Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en mistanke en god stund om at enten terminen er feil, eller at det kan være flere inni der. Vi har ikke planlagt dette svangerskapet (men er kjempeglade for spiren likevel), så første teori er nok ganske sannsynlig da jeg ikke har fulgt med på menstruasjoner i det hele tatt..

Symfysemålet er 22 cm og jeg er angivelig 17+4.. Har kjent tydelige spark i over en måned, mannen min har kjent tydelige spark på utsiden de siste to ukene og i går var plutselig magen så skjev.. Viste seg at det var den lille som snudde seg rundt inni der, og det var fullt mulig å kjenne kroppen på utsiden av magen!! Kan virkelig ikke huske at disse tingene skjedde så tidlig med nummer en..

Ut i fra deres egne erfaringer med bevegelser og symfysemål, hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 24 fullgåtte uker imorgen og jeg har symfysemål på 22 cm som deg.hva sier jordmoren/legen din?

Skrevet

Jeg kjente liv enormt tidlig denne gangen, og vi kunne kjenne det fra utsiden i uke 17. Magen har hele veien vært mye større enn andre som var like langt på vei som meg, men målte ikke symfysemål før jeg var 23+2 og da var sf-målet 26... og vi venter bare én :) Var godt over det grønne feltet for å si det sånn :)

Men det kan jo selvsagt være at det ligger to i magen din.. er jo ikke utenkelig det :) Har dere noen fra før? Hvis du er førstegangs vil jeg jo si at magen er veldig stor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...