Gå til innhold

Forvirret av helsestajonen ang mme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita tulle på 4mnd nå, og vi var på kontroll for et par dager siden.

Hun er nå 64,1cm lang og 7270gr tung. Har litt valker, men ser rett å slett godt ut :) Mer lang å slank, enn lita å runde.

Sitter på venterommet og gir mat før vi skal inn til helsesøster med resten av gruppen. SÅ kommer det en jordmor/helsesøster bort til oss, lurer på hvor gammel osv.. Ble jo helt forskrekket over at vi ikke har startet med grøt, det var jo VELDIG viktig siden hun legger så godt på seg av mme.

Hun spiser MAKS 165ml pr måltid 5-6 ganger i døgnet.

Så kommer jeg inn til min vanlige helsesøster som har fulgt oss hele tiden, der får jeg beskjed om at grøt/velling er da absolutt ikke nødvendig å begynne med enda. Ta det med knusende ro.

Så hva gjjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Hmm...Jeg har fått beskjed av min HS om at alle mme barn bør beggynne med grøt ved 4 mnd, men jeg har jo også fått med meg at det er STORE forskjeller på hva de forskjellige forskjellige Det er vel ikke noen av valgene som er "feil"..Så gjør det du føler mammahjertet mener er riktig du ;)

Skrevet

Du må ikke begynne med grøt, men når hun er 4 måneder, spiser godt og legger fint på seg så er det ingenting i veien for å begynne med grøt. Men det er noe du velger selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...