Gå til innhold

Huff, jeg gruer meg til å gå på jobb hver dag :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke noe kjekt lenger. Sjefen er spydig og hinter frempå at jeg gjør en dårlig jobb selv om jeg gjør mitt beste. Jobber i butikk, og når jeg jobber med ham og han er i nærheten gjør jeg automatisk en dårlig jobb ovenfor kundene fordi jeg vet hva han mener. Jeg blir plutselig veldig sjenert og innadvendt. Dette sliter på meg, og jeg kunne helst tenkt å jobbet alene, for da er jeg så mye bedre på kundeservice. Sjefen ødelegger jo hele selvtilliten min. Har prøvd å ta det opp med ham, men han sier at jeg bare må vise ham at jeg er god på dette, slik at jeg motbeviser det han mener. Men som sagt, hele selvtilliten min blir ødelagt med ham i nærheten. Ser han står i bakgrunnen og lytter. Huff...ja, jeg gruer meg til å gå på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv så godt du kan med å overse ham, lat som at han ikke er viktig, og bare gjør den jobben du er satt til å gjøre. Om du ikke takler at sjefen er der så gjør du faktisk en dålig jobb...

 

Når du er på jobb bør du ta på deg den selvsikre verdensvante maska, og se på sjefen som en likeverdig, ikke som en overmakt. Mener ikke at du skal overkjøre ham, men vær saklig og profesjonell. Kundebehandlingen din bør ikke avhenge av om han er i rommet eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på sjefen som en drittsekk kunde du har fåttt ordre om ¨å ignorere :)

 

kan funke det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det 00:01 sier stemmer ikke helt.

 

Det er et velkjent faktum innen organisasjonspsykogien at det å oppleve dette senker både prestasjoner og selvtillit. I tillegg fører det gjerne til en negativ spiral hvor sjefen tolker det han ser som et bevis på at du trenger mer fotfølging og kritikk for å bli bedre, istedenfor tillit og konstruktive tilbakemeldinger, og dermed skaper han en selvoppfyllende profeti og et psykologisk "terrorvelde" for de ansatte som må forholde seg til dette.

 

I tillegg vil han kunne tolke hendelser negativt (søker bekreftelse på sine gale antakelser) som han med andre ansatte hadde tolket annerledes, uten at han er klar over dette selv.

 

Hvis det fortsetter slik, ville jeg ha anbefalt deg å bytte jobb. Man tilbringer for mye tid på jobb til å mistrives :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve tipset ditt, 00.11. Jeg har også det samme problemet som HI på jobben.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...