Gå til innhold

7 mnd og snur seg hele tiden i senga. Andre med samme problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Har ei jente på 7 mnd som for en uke siden har begynt å snu seg i senga. Problemet er at hun begynner å gråte for hun klarer ikke å komme tilbake på ryggen. Dette gjør hun også på natta, så det blir lite søvn. Går inn og snur henne rundt, men har nesten ikke lagt meg før hun snur seg igjen og begynner å gråte. Og sånn fortsetter det til hun til slutt sovner. Andre som har opplevd det samme? Gikk det over av seg selv eller gjorde dere noe? Vil ikke kjøpe sånn pose vi kan binde fast for jeg hadde ei venninne som nesten mistet babyen sin i en sånn.

Kan forresten si at hun har begynt å åle seg fremover også pluss at hun er en veldig utålmodig sjel. Det må skje noe hele tiden. Hvis ikke blir hun sutrete. Regner egentlig med at dette bare er en fase siden de sier at denne tiden og fremover skjer det mest utvikling etc. Men tenkte å høre om det var flere i samme båt her. Blir jo så frustrert og ikke minst trøtt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi snur seg også. Hun klarer heller ikke å snu seg tilbake, men hun sier ifra om hun trenger å snues. Hun liker godt å sove på magen, og i følge min mor var både jeg og mine søsken akkurat lik der. Jenta mi pleier å åle seg oppi et hjørne i senga og der vil hun ligge. Hehe. Av og til må jeg hjelpe henne å finne roen på magen. Da hjelper det ofte på henne at jeg stryker på henne. Jeg ønsket heller ikke å kjøpe en sånn pose, for det syntes jeg var litt vel drastisk. Jeg vet jo at hun sier ifra om hun trenger å snues, og hun snur hodet sitt selv ved behov.

Skrevet

Jepp. Det varte i kanskje en mnd, fram til ho denne uka begynte å sovne på magen også. Ganske deilig å slippe å snu ørten ganger, men ho sovner med ansiktet ned, så ho må snus etter ho har sovna :)

Skrevet

Samme problem her også. småen er 6 mnd, og begynte å snu seg over på magen for ca 1,5 mnd siden. Men på mandag begynte han å snu seg over på magen om natta også, men han begynte å grine med en gang, for han ville jo ikke sove på magen :P Og dette har jo bare blitt verre de neste dagene, snur seg hele tiden i senga. Har prøvd å rulle han inn i dyna, putte dyna godt nedmed kantene osv, men uansett så snur han seg over på magen, og begynner da å suttre og jeg må snu han.

Veldig irriterende. Men syns en sånn pose er litt drastisk jeg også.

Så andre tips? eller må vi bare vente til "fasen" er over??

Skrevet

Nei heldigvis ikke enda, men hun kaster manser rundt, og vekket meg i dag med å dunke babycallen mot sprinklene gang på gang på gang på gang osv :P Bølleunge <3

Skrevet

Hei, hei,

hva mener du med "holdt på å miste"? Er det farlig?

Babyen min på 8 mnd har sovet i "tvangstrøye"

i to mnd nå. Med den på er nettene helt rolig og

babyen sover godt fra 19-08!! Uten, snur han seg slik som

beskrevet i de andre innleggene og vi har det gående hele natta.

Det ser drastisk ut, men soveposen kan jeg anbefale på det varmeste.

Skrevet

Har samme problem. Eller dvs at jenta mi på snart 6 Mnd snur seg over på magen i senga. Men hun elsker å sove på magen da. Jeg synes det er litt ekkelt så snur henne på siden når hun har sovnet. Finner henne som regel på magen igjen når hun våkner på natten for mat. He he Men regner med at det ikke er farlig siden hun snur seg selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...