flypapir Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Jeg er usikker på om jeg skal prøve dette igjen grunnet ulike erfaringer rundt det. Vil gjerne høre med dere hva dere ville gjort dersom dere var i mine sko... Fødsel nr.1 Stimulerte brystvortene en god stund på kveldstid da jeg var 12 dager over termin. Dette ga maserier som varte hele natta, men som ga seg på dag 13. Jeg stimulerte dem derfor mer samme ettermiddag og fikk på ny rier/maserier som varte hele natta. Nå, 14 dager over termin skulle jeg inn for å bli satt igang, men når jeg kom inn kl.9 denne morningen var jeg igang og hadde 3cm åpning. Jenta var ute 15 dager over termin, kl.4.20 på morningen. Dvs at jeg hadde en lang fødsel. Hadde, pga, rier/maserier ikke sovet noe de siste døgnene og var helt utslitt. Hadde i tillegg andre komplikasjoner (stjernekikker, vakuum morkake som ikke kom, stort blodtap osv). Fødsel nr.2 13 dager over termin stimulerte jeg igjen brystvortene. Fikk den første kynneren 14.30. Skjønte at det var rier kl.16, dro inn på føden litt senere og 21.30 var gutten ute etter en rask og ukomplisert fødsel. Nå er jeg igjen på overtid. 7 dager... Er veldig i tvil om jeg igjen skal prøve å stimulere brystvortene da jeg vet at det er veldig delte meninger rundt dette. Jeg er dessuten redd for å kun oppnå maserier som ikke leder noe sted. Samtidig er jeg i tvil om kroppen min i det hele tatt klarer å sette igang noen fødsel på egenhånd.... Så da lurer jeg. Hva ville du ha gjort? Prøvd igjen og satset på samme raske fremgang med nr.2 eller avventet hele situasjonen? Er jo absolutt ikke sikkert at det funker. Har forøvrig snakket med jordmoren min om det og hun mente det var uproblematisk, men hun turte ikke si noe sikkert eller anbefale hverken det ene eller det andre.
Plutselig_gravid Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Jeg hadde nok gjort det :). Har selv gått overtid med begge, og fødte i uke 43 og 42. Fikk anbefaling av jordmor og stimulere brystvorter samt stryke meg på magen for å få livmoren til å jobbe litt. Som du sier så kan det hende det bare fører til plagsomme maserier. Men når jeg har passert uke 41 i hvert fall så har jeg ønsket alt av vondter velkommen Jeg er en av dem som ikke kommer i gang av meg selv uten litt hjelp. Dvs stripping og evt brystvortestimulering
flypapir Skrevet 1. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2011 Ja, må si at det frister og prøve, men er usikker på når jeg eventuelt skal sette igang. Stripping blir det sannsynligvis i morgen, men av erfaring så har ikke det noen særlig effekt på meg. Kan hende det funker bedre om jeg trår til litt selv i etterkant?! Hmm, ikke lett
April-11+ en til? Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 Du har vel ikke noe å tape på det. Smertefult og tøft blir det jo uansett. Siden effekten var raskere andre gang, kan det jo hende det funker fint denne gangen ogs. Koster jo heller ikke så mye tid eller energi og prøve. Bruker du pumpe eller?
flypapir Skrevet 1. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2011 Nei, bruker bare hendene og det setter igang kynnere/maserier ganske så raskt på meg, men man bør jo holde på en liten stund for at det skal ha noen effekt. Tror heller ikke at jeg klarer å starte noen fødsel dersom kroppen ikke er klar... "Problemet" , som de strides om, er jo at babyen kan bli stresset av det og at jeg evt sliter meg ut med pågående maserier som ikke fører til fødsel. Hum, synes det er litt vanskelig, men har også lyst til å prøve. Og skal jeg prøve skal jeg gjøre det tidlig på dagen og IKKE på kvelden slik at jeg ødelegger hele natta Har du prøvd dette eller Spent?
April-11+ en til? Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Ja har prøvd men følte at det bare blei veldig kraftige sammentrekninger, skjedde ikke stort mer enn at jeg ble kjempeutslitt i ryggen. Men om du er klar/moden så kan det vel hjelpe med å få i gang riene. Er over en uke siden jeg prøvde dette, etter det har det jo kommet en del slim + at kynnerne mine er veldig kraftige. Så kanskje jeg skulle forsøkt igjen når jeg føler jeg har energi til det. Kose meg med god mat og forhåpentligvis en god natts søvn i dag, å kanskje prøve i morgen tidlig som uthvilt:)
Summerheat85 Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 det skader ikke å prøve i utgangspunktet...men de sier at brystvortestimulering ikke har effekt med mindre man er moden for det...og da er det veldig lett å brenne seg på å gjøre det også... Du kan kanskje prøve nå og se hvordan det går...får du maserier, så sørger du for å få deg en god natts søvn før du eventuelt prøver igjen...når kroppen er sliten, så får heller ikke riene ønsket effekt, og det var kanskje det som skjedde første gangen du prøvde det, ettersom det tok så lang tid og du var sliten..
flypapir Skrevet 1. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2011 Jeg tror heller ikke det har noen effekt før man er moden, nei Prøvde ca. en time i formiddag og fikk ganske harde kynnere en stund etterpå, men overhode ikke noe som minnet om rier. Får se om jeg prøver igjen en annen dag, nå er hvertfall nysjerrigheten min stilt for en liten stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå