Gå til innhold

Jeg blir så provosert!!


Eleutheria

Anbefalte innlegg

Det er mye som provoserer meg. Folk som mener jenter som snuser er ekle, f.eks. Greit, det ser kanskje ikke pent ut, men å legge seg opp i hvorvidt en bulk på leppa er pent eller ei minner om ungdomsskolen hvor man var stygg med det samme man hadde en kvise på nesa. Hva med å bry deg litt mindre om hvordan andre folk ser ut og tenke litt lengre enn nesetippen? At noen snuser påvirker ikke deg (i motsetning til passiv røyking), med mindre du har tenkt til å kline med vedkommende.

 

Ryanair! Ingenting provoserer meg mer enn å bli møtt av et muggent tryne i gaten som spytter ut "Sorry ma'am, you gotta put all you got into your hand luggage. You can only take one piece of hand luggage onto this plane" i en nedlatende tone. ... Seriously? Jeg har en liten kamerabag, en medium pc-mappe, og en taxfree-pose med to vinflasker? Jeg lar IKKE kameraet ligge og slenge oppi pc-mappa, og å putte dyr elektronikk i checkin-bagasjen er uaktuelt - det burde selv Ryanair skjønne! Skal jeg ha med meg kamera og Mac på fly så blir det i det jeg har for hånden som jeg mener er forsvarlig å pakke med meg elektronikk til 20 000 kr i, punktum. Og since when begynte flyselskaper å kreve at man skulle stappe hele kvota si oppi håndbagasjen? Selv føkkings Norwegian slipper deg ombord på flyet med en liten kamerabag og en stappfull taxfree-pose i tillegg til håndbagasjen! Jeg har flydd Norwegian og SAS gudenevethvormangeganger det siste året og aldri hatt noen problemer der. Luftens Lidl as. Og alle som jobber for Ryanair er sure. Har kun møtt ett unntak, og det var en pilot.

 

Folk som argumenterer og kverulerer på fullstendig usaklige ting på facebook. Typ ... Jeg legger ut en link til en VG-artikkel og skriver "Hahah! Lurer på hvor mange ganger i året Siv Jensen er sjokkert" i emnefeltet. Ti minutter senere har jeg fått en lang og spydig avhandling som angriper Siv Jensen, mitt personlige politiske ståsted, Arbeiderpartiet, FrPU, Venstre og VGnett i kommentarfeltet. Eller ... Jeg legger ut statusen: "Du vet du har sett for mye CSI når du får høre at du har sagt "blunt force trauma", "Miami Dade PD", "run it through CODIS" eller "run the prints through AFIS" i søvne." To minutter senere har noen kommentert på hvor håpløst dårlig serie CSI er, og spesielt CSI Miami, for det er bare rip-off og det bør enhver person med mer enn to hjerneceller skjønne.

Hello? Sosiale antenner? Jeg oppfordrer ikke til debatt, jeg prøver å være humoristisk. Way to go on killing the joke.

 

Folk i navnedebatten som på død og liv skal bruke så tøffe ordlag som mulig for å uttrykke avsky. "Det navnet stinker trailerpark!" "Ungen kommer til å bli enten kriminell eller bilselger med det navnet." "For all del, kall ungen din Emma Michelle - hvis du vil at hun skal bli gatehore på Karl Johan." "GJERTRUD?! Folk kommer til å tro du snakker om oldemorra di!" Si gjerne at du ikke liker navnet, men kom med en saklig grunn i hvert fall.

 

 

Så ... Hva provoserer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er enig i det meste med deg :)

 

men irriterer meg mest over folk som jobber i service bransjen og er noen oppblåste idioter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreplageri provoserer meg!! Pelsoppdrett,sikus,dyrehager osv..steder der dyr må lide for at noen idioter av mennekser skal se i noen få minutter/timer.(eller kle seg i pels) Det mest provoserende er jo at staten gir støtte til dette også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir provosert av trygdesvindel! Jenter som puler på seg unger med narkomaner (uansvarlig!) og der etter får de utbetalt 25 000 kr i mnd! åssen er det mulig!? Har aldri gittet å gjøre et arbeidsslag i hele sitt liv og har dårlig holdning, og kan sitte på rumpa og hove inn penger sånn. Andre jobber skiten av seg til en normal inntekt, og skatter deretter. Mistet jobben min i finanskrisen og fikk beskjed om at den mnd jeg var arbeidsledig at det måtte jeg ta som sommerferie! syntes det er passe urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...