Gå til innhold

Overrasket over hvor mye frihet barnehagefolk tar seg!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når ting skjer i bhg så sitter de å drikker kaffe og skravler,ikke får med seg noenting!!

Ofte så ser jeg rundt i forskjellige bhg at de ansatte sitter å skravler og ikke følger med på barna våre!De små (0-2år) kravler rundt alene uten oppsyn,og spiser alt mulig,og de store de slår/er stygg med hverandre,eller noen skader seg,for INGEN av de ansatte følger med!Joda det fins mange flinke bhg-tanter der ute,men så ofte,altfor ofte så gjentar dette seg!

Alstå greit at de små må leke litt alene og lære seg det.Men det er noe som heter UNDER OPPSYN.Altså passe på de små selv om de leker alene.

Eks 1 : 3 bhg folk sitter på en benk og skravler med ryggen til nesten alle barna....

Eks 2: 2 bhg ansatte sitter i sandkassen og har kun øyne for hverandre,får med seg om de små kommer langt nok vekk fra de og drar de tilbake i sandkassen for å snakke videre...

Eks 3 : 1person har ansvaret for 7-8 små barn (0-3år) og går ut i gangen for å snakke med noen foreldre ,men de andre barna oppholder seg i 2andre rom,helt alene utewn noe oppsyn ,der jeg måtte gi beskjed om at den ene gutten ca 3år holdt på å kvele den andre lille gutten på ca 1år med en pute....

Eks 4 : 2ansatte står og røyker på andre siden av bygget mens de små er nede og leker alene (0-3år)....

 

Og ofte klarer de ikke bytte en bleie engang,bleiene henger på knærene og så kler de på de små og tar de med ut i kulden med bleien på knærene (de små kan få urinveisinfeksjon og verre ting).

 

Altfor mange går med altfor mange barn og er altfor lite "utdannet" til å passe så mange små.Langs veier der biler kjører,noen ganger uansvarlige billister,elelr de går i byen og ikke får med seg at noen barn ikke er i køen men plutselig står lenger bak de..

 

 

Nei godt det finnes de som klarer å passe på våre små og gi de trygghet og glede i barnehagen oh ta vare på våre små til enhver tid.Hadde noe hendt noen små jeg hadde passet under mitt oppsyn og jeg ikke fulgte med hadde jeg ikke kunne levd med meg selv.Er det mest dyrebare livet på jord,det er våre små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting til, når dere har barn fra 2-6år,så er det mange ører som hører mer enn de skal og trenger å høre,så når dere snakker og banner og slenger drit om andre,eller forteller hvem dere humper på og andre ting små ører ikke skal høre,og lurer på hvor de små lærer sånne ting,ja tenk dere om 2ganger.Så ofte har det skjedd flere steder...

 

 

TAKK TIL DE SOMFAKTISK ER FLINK MED VÅRE SMÅ OG TAR VARE PÅ DE OG GJØR HVERDAGEN TRYGGERE FOR DE!

 

HI

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste ting, de som ikke klarer å styre temperemantet sitt,spesielt i bhg de har ingenting der og gjøre!

Det er små barn og de skal ikke utsettes for deres hormonelle forstyrrelser når de ikke gjør noe gale,annet enn å ha små føtter og ta mindre steg enn dere voksne.Eller at de trenger ny bleie og fy så pes det er.Det er jobben deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss......er glad barna mine ikke går i samme bhg som dine barn! Kjenner meg overhodet ikke igjen i disse beskrivelsene, de ansatte i bhg vår er kjempeflinke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du er så misfornøyd å føler at barna dine blir så lite iveretatt i bhg. Håper virkelig at du har tatt opp dette med ledelsen i barnehagen, slik at det kan bli gjort noe med, Skal jo ikke være sånn, men tror ikke det hjelper så mye å klage her inne. Ta det opp med barnehagen, de trenger å få vite hva folk er misfornøyde med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det er som i alle bransjer og så umotiverte slappfisker i barnehager, men jeg tenker at det er ikke alltid at en som kommer utenfra og observerer korte situasjoner og tolker i vei har helt rett. Dessuten har mennesker en tendens til å kun legge merke til de situasjonene som bekrefter det vi allerede tror, og ikke de andre som motsier de mer eller mindre ubevisste hypotesene vi drasser på.

 

Om du kommer til barnehagen for å hente og ser to ansatte i en sandkasse prate sammen, mens de henter inn barn som krabber ut, så tolker du det som at de gjør det fordi de foretrekker å sitte og prate framfor å se etter barna. En annen mulighet er at de vet at akkurat nå driver storeavdelingen med sykling, så i det neste kvarteret er det tryggest å holde de små unna, for barnas skyld, og at de prater om hvordan de skal tilrettelegge vaktene neste dag hvor de mangler folk. Mens du som ikke sitter inne med all informasjonen, og i tillegg er litt negativt innstilt, får bekreftet din hypotese om at de er late.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i flere barnehager.Har selv byttet bhg pga MYE rart der. Og ser ofte barnehager på tur ,eller leker på lekeplassene inntil bhg.Får med seg mye når de ansatte ikke tror noen ser de. Det verste er de som ikke tror de blir oppdaget og du kommer for å hente barnet ditt og hører en samtale som ikke skulle vært der i det hele tatt,og barn uten oppsyn der ting går galt osv.Kunne skrevet masse,men ville bare skrive ned litt om at ikke alle barnehage ansatte er perfekt og kanskje noen burde ta seg sammen litt,så slipper vi at flere dør eller skader seg alvorlig pga svikt.

