Gå til innhold

Var på mitt første Tupperware-party i går - jeg visste ikke at det fantes slik galskap!

Anbefalte innlegg

SÅ mange kvinner på en gang som er SÅ entusiastiske over plast-ting!! Jeg måtte bite latteren i meg mange ganger altså.

Selgeren viste f.eks. fram en saftmugge i blå plast. Helt vanlig, du får kjøpt dem på Ikea til 19 kr. ´Åååh, sååå fin den var!´.... ´Ja, den har jeg og den er geniaaaal!´.... ´Oi, for en lekkkkkker farge!´. Pris: 190 kroner!

Og plastbokser med lokk. Noen av settene kostet 300 kr for tre plastbokser. Og fordelene med disse: lokket er lufttett!!! Du trenger ikke ta av hele lokket, den vipper opp!!! Du kan stable dem!!! De er lette å holde rene!!!! De har fine farger!!! Listen med rakettforsker fordeler fortsatte i det uendelige.....

Ja, jeg kunne fortsatt. Hele partyet var en tilbedelse av svindyr plastikk. Ja, jeg VET at det er livstidsgaranti på disse varene. Fine greier. Problemet er at jeg ikke vil omgi meg meg masse plastikk, jeg er faktisk ganske glad i glass, keramikk og metall. Og de plastboksene jeg trenger, kjøper jeg på Ikea for en tiendedel av prisen....

Fortsetter under...

Hahaha...har selv blitt invitert på Tupperware party og har takket fint nei hver gang - nettopp av de grunnene du skriver HI.

Det er latterlig!

Holder meg unna alt av slike parties. Noe annet uforståelig må være krydderparty. Ikke kødd engang.

Er jo det samme med mange merkeklær det..Var på H&M,fant to plagg som var HELT LIK som de solgte på benetton.. Var kun den grønne merket som var forskjell :-D

Og et merke sengetøy av alle ting,for hvor mange hundre?Som jeg fant på jysk for 25 kroner..Og engentlig var det mindre vakkert også...Tror neppe noen hadde syntes det var fint med det merke sengesettet,med mindre noen sa det var "INN".

Og når støvler ble på moten,skulle folk ha det.Selv om det var på sommeren,og det ikke regnet..Måtte le.

Ja,vært på tupperware party jeg også.Sinnsykt dyrt..Og ja,finner like bra ting andre steder.

Faktisk er Tupperware-boksene de eneste som holder tett... jeg eier ikke en eneste selv, men min venninne som er friluftsmenneske og avhengig av at tørre ting faktisk holdes tørt, bruker disse på tur. Alle andre (Ikea, Europris osv) har lekkasjer! Så hvis det er tilstrekkelig viktig for deg at det er tett, bør du ikke le av Tupperware.

Annonse

Hehe, veldig enig. Det blir en sånn massesuggesjon på slike homeparties og man ender opp med å kjøpe masse plastgreier til vanvittige priser. Og du har helt rett - mye av det kan du kjøpe på Ikea til en tiendel av prisen.

Men samtidig må jeg si at et par av de tingene de har hos Tupperware er helt uslåelig. Slikkepottene deres er geniale, aldri funnet bedre noe annet sted. Jeg har også en liten løkkutter derfra som jeg ikke ville vært foruten. Angrer heller ikke på å ha kjøpt Tupperware sin hvitløkspresse og skostørrelsemåler til barn.

Ikke sikkert jeg skal på noen flere home-parties, nei. Fått nok etter et telys-party (10-pk med telys til 110 kr!) og denne plastikk-seremonien.

Men jeg er enig, enkelte av tingene er helt sikkert bra. Jeg har en brødboks fra Tupperware som funker kjempefint :) Men jeg vil likevel ikke ha svindyr plastikk på hele kjøkkenet mitt! Enkelte av damene på partyet hadde helt seriøst 75% av varene i katalogen.... huff :P

HI

Hihi, så enig med deg som det går ann å bli. Jeg har vært på et, mitt første og siste:) HOldt på å le meg ihjel når hun viste den ene boksen/skålen med tett lokk som også holdt på væske....Herregud for en pris!

Jeg har bokser fra jernia til 1/4av prisen, og de holder tett, OGSÅ væske alle sammen:)

De som kjøper må jo bare føle seg rundlurt etterpå, eller være hjernevasket:)

Eg kjøper heller ikkje boksar på Tupperware, men dei har ein del andre geniale ting. Feks boksåpnaren som ikkje lagar skarpe kantar, og der ein kan bruke toppen som lokk etterpå, gode kaketiner, slikkepott, løkkuttar osv.

