA MATBOKSEN MIN!

Nei, de må nok gjøre noe med dekoren for å vinne frem her i huset.

HI her.

Jaaaadaaaa, jeg skjønner at Tupperware holder herfra og til evigheten. Hurra for det, for såklart skal vi ikke forsøple mer enn nødvendig (jeg er faktisk ganske miljøvennlig av meg).

Problemet mitt med det hele er disse to tingene:

- jeg syns at Tupperware er overpriset, uansett hvor fantastisk kvalitet det har. Designmessig er det ikke spesielt nyvinnende engang. Jeg betaler gjerne mye for kvalitet+god design, men ikke bare for kvalitet.

- jeg fatter og begriper ikke hvorfor alle disse kvinnene vil fylle opp kjøkkenskapene sine med plast? Jeg må si jeg trives bedre med tre-skjærefjøl, glassmugger og keramikkserveringsfat. Det føles uansett mer ekte og varig enn plast. Plast er jo litt.... picnic on the beach, hvis dere skjønner?

PS. Ingen får overtale meg til å begynne å koke middag i plastboller i mikroen! Det hører til på 70-tallet når ingen visste hva stråling var :P

Tupperware ja, har nok en del bra, men plast er plast. Reagerer på at noen har virker å ha en 80-talls holdning til mikrobølgeovner.

Derfor: Dere som er redd for mikrobølgeovnen, les dette:

Er det farlig å spise mat som er varmet opp i mikrobølgeovn?

Publisert 05.07.2010 , oppdatert: 12.07.2010, 13:57

Mikrobølgene i ovnen forsvinner straks apparatet er avslått. Da finnes det ikke noen mikrobølger igjen hverken i ovnen eller i det som er varmet opp.

Hentet fra Statens strålevern

• 4 måneder senere...

Seriøst?! Det er jo via katalogen det selges! Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg holder en kort demo jeg så får folk heller komme bort til varene å ta og klemme og spørre der i steden etterpå. Vi er da ikke lærinner på en skole heller *knis*.

Jeg tar det som en hobby og tar med meg en kake der jeg holder demo (om vertinna vil da vel og merke). Sosialt og kos. Tar også kun med meg ting jeg kan gå god for som jeg selv har forsøkt, liker og bruker. Å stå å lyve for å selge er ikke meg, det er ingen tjent med.

Nonspill glassene til TW er geniale! Bruker de hver dag til de minste her i huset for jeg er dritt lei søl. For ikke å snakke om Toast Smarten! Brødet holdt seg i nesten 14 dager og var like mykt og luktet helt fint (måtte jo teste ;D )

Da fikk jeg reklamert litt for meg selv å da :b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...