Det er så mange barnehage ansatte som må fortelle at vi ikke sitter pris på de,JO visst gjør vi det,men det er mange som ikke gjør jobben sin og da da har vi foreldre lov å gi beskjed og bli sint,spesielt ved alvorlige ting.Og vet også at visst noen gir beskjed så er det barna det går utover.Og syns det er trist!

Uansett,prøver ikke å skjære alle under en kam her for vet det finnes MANGE flinke og dyktige bgh-tanter som tar seg godt av barna våre,heldigvis!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg heller ikke igjen med det Hi beskriver på innlegget sitt. Jeg er så glad for at sønnen min går i den bhg som han går i nå. Perosnalet er veldig flinke og hyggelige. Kan ikke gi dem nok ros. Kjempe flinke til å leke med barna, og når vi foreldrer kommer inn porte, er det alltid en som kommer oss i møtet, for å fortelle om dagen. Det er så koselig.

 

Også er dem også veldig flinke til å leke med barna. Gi dem mye oppmerksomhet. Ja, prøver bare å si at jeg er kjempe fornøyd med bhg til gutten og det HI skriver i innlegget sitt, skjer ikke hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst jeg sitter 2-3meter i en annen sandkasse og leker med mine små (er en lekeplass her som er inntil en barnehage) og vi er der ofte og i mange timer så vil jeg si det ikke er bare akkurat da,eller at de snakker om vakter,for de snakker ikke akkurat lavt stortsett.Det er privatlivet som diskuteres.

Og har selv omtrent hver gang i gamle bhg vært borti masse sånt og folk som ikke tenker på at mammaene eller pappaene til de små kamnskje står bak de korti som helst og får med seg masse.Når ting gjenstar seg ofte og det er samme stedene,så sier det seg selv..

Og som sagt det er MANGE FLINKE også.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, du har virkelig dårlig erfaring med barnehage! jeg er glad jeg aldri har sett sånne ting i barnehagen til ungene mine. sa hadde jeg tatt opp alt med lederen.

men har man gjørt seg et par dårlgie erfaringer, er det lett å se etter de negative tingene også, og tolke situasjoner feil. det er viktig å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at du omtaler de anstatte som " barnehagetanter" sier mye om din innstilling til de som jobber i bhg.

Kan ikke tenke meg at de er tanter til alle barna som er i bhg.

Virkelig synd at du har opplevd slike ting i bhg. til barna dine. Jeg har barn i aldren 17 til 1 år, og har vært igjennom x antall år i bhg. Har aldri opplevd slike mennesker som du beskriver.

Så klart det finnes noen som ikke passer til jobben sin der også, som alle andre steder.

Kanskje det er noe med deg også, at du oser av negativitet, slik at de synes det er vanskelig å forholde seg til deg. Tenk litt over det du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dessverre sånn noen steder.

 

I mine yngre dager jobbet jeg som vikar i en barnehage. Kjerringene som jobbet der hadde en tendens til å stå og skravle og drikke kaffe uten å engang ense barna.

 

Det var en liten gutt (rundt 3 år) som ble konstant mobbet og angrepet av et par andre større gutter (rundt 5 år). De var skikkelig slemme med han. Tok lua hans og kastet den bort osv. Jeg prøvde å irettesette disse guttene, de som jobbet der gjorde jo ikke en dritt!!!! Men hvor mye makt har en ungjente egentlig?????

 

Synes så ekstremt synd på den lille gutten, og jeg tenker fortsatt på han. Selv om dette er i hvert fall 10 år siden!! Angrer nå på at jeg ikke sa noe til foreldrene til denne lille gutten.....

 

Men blir direkte kvalm når jeg tenker på det late personalet i denne barnehagen som ikke brydde seg en dritt om de små barna....

 

Jeg har heldigvis gode erfaringer selv med barnehagen til barna mine! Det er fantastiske mennesker som jobber der! Som åpenlyst bryr seg om barna våre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er helt enig med HI. Har selv jobbet i barnehage (da jeg var yngre), dette var i en kommunal barnehage. Jeg ble veldig overraska over de eldre damene som jobbet der hvor mye tid de brukte på å skravle og drikke kaffe. Jeg jobbet bare i denne barnehagen i et halvt år ca (vikariat).

En annen ting er at de aller minste barna kan bli tråkket på og slått av de eldre barna. Tre ganger fortalte datteren min (da hun var 5 år) om en liten baby hadde som blitt slått i barnehagen av en eldre unge. Nå venter jeg barn for 2.gang, og gruer meg litt til h*n skal begynne i barnehage kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...