Gå til innhold

Inspirert av annet innlegg: Ungen var ihvertfall 5 år og satt i sportsvogn med kåpe og "voksen" støvletter. Moren matet ungen med skje og yoghurt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo bare gapte! Og det gjorde de andre som satt på kundetorget og. Rett utenfor Nav og barnevernet. Ble litt sjokket da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre barnet var utviklingshemmet, vil jeg nesten kalle det barnemishandling. Ungen skal snart begynne på skolen, og blir fortsatt matet.....stakkars lærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet at det finnes mange "usynlige" sykdommer, ikke sant? Rimelig frekt av dere å utvise slike holdninger. Ikke døm noen du ikke vet noenting om, utifra noe du har sett i et par minutter.

 

Og så utenfor Nav og barnevernet da....så rart at de ikke bare kom og tok ungen fra foreldrene.....? Nei vet dere hva, skjerp dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Men bare vent. Nå kommer hi til å komme opp med en rekke løgner om hvorfor hun vet mye mer om situasjonen enn hun oppga først. Slår aldri feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig tydelig at denne ungen IKKE var funksjonshemmet på noen som helst måte.

Vi satt det mye lenger enn noen minutter. Var vel heller 3 kvarter.

Og ungen danset og spratt rundt og pratet som en foss.

Ingen grunn til å sitte i vogn eller bli matet med teskje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det gjør jeg ikke. Bare fakta. Jeg har en sønn selv med Cp og han går faktisk selv. Men det er så vidt. Sitter i rullestol når vi er ute, men inne går han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan du være 100% sikker på det da HI? Kjenner du ungen? SOm hun ene over her sier; kan være at ungen har et skjult sykdom som ingen enn foreldere vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange diagnoser, skader og sykdommer som ikke synes utvendig, så man skal aldri dømme.

Dere som gapte burde virkelig skamme dere, uvitende drittfolk.

Sønnen til en venninne av meg er og har vært alvorlig syk med flere diagnoser, men de synes ikke på ham utvendig. Nå går han selv, men tidligere måtte han sitte i barnevogn til han var nesten i skolealder pga at beina ikke var sterke nok til å bære ham mer enn noen få minutter. At han hadde skinner syntes ikke for de som ikke så nærmere etter. Senere har de fått mange stygge blikk pga at han lager lyder og får utbrudd. Blir så sint på de som dømmer uten å ha alle fakta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje litt drøyt å sitte i vogn som 5 åring men kanskje moren matet henne for å unngå at hun griset på seg? høres jo ut som om hun hadde pyntet seg og skulle kanskje noe etter de var ferdg på nav? Folk er så raske til å dømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vet du om at hun ikke var syk.

Det er mange usynlige sykdommer som kan ramme barn og.

mitt barn ser helt frisk ut, men er alvorlig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Eksmannen min overtalte datteren sin på fem år til å sitte i sportsvogn når vi gikk søndagstur. Når jeg sa at dette var helt feil for en så stor unge, ble han fornærma på meg. Han ville bare ikke overhodet se at hans prinsesse skulle utsettes for noen anstrengelse i det hele tatt. I tillegg hadde vi en toåring og en treåring med på tur, og sportsvogna var med i fall en av de minste ble sliten... men ingen av dem gadd å sitte i vogn, de vil være i aktivitet og bestemme sitt eget tempo som andre normale barn.

 

Må tilføyes at denne mannen hadde to barn fra før som begge har et vrengt forhold til alt som kunne føles anstrengende. Skulle tro det var dødelig å bli svett... dessverre sliter begge ungene med overvekt og har gjort det fra de var 4 år. Nå er de på slankeprogram via helsesøster. Så jeg tror gjerne på at det finnes folk som gjør slikt med friske, normale unger bare fordi de tror det er gjevt å være bortskjemt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan du vite at hun hoppet og danset og sprettet og pratet som en foss hvis hun bare i disse "minuttene" satt i en sportsvogn og ble matet med yoghurt?? hmmmm

lukter svidd her;P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt MARK av sånne folk som skriver slike innlegg

 

Dette kunne vært oss! Men vi har en sønn

Min/vår historie i korte trekk

 

Vår gutt (nå 12 år) var kjempesyk som 3-4-5 og 6 åring. Han fikk desverre svulst på hjernen med tilbakefall en gang.

Rundt 5 års alderen var håret tilbake,bahandling avsluttet og livet vårt startet så smått igjen.

Kan dere tenke dere noe bedre enn en tur i parken,solen skinte og gutten vår orket å både hoppe,danse og le? Men han ble sliten....FORT sliten. Alle muskler måtte jo trenes opp osv.

Og ja,jeg matet han med skje. Ungen hadde ikke fått næring på normal måte på lenge og skulle bli vant med mat i munnen.

Jeg lokket og lurte,tullet og avledet! Og tro meg HVER SKJE var en deilig seier :o)

 

Og det satt sikkert en eller annen tulling og ristet på hode av oss på en benk den gangen. Den store ungen!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan se på min 5 år gamle datter at hun har et syndrom, som gjør at hun mangler appetitt..og ofte må mates, for i det hele tatt å få i henne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært oss også. Barnet mitt har en autismespekterdiagnose og virker normal (men uhøflig/uoppdragen/litt rar dersom man prater med barnet en stund), prater som en foss, hopper og danser, men går plutselig helt tom, og kollapser da fullstendig. Vogn er da kjekt å ha. Når hun er helt tom, kan det jo være greit å få i seg litt mat også, men mat er hun ikke interessert i, så, ja, det kan godt være at vi putter mat i munnen hennes - og hun er faktisk eldre enn 5 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI, du MÅ da vite at det finnes utallige ting bak en fasade.. det gjelder også barn!! Hva om barnet har hatt spysyken nettopp, og moren strevde for å få i henne mat? Hva om hun hadde medisiner som du ikke såg, på skjeen? For adhd? Feks? Antibiotika?

 

Jeg tenker at det er DEG det er noe galt med, OG mannen din. Det er heeelt rart å tenke slik dere gjør! Hva om du havner i samme situasjone en dag, der du MÅ gi barnet ditt med skje - og det sitter i vogn? Hva gjør du da? Og så rett utenfor NAV, gitt...

 

Kanskje vi her skal spekulere i hvorfor du og mannen din satt på nav? Og hvor var DITT barn? I barnehagen? Imens du hadde fri?? Fyyyyyyy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne også vært oss... Gutten min er riktignok bare 3 1/2, men på str med en 4 åring. Han bruker vogn og må mates fordi han ikke spiser ellers... Han hopper og spretter rundt som andre barn, sier hei og hilser på alt og alle, ser ut som et helt vanlig barn, MEN han er det ikke, og det er det ingen som ser. Du skulle bare vist hvor sårt det er for oss foreldre som får slike blikk og tilbakemeldinger! Heldigvis så forstår ikke sønnen vår dette enda, men jeg gruer meg til den dagen han blir utsatt for slike som deg HI!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...