Men serveringsfat og bollar i plastikk investerer eg ikkje i.

en boks er en boks, men har du noen gang prøvd grønnsakskrelleren og boksåpneren er ikke andre brukendes lenger. Knivene er også veldg gode, men man får jo kjøpt andre gode kniver til samme prisen. Men de har somregel ikke livstidgaranti. Jeg har en rasp fra Tupperware. Den er helt genial, tidligere var kjøkkenet fullt av gulerotgris, nå ligger det i beholderen der det skal være...

Kjølebagen deres var en av de første av den slagen. Kan pakkes sammen som en veske når den ikke er i bruk, og innsiden kan tas ut og vaskes...

Jeg har heller ikke funnet en erstatter for pannekakebollen min. Boller som kan klemmes helt flate har jeg heller ikke sett...

Annonse

Liker tupperware jeg, har ikke så mye men det jeg har er jeg fornøyd med;) Moren min har tupperware fra 80tallet som er godt brukt men ser like fin ut den dag i dag.

Billig plast forsøppler verden så synes det er fint at noen lager holdbare ting:) Husk det du kjøper i dag blir søppel i morgen, om du ikke tenker kvalitet. Men du trenger ikke kjøpe tupperware, det er jo andre merker i butikkene som også er gode og holdbare.

Deg om det. Jeg er heller ikke noen svoren Tupperwaretilhenger, men da barna mine var 3 år, så fikk de hver sin TW matboks av den typen som er omtrent som en halvsirkel. Lokket og bunnen detter fra hverandre etter noen år, så jeg har byttet til ny hver gang det har skjedd ( 3-4 ganger) og har fått en ny, uten kostnader. De har de fortsatt og nå går de på videregående...

Jeg elsker Tupperware!!!

Løk kutter`n deres er GENIAL!!!!! Seriøst!!! Om jeg skulle anbefale noe fra tupperware,så er det den! :)

Og knivkvesser`n :)))

ja lenge leve den løk kutteren!! den gav jeg bort til tre stykker til jul(som jeg vet bruker mye løk) og alle de elsker den. min søster ønsker seg den mer enn noe annet til bursdagen sin som kommer snart;-)

ellers har jeg ikke noe derfra, men skulle VELDIG gjerne ha hatt de matboksene med flere rom de solgte før.. så hvis noen har en de vil selge send meg pm;-)

helt enig med deg HI. det blir et hysteri av merkevarer. selv om mye av det tuppervare har er bra, så finnes det andre ting som er likså bra tenker jeg. for ikke å snakke om det te-lys partyet! partylite eller hva det heter.. drit dyre lys og de varte ikke så veldig lenge.. jeg ble helt sjokkert over prisen på det partyet.. et kubbelys til 139 kr.. ehh.. neitakk. jeg brenner så mye lys at jeg kjøper på nille og europris, og så lenge man kan å behandle dem så holder de veldig bra. slik er det vel med alt. man må kunne å ta vare på det.

Har tuppen varer for fleire tusen kroner og er kjempefornøyd. Har kjøpt billig dritt på IKEA og vart noen ganger. så i båset pga tåler ikkje vaskemaskin i lengda. Så si kva dokke mener men tuppen varer holder lenge.

Men tuppen panner vil jeg ikkje ha synest dei er stygge.

Gå til IKEA og klag etter 1 års bruk får du da reklamasjon som tuppen varen ?

Jeg liker veldig godt Tupperware! Men en del av prisene er stive, det skal jeg være enig i. Men jeg har fremdeles ikke funnet en grønnsaksskreller og boksåpner som er bedre/like god som Tupperware!

Telys-party har jeg aldri hørt om...haha!

Min mor har faktisk en tupperware-dings fa 70-tallet, den har vært der så lenge jeg kan huske...Så det er faktisk en kvalitetsforskjell. Hvis folk syns det er OK å kjøpe billig dritt, så dem om det, men det er jo å kjøpe søppel. Og jo, de boksene er faktisk de eneste som holder helt tett, i situasjoner der det er om å gjøre å ha det tett bør du satse på tupp-tupp... Men selv har jeg ikkenoe av det, jeg har ikke slike behov. Min slikkepott fulgte med kenwoodmaskinene, og er glimrende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...